19 dec 2012 - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 19 dec 2012 - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

19 dec 2012

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

19 December 2012 | Vietnam, Vĩnh Long

Gewone fietsdag – 19 dec 2012
De voorspelde 23 km zijn er toch weer 29 geworden. We hadden het gevoel dat we toch redelijk op de juiste weg gezeten hebben. Maar ja, dat is het risico van fietsen. De totaalafstand staat nu op 215 km en dit is onze 6e fietsdag. We zijn tevreden. Morgen gaan we naar Long Xuyén, we steken dan ook voor de laatste keer de Mekong rivier over. Ca. 3 dagen later moeten we dan aan de grens met Cambodja kunnen staan. Kerst gaan we in ieder geval meemaken in Cambodja.
Goed, vandaag dus. Vanochtend zaten we om half 7 al weer op de fiets, gelukkig na de ellende van het hele vieze hotel in Vinh Long. Dit vonden we tot nu de minste stad om te verblijven. Het is maar goed dat we flink wat uren op de boot gezeten hebben. Om de stad uit te komen, reden weer tussen honderden scooters. Heel af en toe een auto, bus of vrachtwagen ertussen. Sommige vrachtauto’s hebben een foutje in de aansluiting van de claxon, over het contact geschakeld. Dat betekent: contact aan=claxon aan. De hele weg door hoor je claxons, daardoor reageer je er ook niet meer op. We hebben gezien dat iemand op een scooter een lege weg opdraaide, helemaal niemand te zien de komende honderden meters, maar wel constant de claxon aan. Tegen de richting in rijden is hier ook maar heel normaal. Ja, eigenlijk kun je hier rijden en afslaan waar en hoe je het maar wil. Het voordeel is wel dat er ook niemand is die zich daar druk over maakt.
Net als andere dagen brood gescoord onderweg, in allerlei tentjes wat gedronken. We kwamen nog wel langs een bijzonder mooi gedecoreerde begraafplaats. Kijk de foto’s maar eens.
Rond 10 uur kwamen we aan in Sa Dec, met behulp van de gids vonden we weer een hotel. Nu was het prima verzorgd. We hebben nu een kamer met hele mooie donkere meubels, een hele mooi houten vloer, wat een verschil met gisteren.
Zojuist even de stad in geweest, wat gedronken op het terras naast het hotel. Waar we in gesprek raakten met een Australische man en zijn Vietnamese vrouw. Ze waren hier voor een bruiloft in haar familie. Straks de stad weer even in om eten te scoren, op tijd naar bed en morgen weer verder. Bangkok, we zijn onderweg.
Nogmaals, iedereen bedankt voor de reacties. Dat waarderen we heel erg.

• 19 December 2012 - 10:03

Jeaneth:

Hallo stoere reizigers!

Ja, jullie zijn aan een echt avontuur begonnen zeg! Heel veel mooie momenten gewenst, zonder buik/band/hotelproblemen. Op naar de volgende paar honderd kilometer!

Gr. Jeaneth

• 19 December 2012 - 11:42

Annie Van Bokhoven:

Jullie hebben elkaar met dat fietsen goed gevonden! Geniet er maar van zolang je kunt. De indrukken zullen je altijd bij blijven. Mijn ervaring, maar ik zou toch niet willen ruilen. Fietsen, bah! Veel plezier en uithoudingsvermogen.
    Groetjes Annie.

• 19 December 2012 - 12:08

Wil:

Hoi vakantiegangers.
    Als je de brug van de foto bedwongen hebt met je fiets vol bepakking dan krijg ik steeds meer respect voor jullie.Fijn om weer in een fatsoenlijk hotel te overnachten , maar wat een gedoe om elke dag je fiets te bepakken en uit de koffer (tassen) te leven.Hopelijkblijven jullie op de laatste rustplaats wat dagen om uit te rusten.
    En niet te vergeten de tijd om je verslagen te typen: knap werk.
    Maar ik lees ze met veel plezier.
    Gr en tot horens Wil.

• 19 December 2012 - 12:30

Renate:

Zo, die brug, dat slaat alles. Dat is hier een snelweg, waar je niet over mag zonder bekeuring. Je wordt hier voor gek verklaard (daar waarschijnlijk ook, want er zijn heel veel scooters). Hoe gaat het met het inademen van de uitlaatgassen, ik hoop dat het wel meevalt. Nou, het was weer een mooi verslag om te lezen en ze zeggen dat je op donkere meubels weinig ziet
    Nou, op naar de grens en hopelijk is het daar ook goed om te fietsen en foto's te maken
    groetjes

• 19 December 2012 - 19:38

Annelies:

Jeetje wat n aangaan chapau ik ben n beetje jaloers,maar alleen vanwege de omgeving niet het fietsen. Knap hoor

• 19 December 2012 - 20:28

Petra Donders-Jansen :

Hai Ad en Jannie!
    Super om jullie zo te volgen op jullie bijzondere reis!
    Echt lef hebben! (ik doe liever de usa in n 4x4)
    Ik wens jullie veel wind mee, mooie ontmoetingen, en prachtige 'beelden', fijne schone bedden toe voor onderweg.
    Geniet ervan!
    Petra (van die Subway, Italian BMT)

• 22 December 2012 - 13:33

Cees:

Ad/Janny,

Chaotisch verkeer begrijp ik. Kunnen wij nog wel enkele bekeurinkjes scoren lijkt het.
    Ook de hotelstandaard is niet alles begrijp ik, weinig comfort/luxe en hospitality. Zoek een vd Valkzou ik zeggen. Lijkt mij dat de luxere hotels daar toch wel ergens moeten zijn, maar tegen welke prijs.

Ga je goed daar. Let vooral goed op jullie zelf.
    Ik volg het allemaal met plezier. Fijne vakantie verder.

Gr,
    Cees.