26 dec 2012 - Reisverslag uit Phumĭ Véal Srê, Cambodja van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 26 dec 2012 - Reisverslag uit Phumĭ Véal Srê, Cambodja van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

26 dec 2012

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

26 December 2012 | Cambodja, Phumĭ Véal Srê

Weer op gang
En zoals we gewend waren, was het weer vroeg op en vertrekken. Om kwart over zes fietsten we weer, ook nu weer even zoeken naar de juiste weg de stad uit. De eerste 10-15 km waren heerlijk om te fietsen, een hele brede weg, weinig verkeer en prima wegdek. Maar dat bleef niet zo. De rest van de rit vandaag was de weg dramatisch slecht. Het was slingeren over de volle breedte van de weg om de ergste kuilen te omzeilen. Die 35 km zandpad van een paar dagen geleden was beter te fietsen.
Het landschap veranderde wel enorm vandaag. Van jungle en rijstvelden naar weidse uitzichten op zoutpannen en af en toe een zeezicht. Er zaten ook wat lichte beklimmingen tussen zelfs, met de daarop volgende beloning in de vorm van een afdaling. Wat wel bleef, is het aangeroepen worden door kinderen.
Rond 11 uur kwamen we aan in Phumi Real Venh, ons einddoel voor vandaag. Een stukje voordat we de plaats binnen reden, zagen we een guesthouse. Heel leuke locatie, 4 houten bungalows in de achtertuin met een bruggetje naar een overdekt terras. Binnen gaf de badkamer toch wel te bedenken. Die bestond uit een losse toiletpot en een grote cementenbak waar wat troebel water instond met een schep ernaast. En dat was het dan, geen douche of wasbak. Maar misschien komt er niets meer, dus betaald en spullen binnengezet. Maar gelukkig waren we er niet mee, bijna 60 km gefietst en dan geen douche!
We gingen toch nog even het dorpje in en onderweg passeerden we nog 3 guesthouses. Nummer 1 bekeken, die viel zeker af, echt smerig en bedompt. Dus op naar nummer 2 en daar was het prima. Het enige wat we daar niet hebben, is Internet. Dus jullie lezen dit verslag morgen of overmorgen of nog later.
Voor de 2 volgende etappes zien we wel overnachtingsmogelijkheden, maar daarna wordt het lastig. Maar zorgen maken we ons daar pas over, als het zover is. Dan bedenken we gewoon plan B.

• 28 December 2012 - 08:43

Frits:

Hoi Ad en janny,
    soms zit het mee en soms zit het tegen! Een douche na zo'n dag lijkt me ook wel op zijn plaats, misschien bij de volgende overnachting.
    Veel succes en veel plezier, sportief hoor!
    Corrie en Frits

• 28 December 2012 - 08:50

Wil:

Hoi Ad en Janny.
    Je kunt je toch in de cementbak onderdompelen?
    Nee dan verlang je wel naar een douche inderdaad,maar ja je moet roeien met de riemen die je hebt.
    Gaaf he de vriendelijkheid van de bevolking daar.
    Nog even doorbijten dan volgen er een paar dagen rust .
    Veel plezier en tot het volgende verslag.
    Gr wil en Frans.