5 jan 2013 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 5 jan 2013 - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

5 jan 2013

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

05 Januari 2013 | Thailand, Ko Chang

Tussenstand
Even een update van ons, we zijn niet van de wereld af. We zijn enorm aan het genieten hier op dit eiland. De fietsreis was ook geweldig, maar dit ook. Dit klimaat bevalt me wel, lekker de hele dag in korte broek , op het strand liggen, op het strand eten, coconut-shake, ice-coffee, enz. enz.
Zoals we gemeld hadden zijn we op 31 dec door een taxi naar de ferry gebracht, ging voorspoedig en het was maar goed dat we een taxi hadden, het was bijna 35 km fietsen. Vervolgens op de ferry, de tickets zaten bij de prijs van het guesthouse. Aan de overkant weer een taxi genomen naar het resort. Vrij snel kwamen we op de beklimming die de Ier al aangekondigd had, we waren heel blij dat we in een taxi zaten en niet op de fiets. Het resort was echt heel luxe, mooi restaurant, mooi zwembad met uitzicht op de zee, alsof het water over de rand in zee stroomt. We hebben een heel mooi huisje, prima airco, de fietsen kunnen ook mooi staan naast het huisje. Later op de dag raakten we in gesprek met een stel uit Noordwijkerhout, Jos en Cecile. Jos is van origine een Brabander, dus houdoe werd weer begrepen. Onderweg ergens spraken we nog een Nederlander die vertelde dat er die avond op het White Sand Beach een oud- en nieuwfeest zou zijn. We spraken met Jos en Cecile af samen daar naar toe te gaan. Het is een hele vreemde ervaring om op een strand oud en nieuw te vieren. Wat valt er dan op? Er wordt niet afgeteld tot 12 uur, de hele avond is er vuurwerk, en ook groot vuurwerk. Dat staat overigens gewoon op het strand en geen enkele vorm van beveiliging!
Dinsdag 1 januari 2013, een dag als alle andere dagen, niets te merken van een feeststemming, iedereen is ook gewoon aan het werk, alleen het postkantoor is dicht. Met de fiets hier op het eiland is echt niet handig, dus wij op zoek naar een scooter. Net buiten het resort kon er ik nog een huren. Op de scooter naar een publiek strand, het is echt een strand uit het boekje, palmbomen, heerlijk water, alleen het strand was niet echt breed. Wel lekker om een dag niets te doen en af te kicken van alle inspanningen op de fiets.
Op woensdag hebben we een cruise geboekt op een leuk schip. We hadden wat bedenkingen tegen dit soort excursies maar naar bleek, helemaal niet terecht. We hebben een geweldige dag gehad. Met de taxi werden we opgehaald en naar een strand gebracht, daar werden we met een klein motorbootje opgehaald en naar een groter schip gebracht. Heerlijke rieten stoelen, een Thaise gids, genaamd Nok-Nok, die goed Engels sprak. Koffie, thee en fris was allemaal bij de prijs inbegrepen. Onderweg zijn we 4 keer gestopt, voornamelijk om te snorkelen en te vissen. Een bril en snorkel kreeg je erbij, tijdens een van de stops heeft Janny voor de 1e keer gesnorkeld en ze vond het geweldig. Het is ook net alsof je in een aquarium zwemt. De meest geweldige kleuren komen langs zwemmen. Tijdens de laatste stop heb ik ook gevist en voor de 2e keer in mijn leven, heb ik ook een vis gevangen. Toen ik de vis vastpakte, prikte dat enorm. Een van de bemanningsleden heeft de vis van de haak afgehaald en vertelde ook nog dat het een giftige vis was, en bedankt!! Maar ik kon er 100 mee worden, een meevaller. Hoewel het best pijnlijk was, alsof je een brandnetel vast heb gepakt.
Donderdag hebben we een 2e scooter gehoord, Janny wilde zelf rijden. Een rit gemaakt naar de andere kust van het eiland, de oostkant. Daar naar een van de watervallen geweest, mooie omgeving maar er was bijna geen water, dus het was meer een stroompje en geen bulderende rivier. De lunch genoten in een restaurant met uitzicht op de zee. Wat hebben we het toch goed!

Vrijdag hebben we een excursie gedaan naar een olifantenfarm, een tocht van 2 uur geboekt met daarbij ook zwemmen met de olifanten. Dat durfden wij wel en het was ook heel leuk. Het zijn wel imposante beesten, zeker als je er boven op zit. We mochten om beurten ook nog in de nek van de olifant zitten. De originele chauffeur loopt er dan voor en maakt foto’s. Ik vond het nogal wat om daar te zitten, ik ben geen evenwichtskunstenaar, ik kan niet skieen, schaatsen of rolschaatsen. Ik ben blij dat ik kan fietsen. Maar we hebben echt een hele fijne dag gehad. Afgesloten met een etentje op het strand.
De afgelopen dagen zijn we ook bezig geweest met de rit maandag naar Bangkok, het ging niet echt ideaal. Maar uiteindelijk hebben we maandagmorgen een prive-bus die ons en de fietsen naar Bangkok brengt. Ik heb de afgelopen dagen een hotel geboekt in Bangkok, dus we weten waar we moeten zijn. Maandagmorgen om 9 u vertrekken we hier.
Vanochtend zijn we samen naar de punt van het eiland gereden waar we een heerlijk strandje vonden. Ligbedden gehuurd, geluncht op het strand en regelmatig een coconut-shake, hoe heerlijk wil je het hebben?
Iedereen bedankt voor de felicitaties aan Janny, ze was eergisteren jarig. Het dagboek is inderdaad al bijna 73000 keer bekeken, maar dat is een totaal van alle reizen. Toen we vertrokken voor deze reis stond de teller op 70.000, dus nu is het 3000 keer bekeken. En dat is ook een heel mooi aantal. En voor mijn Facebook-vrienden: dieren komen bij mij binnen in de vorm van kipfilet, spare-ribs, runderlappen, enz.
Overmorgen naar Bangkok en daar probeer ik nog 1 verslag te schrijven.
Bedankt voor alle reacties!!

• 05 Januari 2013 - 12:35

Wil:

Hoi Janny en Ad.
    Wat genieten jullie ervan. Dit is toch ook wel bijzonder: fiets in de taxi en bij het huisje en enkele dagen genieten van zon,zee,strand ,elkaar en lekker eten.
    Dat is pas Honeymoon!!
    Succes met de terugreis a.s. maandag en tot kijk in ons kikkerlandje.
    ps Beetje laat maar toch nog proficiat Janny.
    gr van ons.

• 05 Januari 2013 - 13:43

Thirza:

Hallo Janny en Ad

Leuk hoor om al jullie avonturen mee te kunnen lezen, geweldig!

Liefs Kadri, Ceylin en Thirza

• 05 Januari 2013 - 13:51

Bart En Nardi:

Leuk om weer iets van je te lezen
    Wij wensen jullie een prachtige vakantie verder de beste wensen voor 2013 en Janny nog gefeliciteerd
    tot in nederland
    Nardi en Bart

• 05 Januari 2013 - 17:41

Frits:

Hoi Ad en Janny,
    we worden jalours na al die mooie verhalen, geniet maar lekker van al het moois.
    Voor als jullie terugkomen naar Nederland, hier wordt het ook 28 graden, maar dat duurt nog 5 maanden:)
    groetjes van Frits en Corrie

• 06 Januari 2013 - 17:16

Peter Rens:

Ad en Janny, allereerst de beste wensen en Janny gefeliciteerd. Leuk om te lezen dat jullie het goed naar de zin hebben. We zien elkaar binnenkort. Geniet er nog van en goede terug reis toegewenst.

Vr Gr. Peter Rens

• 06 Januari 2013 - 19:54

Cees:

Ad en Janny,

Nog effe genieten. Hebben jullie verdiend.
    Dan goede reis terug enwel thuis.

Het ws een genoegen om jullie reiservaringen te volgen en lezen.

Gr,
    Cees.

• 06 Januari 2013 - 20:04

Mmonique:

Hallo Ad en Janny,

Ben een paar dagen niet op internet geweest en heb dus zojuist jullie verslagen doorgelezen.
    Onwijs leuk, avontuurlijk, spannend en mooi. Jullie zijn een heel mooi stel samen.
    Ik heb de afgelopen dagen mijn eigen avontuur gehad samen met vriend, zijn (4) kinderen en mijn 2 puber's bij mij thuis. Drukke en leuke kerst en oud en nieuw gehad met veel te veel eten.
    Ik heb enorm van jullie verhaal en foto's genoten.
    Wens jullie een mooi, gezond, gelukkig, gezellig en goed 2013 maar dat gaat jullie helemaal lukken.

groetjes Mmonique

• 07 Januari 2013 - 13:29

Anita:

Hoi Ad en Janny,

De beste wensen voor 2013. Janny van harte gefeliciteerd. Ik geniet iedere keer van jullie mooie verslag.
    Petje af voor Janny. Goede reis.

Groetjes,
    Anita

• 07 Januari 2013 - 17:57

Hans En Pauline:

Hoi janny en Ad,

Wauw dat ziet er fantastisch goed uit allemaal, heerlijk ! janny nog gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier samen. Tot gauw.

Pauline