dag 1 - Reisverslag uit Bergeijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Bergeijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

21 Juni 2015 | Nederland, Bergeijk

3 regenbuien

Sommige dingen moet je gewoon vooraf plannen, de route maar ook op welk moment je gaat.
En dan neem je sommige dingen gewoon aan, zoals bij het begin van de zomer zal het lekker weer zijn. Bij het begin van de zomer zal het wel droog zijn. En dan kies je er voor om op 21 juni te vertrekken. En dan kom je erachter dat het KNMI zich niet aan die feiten houdt.
We vertrokken vanochtend om half 10, temperatuur was 16 gr en de wind matig, maar wel in de rug. Via de bossen naar Loon op Zand, onderweg bleef een mevrouw naast Janny fietsen en ze vroeg of ze zin had in een gesprekje. Het toeval wilde dat deze mevrouw vorig jaar de Vennbahn had gefietst.
Bij het begin van Tilburg de eerste regenbui en meteen een serieuze, schuilen geblazen. Na 10 min was het weer droog. Verder door Tilburg langs het Wilhelminakanaal, maar ook nu weer een regenbui, en wel onder het viaduct van de A58. Even later op het kanaal waren we nog toeschouwers bij een kanowedstrijd, volgens een van de coaches ook een internationale wedstrijd. Het zag er allemaal heel professioneel en snel uit. Bij Biest-Houtakker verlieten we de route langs het kanaal en was het tijd voor de eerste koffiestop. Ook weer op een goed moment, wij aan de koffie en buiten een regenbui.
Via mooie wegen en bossen kwamen we rond lunchtijd aan in Middelbeers, een leuke restaurantje met Wifi. Een mooi moment om samen te overleggen over de slaapplaats komende nacht. De kaart en de gids van Vrienden op de Fiets erbij en we kozen voor Luyksgestel waar we de keuze hadden uit 3 adressen. Die gebeld maar helaas nergens plaats en het leek wel alsof ze verbaasd waren dat wij zo laat belden. Vervolgens als alternatief gekozen voor Bergeijk, iets eerder op de route maar er ook iets verder vanaf. Daar hadden we al bij het eerste adres geluk, vanaf 17 u zou er iemand thuis zijn om ons te ontvangen. Ook weer gelukt!
De boerenomelet was heerlijk en op mijn verzoek zonder brood (lees koolhydraten) en met extra salade. Een lekkere kop koffie na en het was weer tijd om te vertrekken. We hadden nog wel even een billenknijpmomentje, een van de serveersters kwam ons achterna gerend. We hadden de iPad op tafel laten liggen!!
Ook daarna allemaal mooi onderweg en op het juiste moment een bankje. We waren iets te vroeg in Bergeijk maar dat kwam goed uit. Nu hadden we nog tijd voor een verfrissing op een terrasje. Na enig zoeken vonden we dan ons adres voor deze nacht. Een rijschool met een groot gebouw er achter waar 2 prima kamers waren gebouwd. We hebben een eigen badkamer, een keukentje en prima bedden.
De route voor morgen bekeken, via Lommel naar Born en dan door naar Sittard waar we al een kamer besproken hebben, ook bij Vrienden op de Fiets. We gaan dadelijk op tijd naar bed, ons ontbijt wordt morgenvroeg om half 9 gebracht.
Even wat cijfers: vandaag 71 km gefietst. De start op 5 m NAP en het einde op 41 m NAP. In de ochtend was het 16 gr en na de middag (na de regenbuien) hadden we een lekker zonnetje en werd het 23 gr C. We overnachten nu aan het Eijkereind in Bergeijk.

• 21 Juni 2015 - 22:20

Linda Vd Dries:

Leuk reisverslag weer, veel plezier!

• 21 Juni 2015 - 22:31

Rita:

Een hele leuke en zonnige week, succes!

• 22 Juni 2015 - 09:13

Jos Van Der Aa:

Goed bezig ! Veel succes !

• 22 Juni 2015 - 15:31

Renate:

Hoi Ad en Janny,

Nou, de kop is eraf. Veel succes met fietsen en vooral met het weer!

• 22 Juni 2015 - 17:15

Annelies:

Veel succes met jullie fiets tocht en veel zonnige dagen gewens

• 22 Juni 2015 - 18:24

Mieke:

Hallo Ad en Janny,
    Het ergste hebben jullie (hoop ik) gehad. Halverwege deze week wordt het warmer en minder kans op regen ( zeggen ze;-) ). Ik hoop voor jullie vooral dat het droog blijft. Veel plezier nog.
    Groetjes

• 23 Juni 2015 - 16:16

Wil:

Hoi Ad en Janny. Ik wist niet eens dat jullie weer onderweg waren.Schandalig.
    Waar de reis heengaat is dus een verrassing voor ons.
    Heerlijk om die smeuige verhalen weer te lezen.
    Succes en we lezen het wel.
    gr Wil

• 23 Juni 2015 - 19:15

Thea Hensen:

Klinkt super en een stuk veiliger ook dan de vorige editie! Geniet ervan en natuurlijk hopen we allemaal op mooi weer