9 september – veranderingen - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 9 september – veranderingen - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

9 september – veranderingen

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

09 September 2014 | Argentinië, Cafayate

We hebben samen de route nog eens bekeken, met in ons achterhoofd de vele beklimmingen die we al gehad hebben. Om de Andes uit te gaan, zijn er 2 route’s, tenminste in de richting van Tucuman. Niet dat we altijd via Tucuman moesten gaan, maar wel zo ongeveer in die richting. Beide route’s gaan over een uitloper van de Andes. De ene route is langer en de andere natuurlijk korter. Maar de kaart gaf niet zoveel informatie dat we daar uit af konden leiden hoe zwaar de route zou worden. Maar zeer zeker met nog de nodige hoogtemeters. En daarna hebben we ons zitten overtuigen waarom we dat wel of niet moeten gaan doen. We zijn beiden geen 18 meer, de fietsen wegen ca 17 kg, de bagage op iedere fiets weegt 30 kg en tel daarbij mijn eigen gewicht (ca. 65 kg) nog eens bij op. Het voelt natuurlijk allemaal als uitvluchten maar aan de andere kant, dit is toch veel leuker als aan de rand van het zwembad liggen luieren en dat alles voor je geregeld is. Dat gaan we zeker ook nog wel eens doen, maar met die overpeinzingen ben je de Andes nog niet uit.
De bus vonden we wel een goede optie, in de Lonely Planet stond waar het busstation was met een bus naar Tucuman. Wij daar naar toe en besproken voor ons en 2 fietsen morgenmiddag (10 sept) om 14 uur. De prijs viel ook nog mee, ca €200, Tucuman is ca. 240 km rijden. Om dat te vieren naar het centrum en daar ons getrakteerd op een heerlijk ijsje, cafe con leche en een cafe solo.
Toevallig was er op het plein een soort bijeenkomst van gauchos in volgens ons, traditionele kleding. Heerlijk gegeten die avond, natuurlijk weer met grote stukken vlees.
Wij zijn ook erg blij met al jullie reacties op Facebook en Waarbenjij.nu. Ik zal ook reageren op de vragen die er soms tussen zaten.

Kees Noorloos
We zitten nog goed op schema, hoewel we geen strak schema hebben. Behalve op 29 sept auto ophalen in Cordoba en op 9 okt terugvliegen naar huis. En verder vrijheid
Jose Wildenberg
Dat een Renault 12 onverslijtbaar is, dat blijkt hier zeer zeker
Frank
Youtube zou toch nog wel een probleem kunnen krijgen. Ik was de reserve-batterijen vergeten, maar de originele batterij zit er gewoon in. Maar films monteren op een 10” scherm als je 27” gewend bent, is niet handig
Mieke
De GoPro is gewoon mee en ik moet gewoon wat plannen ivm de 1 accu die ik bij me heb.
Wil
De fiets van Janny is in orde, hoewel ondertussen 2 lekke banden gehad. Maar dat kan iedereen overkomen. En de mensen zijn niet onvriendelijk hier, soms speelt het taalprobleem ons parten
Annelies Ansems
Ja, op benzine kun je koken, maar lees onze verslagen nog maar over de benzine

Rita
Inderdaad heel wat anders dan aan de rand van het zwembad. Hoewel dat ook leuk is.

Carolien
Benzinelucht is heel erg ranzig en gaat ook nergens meer goed uit. Ik denk dat we 1 Ortlieb tas weg kunnen doen.

Marianne
Benzinelucht krijgen wij hier nu niet weg. De flessen hebben we inmiddels weggegooid.

• 11 September 2014 - 09:12

Geert:

Leeftijd gaat meespelen he Ad. Maar je bent nog heel ver van een luiervakantie als je het mij vraagt.
    Heb je met het gemis van de nodige filmuitrusting toch nog mooie beelden kunnen maken?
    Groetjes

Geert

• 11 September 2014 - 09:30

Wil:

Hoi Ad en Janny.
    Goed dat jullie zo over enkele zaken brainstormen.En zeker oke als jullie het jezelf af en toe wat makkelijker maken.Daar is niks mis mee. Zo sportief als jullie bezig zijn!
    Leuk Ad dat je de vragen van ons ook beantwoordt, dat geeft toch aan dat we met z"'n allen een beetje de reis meebeleven.Jullie maken zo'n mooie verslagen van de reis.En wat betreft het schema: die zijn gemaakt om er van af te wijken!
    Heel veel plezier en tot het volgende reisverslag.

• 11 September 2014 - 09:49

Frank:

Goede morgen Ad en Janny
    Ik schrijf hier van uit de Ad bekende en naburige kamer 313. Over mijn schouder hebben andere collega's stukjes meegelezen en vonden het zeer avontuurlijk.
    Ad, van mij zelf moet het toch even gevraagd worden: " Je geeft een heel schema als gewicht op om mee te sjouwen" . Kennelijk probeer je dat op pijl te houden met de zeer smakelijke en smaakpapillen treiterende omschrijvingen van de overheerlijke maaltijden die jullie weg werken? :-)
    Even lekker uitbuiken in een bus of truc is dan mooi meegenomen.
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Het is jullie gegund.
    Goeie reis verder en ik " volg" (maar niet op de fiets! Pfffft.

Gr.
    Frank

• 11 September 2014 - 19:49

Annelies:

Wat goed dat jullie zo flexibel reizen , n beetje minder sportief mag ook hoor we hebben toch wel respect voor jullie

• 11 September 2014 - 23:57

Alex:

Ad en Janny, mooie verhalen ondersteund met even zo mooie foto's. Lekker genieten van het onbekende en gelukkig ook verstandige keuzes maken. Ik zal met regelmaat jullie blog blijven volgen.

Gr. Alex

• 12 September 2014 - 01:41

Wilma Gerrits:

Hallo Ad en Janny
    Lijkt mij de moeite waard om de bus te nemen!kan t me levendig voorstellen om in die warmte zo veel te moeten klimmen!!Wij hebben afgelopen wekend 65 km op de fiets de veluwe gefietst maar dat lange geklim bende gauw moe!.verder leuk om jullie verslagen de lezen .t bevald goed dat zie je op de mooie fotos?veel plezier ontmoet interesante mensen en geniettttt.gr wilma.