nog 75 dagen - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu nog 75 dagen - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

nog 75 dagen

19 Juni 2014 | Nederland, Waalwijk

Het is nog 75 dagen voor onze grote reis. En natuurlijk zijn de voorbereidingen gewoon doorgegaan. De Spaanse cursus is afgelopen, ik kan al wel wat zeggen of vragen in het Spaans, maar ik weet niet zeker of ik de antwoorden ook ga verstaan. Maar ik kan zeker laten merken dat ik het in ieder geval probeer. De tickets voor de treinreis naar de toppen van de Andes zijn geboekt, net als het hotel in Salta. In Salta blijven we de eerste 3 dagen overnachten. De binnenlandse vlucht van Buenos Aires naar Salta is ook geboekt.

We hebben inmiddels ook wat trainingskilometers gemaakt. Enkele weken geleden zijn we in 2 dagen van Best naar Eijsden gefietst. Nog met weinig bepakking, vooral omdat we een overnachting geboekt hadden in een hotel.
Maar komende zaterdag vertrekken we voor een tocht van 5 dagen. We gaan met de trein naar Nieuweschans en fietsen vanaf daar terug naar de auto die in Amersfoort staat. Dit is het deel van de NAP-route waarvan we het stuk van Breda naar Amersfoort al gedaan hebben. Het bijzondere aan de 5 dagen is dat we alle spullen meenemen die we ook in Argentinie bij ons gaan hebben. De bedoeling is ook om 1 nacht te kamperen, ook die spullen moeten een keer geprobeerd worden. Ook gaan we dan koken, het zal vast wel een eenpans-gerecht worden.

We hebben ook besloten om aan onze reis door Argentinie een goed doel te koppelen, het KiKa-fonds (Kinderen Kankervrij). Maar dan ook in het bijzonder aan Fleur van de Werken. Fleur is 13 jaar oud en ze kreeg op haar 13e verjaardag een hersenbloeding. Uit de onderzoeken daarna bleek dat ze tumoren hadden in de hersenen en in de nieren.
Ik ga volgende week donderdag 26 juni 2014 een lezing geven over mijn fietstocht door Amerika en de opbrengst van deze lezing (toegang en koffie) is voor het KiKa-fonds.
Ik wil al onze lezers uitnodigen tot het bijwonen van deze lezing in Den Bolder, Schoolstraat 19 te Waspik. De zaal gaat open om 19 u en de lezing begint om 19.30 u.
Ik hoop dat de zaal lekker vol zit en dat we een leuk bedrag voor KiKa ophalen.

• 19 Juni 2014 - 23:29

John Saulsbury:

So nice to get your updates. I met you in Richland, Or. You were just about to finish your trip across the States.

Good Luck on your next adventure

John Saulsbury

• 24 Juni 2014 - 22:40

Frits:

Hoi Ad,
    ik hoop dat er veel bezoekers komen om naar je presentatie te luisteren. Helaas kan ik niet ivm vakantie. Véél succes,
    met vriendelijke groet, Frits

• 26 Juni 2014 - 22:26

Helen Van Raak:

Hee Ad,

De presentatie vanavond was erg interessant, je hebt het leuk verteld allemaal.
    Volgens mij had je nog uren kunnen vertellen!
    Ik ben benieuwd naar je verhalen over jullie komende reis naar Argentinië.