18 juni 2011 - fijne dag maar wel veel regen - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 18 juni 2011 - fijne dag maar wel veel regen - Reisverslag uit Cambridge, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

18 juni 2011 - fijne dag maar wel veel regen

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

18 Juni 2011 | Verenigde Staten, Cambridge

Vanochtend was ik wat later weg omdat ik nog wilde proberen te Skypen met Janny. Haar modem was kapot en ze had vandaag een nieuw modem gekregen. Maar helaas, het werkte dus nog niet. Toen ik dan weg ging, was het wel flink bewolkt maar droog en lekker van temperatuur. Onderweg nog wel wat kleine klimmetjes gehad maar wel door een hele mooie omgeving. Ook daar heb ik tijd voor, om daar van te genieten. Ik kwam nog 3 Amerikanen tegen die vorige week aan de westkust gestart waren. Een uurtje later kwam ik 2 Britten tegen die dus ook pas gestart waren. Het wordt wel wat drukker op de route, gisteren kwam ik enkele fietsers tegen.
In Council kwam ik langs een kantoor van de Visitor Information, ze adverteerden op een bord met gratis Internet in kantoor. Het bleek nu gesloten te zijn, maar zouden ze de router ook uitzetten? Even proberen en ja hoor, verbinding. En nu kon ik dus wel Skypen met Janny. Wel apart hoor, gewoon buiten op straat even Skypen. Nadat we bijgekletst waren, verder het dorp in. Een Devils Cafe Omelet, zo enorm groot en gevuld. Ik had er genoeg aan, de lunch heb ik dan ook overgeslagen. Hoewel het was al 11 uur toen ik aan het eten was, misschien moet ik zeggen dat ik het ontbijt overgeslagen heb.
Bij het weer verder gaan bleek het weer omgeslagen te zijn, flinke regenbui kreeg ik meteen te trotseren. Alle regenhoezen en regenkleding weer in gebruik. Ik kon in westelijke richting wel zien dat de bergen lager werden. Maar ik kon ook zien dat ik richting grijze muur reed. Ik moest beslissen of ik in Cambridge zou stoppen of dat ik nog 65 km verder zou gaan, richting grijze muur. Het werd dus Cambridge en dan moet Oregon maar wachten tot morgen.
Vandaag heb ik 78 km gedaan, morgen is het doel Richland in Oregon, een afstand van ongeveer 110 km. Door het slechte weer heb ik ook maar weinig foto’s gemaakt, morgen beter.

• 19 Juni 2011 - 09:19

Wil:

Het ziet er inderdaad op de eerste foto's fleuriger uit dan op de tweede.
    Het is hier nu ook net herfst Ad, dus daar mis je niks aan.
    Als ik zo teruglees af en toe dan heb je wel goed gescoord door je poncho en trui te kopen onderweg.
    Heb je een lekker bed gehad vannacht?
    Daar knap je ook vaak weer lekker van op.
    Het begint al aardig af te tellen nu.
    gr en succes.
    Wil