17 juni 2011 - klimmen maar wel lekker warm - Reisverslag uit New Meadows, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 17 juni 2011 - klimmen maar wel lekker warm - Reisverslag uit New Meadows, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

17 juni 2011 - klimmen maar wel lekker warm

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

17 Juni 2011 | Verenigde Staten, New Meadows

Bij het vertrek was het droog, maar wel heel erg bewolkt. Gelukkig had ik mijn trui en lange fietsbroek aangedaan. Na 26 km kom ik door Lucille, een mooie afstand om een ontbijt te nemen. De route was bijzonder mooi, evenwijdig aan de Little Salmon River. Maar ik fietste wel tegen de stroom in, dat betekent dat ik gemiddeld genomen omhoog ga. Dat kon ik al wel zien op het hoogteprofiel op mijn kaart. Het is de hele dag klimmen, niet veel maar wel tot een hoogte van ca. 1200 meter.
Aangekomen in Lucille bleek de enige plek om wat te eten al een hele tijd gesloten te zijn, dat betekent een extra 15 km naar Riggins. Riggins is een plaats waar heel veel trips aangeboden worden om te raften, paardrijden, klimmen, kortom een sportdorpje. Maar gelukkig ook met veel restaurantjes en ik had een flinke honger inmiddels. De eigenaar van het restaurant had in de gaten dat ik een flinke tocht aan het maken was op de fiets. Op de fiets was wel duidelijk aan mijn kleding en de fiets die voor de deur stond. Op mijn Iphone had ik gezien dat er wifi in de zaak was, maar wel beveiligd. De man bleek in Florence, Oregon gewoond te hebben. Of ik het wachtwoord mocht hebben, geen probleem hij schreef het op voor me. Het was inmiddels ook zo warm geworden, dat de trui en lange broek uitkonden. De temperatuur was gestegen tot 25 gr C.
Verder naar het einddoel voor vandaag. Onderweg kwam ik langs een soort groentestal. De kersen kon ik niet weerstaan, een flinke zak in mijn stuurtas. En heerlijk onderweg kersen gegeten, fruit is ook nodig, zeker na al die burgers, steaks, taco’s, tortilla’s. Maar het klimmen was wel echt begonnen, het bleek uiteindelijk een klim van 50 km te worden.
Gisteren en vandaag ben ik behoorlijk wat fietsers tegengekomen die allemaal aan de Trans America Trail bezig waren. En iedere keer uitwisselen van de overnachtingsadressen. En bijna iedereen gaat toch wel in motels. Terwijl bijna iedereen ook een tent bij zich heeft.
Tegen 4 uur kwam ik dan aan in New Meadows en ook hier was een motel zo gevonden, en een met Wifi in de kamer. Ik had geen zin vandaag in weer een burger. Subways was weer even geleden, dus een Italian BLT gescoord, in een bar een biertje en in een supermarkt een blikje bier, zakje chips en cola.
Vandaag 104 km gefietst. Morgen is het wat lastiger, op 76 km ligt Cambridge. De volgende plaats ligt in Oregon en is in totaal 143 km fietsen. Dat is behoorlijk ver, onderweg zijn er nog wel campings, misschien moet de tent maar weer eens gebruikt gaan worden.

  • 18 Juni 2011 - 20:43

    Arnold&Yardlene:

    vette tocht Ad je gaat goed
    groetjes
    A&Y

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 244643

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: