13 juni 2011 - laatste dag Montana - Reisverslag uit Lolo, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 13 juni 2011 - laatste dag Montana - Reisverslag uit Lolo, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

13 juni 2011 - laatste dag Montana

13 Juni 2011 | Verenigde Staten, Lolo

Heerlijk om weer te gaan fietsen. De rustdag was kennelijk wel nodig want ik lag beide dagen om 9 u ’s avonds op bed en gisteren werd ik om half 12 wakker en vandaag om 7 uur. Alles ingepakt en op weg, op naar Lolo (leuke naam voor een stadje).
De eerste 30 km waren een beetje op en neer maar wel prima weer. Droog, geen tegenwind, de vluchtstrook hield wel op, dus extra opletten. Gezien het vele verkeer hebben ze hier geen vrije dag, 2e Pinksterdag. Rond 9 uur was ik in Hamilton, waar ik in een Texaans restaurant 2 taco’s als ontbijt bestelde. Op het moment dat ik weer verder wilde rijden begon het te regenen. Niet zo heel hard, tenminste de eerste kilometers. Op een gegeven moment moesten toch alle regenhoezen erom en de poncho moest aan.
Na de volgende 30 km was ik Stevensville, waar ik een lunchroom passeerde. Daar hadden ze een echte Italiaanse cappuccino met een lekkere dikke laag schuim. En warme blueberry-scoon. Ik kan het niet vertalen maar het klinkt toch wel lekker? En bij vertrek was het droog. En wat er toen volgde, een heerlijk vrijliggend fietspad. Prima wegdek, gemiddeld genomen omlaag, wat kun je daar van genieten. Zo wil ik nog wel wat kilometers maken.
Tegen 2 uur kwam ik aan in Lolo, 93 km op de teller. Het landschap onderweg was eigenlijk meer van hetzelfde als de afgelopen weken, vandaar dat ik niet veel foto’s heb. Ik heb een planning gemaakt voor de rest van de tocht. En soms is het heel ver van elkaar de overnachtingsmogelijkheden, ik ga een dag krijgen van meer dan 130 km. En het zal de 27e worden dat ik de westkust bereik.
Ik wil dan de 28e met de bus naar Eugene en de 29e met het vliegtuig daar weer vertrekken. De vliegreis heb ik inmiddels geboekt. Ik vertrek de 29e om 13 uur vanaf Eugene Airport naar Salt Lake City, een tussenstop van 1,5 uur en dan naar Chicago waar ik om 21 uur aankom. En dan zie ik Janny eindelijk weer.

• 14 Juni 2011 - 05:49

Janny:

Hallo schat, ben blij dat je nu eens goed gerust hebt. Het loopt gelukkig nu voorspoedig en dat blijft hopelijk ook zo. In Chicago is het weer steeds prima, ze een eindje in de 20 gr.
    Ik wacht nog steeds op mijn modem dus nog geen internet.

XXX Janny

• 14 Juni 2011 - 07:17

Wil:

Hoi Ad. Ik proef uit je verslag dat je toch uitkijkt naar het moment dat je Janny in de armen kunt sluiten.
    Nou dat is niet vreemd na al deze avonturen.Maar wat een ervaringen.
    Groetjes van Wil.

• 14 Juni 2011 - 14:30

Arnold&Yardlene:

ha ad
    wij vinden dat je keigoed gaat