10 jan 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 10 jan 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

10 jan 2013

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

10 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Nu echt de laatste dag
We zitten nu op het vliegveld van Bangkok te wachten op de vlucht. En daarom heb ik even tijd om ons laatste verslag te schrijven.
De rit van Trat naar Bangkok was nog een belevenis met deze coureur. Rode lichten? Nooit van gehoord. Juiste rijstrook kiezen bij een verkeerslicht? Nooit van gehoord. Maximum snelheid? Nooit van gehoord. We zijn veilig aangekomen bij het hotel, maar we hebben niet de indruk dat het de verdienste is van onze chauffeur, meer van de verdraagzaamheid van de overige weggebruikers. Na het inchecken even douchen om het angstzweet weg te spoelen, daarna de stad in naar een nachtmarkt. We kwamen ook nog bij een bijzonder groot en modern winkelcentrum. Op de nachtmarkt wel heel veel mooie horloges gezien, maar de verleiding heb ik kunnen weerstaan. Ook een koffer is geen enkel probleem om die aan te schaffen. Maar noppenfolie en ander benodigdheden hebben we niet gezien. Op Internet heb ik gevonden dat de Home-Pro onze Gamma is en dat ze een vestiging hebben bij het Siam Cultural Centre.
Op dinsdagochtend met de taxi naar de Home Pro en daar alles kunnen kopen, noppenfolie, tierips, plakband, bescherming voor de voorvork, geweldig nu hoeven we nergens meer naar te zoeken. Terug met de taxi om het inpakken te starten. Ik had op Youtube een film gevonden van iemand die zijn fiets op een hele compacte manier in pakte. Dit als voorbeeld genomen en per fiets had ik een half uur nodig. Inpakken in de folie was helemaal geen probleem, het hotel had een parkeerplaats met 2 bewakers erbij. Ze vonden het kennelijk wel een uitdaging om mij te helpen met de noppenfolie en ik kan alleen maar zeggen dat het goed gelukt is. De fietsen zijn lekker compact geworden.
Vervolgens naar het Siam winkelcentrum, zo ontzettend mooi. Een lasershow gecombineerd met fonteinen, grote kerstbomen en verlichte paden. Daarna weer terug naar de nachtmarkt en nu niet kunnen weerstaan aan de verleiding. Een mooie Breitling, Janny een ICE horloge en een grote koffer gescoord.
Woensdag zijn we naar een beroemde tempel gegaan, de What Po. Op weg daar naar toe was een deel van de wegen afgesloten, even later kwam er een hele lange stoet grote auto’s langs. We denken dat daar de koning van Thailand ingezeten moet hebben. De tempel was geweldig mooi, geheugenkaart was zo vol en de batterij was bijna leeg. Na wat zoeken de ingang van het koninklijk paleis gevonden, gezien de drukte en de hitte zijn we niet naar binnen gegaan. Maar een heerlijke lunch genoten om vervolgens naar de rivier te gaan. Daar nog een boottocht gedaan, niet echt geweldig, de chauffeur sprak geen enkel woord Engels, wij waren ook de enige passagiers. Onderweg nog wel een krokodil gezien in de rivier en een stukje verder bijzonder grote vissen.
Terug naar het hotel en tegen de avond een tuk-tuk genomen naar Chinatown. Daar gegeten en bij toeval ergens terecht gekomen waar gezien de krantenknipsels het goed eten moet zijn. En dat klopte dus ook, de lekkerste maaltijd van onze hele vakantie.
De laatste nacht in het hotel, vanochtend nog wat lekkere koffie gescoord. De spullen ingepakt en dat gaf nog wel wat problemen om alles in de koffer te krijgen, bijna niet te tillen die koffer. De taxi was mooi op tijd en wonder boven wonder, bleek bij het inchecken dat alles nog binnen de grenzen bleef. We kwamen in totaal aan 50 kg terwijl we 60 kg mee hadden mogen nemen.
We gaan zo naar de gate, ca 2 uur vliegen naar Singapore, een tussenstop van 2 uur en dan naar Amsterdam. Daar de kou in, Janny met fietsen parkeren op Schiphol, met de shuttle naar het hotel om de auto te halen, terug naar Schiphol. En dan maar hopen dat alles in de auto past. Want de fietsen kunnen alleen maar op de fietsendrager als ik ze weer in elkaar heb gezet.
Dit is nu echt ons laatste verslag. Jullie moeten wachten op een mogelijk volgende fietsreis, want die beslissing is nog niet genomen.

• 10 Januari 2013 - 10:41

Renate:

Hoi Janny en Ad,

Dat valt nog niet tegen met die 50 kg in de koffer, dan heeft Janny zich toch aardig in weten te houden.
    Een hele prettige vliegrei en hopelijk gaat alles in een keer goed. Verder wat dikkere kleren aan, want het is hier een stuk frisser als waar jullie vandaan komen.

Zie jullie snel weer in Nederland.

• 10 Januari 2013 - 12:12

Linda:

Mooie foto's weer. Er is een hoop te zien daar, daar kunnen we mooi van meegenieten!
    Een hele goede en veilige terugreis gewenst en we zien jullie zondag!

Liefs Christian, Linda en Saar

• 10 Januari 2013 - 12:15

Wil:

Zo vakantiegangers.Nu zit het er toch echt op.Wat over blijft is een schat aan foto's,herinneringen enz.Jullie hebben een geweldige reis achter de rug .
    Bedankt dat wij er hier op afstand van mee mochten genieten.
    Ik zal de verslagen missen.
    Goede reis en tot kijk.
    Gr Wil.

• 10 Januari 2013 - 20:26

Annelies:

Nou het zit er nu toch echt op, ik hoop dat jullie iemand met warme jassen op t vliegveld hier hebben staan, want het is voor jullie echt koud het gaat winteren dit weekend.
    Ik hoop dat jullie een goede terug vlucht hebben en tot gauw.

• 11 Januari 2013 - 07:32

Mmonique:

Hallo,
    Bedankt dat ik mocht meegluren in jullie avontuurlijke reis, ik zal de verslagen en foto's missen.
    groet Monique

• 11 Januari 2013 - 12:33

Cor O.:

Jullie reis op de voet kunnen volgen, prachtig. Ook is een compliment voor de kwaliteit van jullie reisverslag op z'n plaats. Duidelijk, helder en gelardeerd met ondersteunende foto's, zodat ik als het ware op een van jullie bagagedragers heb meegereist, kom daar eens om!

Op naar het volgende avontuur.

Groet, Cor

• 27 Januari 2013 - 14:46

Carolien W.:

Ik ben druk doende met me te orienteren naar een goed gps voor het wandelen en fietsen en kwam in mijn agenda een memo tegen met jouw adres en het type gps. Dat bracht me op het idee jouw verslagen eens op te zoeken.
    Met plezier jullie verslagen gelezen en genoten van de prachtige foto's. Een heel avontuur.
    Wij houden onze fietsvakanties nog wat dichter bij huis. Afgelopen zomer de Loire en omgevenig gefietst en komende zomer zal dit Bourgogne worden ook weer primitief met tentje en 1 brander en een gsm voor noodgevallen.

We hebben ook nog wel wat wensen op fiets gebied. Hopelijk kunnen we die ook realiseren.

groet, Carolien W.