terugreis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu terugreis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

terugreis

Door: Ad en Janny

Blijf op de hoogte en volg Ad

13 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

De laatste dagen

We hebben SF achter ons gelaten en zoals we van plan waren, zijn we eerst nog naar de Painted Ladies en naar de Golden Gate Bridge gegaan. Bij de Golden Gate konden we nog even genieten van de vliegshow van de fleetweek. Het was er enorm druk, we vroegen ons af hoe druk het zal zijn op de brug in het hoogseizoen.
Voor de rit naar Portland hebben we 3 dagen, de afstand is 1200 km. We hebben wel wat uitersten gehad onderweg.
Het slechtste motel, de buren rookten zoveel dat de stank naar onze kamer trok. Ook hadden ze hier het matras met de meeste veren die in onze rug staken.
In dezelfde plaats ook het restaurant met het lekkerste eten. En we hebben inmiddels heel wat ervaring in het uit eten gaan. Alle ketens hebben we al een keer gehad, dus we genieten extra van een keer een goed restaurant.
Onderweg ook een park met de dikste boom van de VS. Na betaling van $5 en het inklappen van de buitenspiegels mocht je er doorheen rijden. En het was krap!
In Portland hadden we een prima motel uitgezocht, compleet met spa, een goede rust nemen voor de lange terugreis hadden we wel verdiend. Volgens ons dan.
Portland is best een grote stad met een mooi centrum. We hebben een Chinese tuin bezocht, met een mooi maar een duur theehuis. Ik vind $6 voor een klein kopje heet water met wat de hemel ingeprezen bloemknopjes, best duur. De mango-slices waren wel heerlijk. Een oud landhuis op een heuvel, nog helemaal ingericht zoals de laatste bewoners rond 1920 het achtergelaten hebben, hebben we ook nog bezocht. Vooral de tuin met uitzicht op Portland was prachtig.
Woensdagochtend moesten we de auto inleveren, met 5000 mijl extra op de teller. Best vreemd zonder auto nu, je hebt er toch 4 weken in doorgebracht. De Santa Fe, BBP3537 was een fijne auto.
Het weer was prima voor een verblijf in de stad, ca 25 gr C. Ik zit dit verslag te schrijven in het vliegtuig op de vlucht van Portland naar Chicago. Toen vanochtend om half 5 de taxi voor de deur stond, was het slecht weer, het regende flink en dat heeft het de verdere ochtend ook gedaan. Maar hier op 11 km hoogte is het droog.
In Chicago stappen we over naar een vlucht naar Londen en daarna nog een korte vlucht naar Amsterdam. En als dan alles goed gaat met de vluchten, is het vrijdagmorgen 10.45 uur.
We willen iedereen bedanken voor het lezen en/of reageren. Als ik thuis ben, plaats ik nog wat foto's bij dit verslag.

Nog een woordje van mij, Janny. ( ik ben niet zo'n schrijver, maar dat hadden jullie al wel in de gaten)
We kijken terug op een fantastische reis,. We hebben zo veel gezien en beleefd.
In het eerste deel van onze reis hebben we een deel van de route gereden die Ad 5 jaar geleden gefietst heeft. We hadden er veel over gesproken de afgelopen jaren. Maar nu ik kon zien welke hoge bergen, bergpassen en eenzame stukken hij destijds gefietst heeft, was ik weer en nog meer onder de indruk. Dan hebben we het nog niet over de vele kilometers van deze fietstocht.
Ik ben blij dat we samen hebben kunnen doen. Het was onvergetelijk.

• 13 Oktober 2016 - 21:19

Rita:

Wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt, een hele voorspoedige reis naar Nederland.
    groetjes x

• 14 Oktober 2016 - 09:51

Marij:

Welkom thuis in dit al wel herfstachtige mooie Nederland. Jullie kunnen nu gaan genieten van de mooie herinneringen. Zelfs van het kopje thee van 6 dollar.
    Groetjes Marij

• 14 Oktober 2016 - 09:56

Wil:

Zo dat rugzakje zit weer vol met herinneringen van een prachtige reis die jullie gemaakt hebben.
    Terwijl ik dit type zijn jullie weer bijna in ons kikkerlandje aangekomen.
    Vandaag is het nog guur, maar voor het weekend geven ze prachtige temperaturen aan zodat de overgang niet te groot is voor jullie.
    Welkom thuis samen!! en bedankt voor de mooie verhalen.
    gr Wil

• 14 Oktober 2016 - 12:59

Wilma Gerrits:

Nou dat zit weer in jullie rugzakje samen!mooi om nog lang van na te genieten.goede reis terug.en welkom in t kikkerlandje.liefs wilma.en harry.

• 14 Oktober 2016 - 14:07

Marianne Wijnen:

Welkom thuis!! Het was een super mooie reis voor jullie, afgaande op wat we allemaal te lezen kregen. Bedankt, het is goed om op deze manier mee te kunnen genieten!
    Veel groeten van Thei en Marianne

• 18 Oktober 2016 - 17:34

Bas En Ieke:

Hallo Ad en Janny,

Welkom thuis in Nederland! Leuk om te lezen dat jullie het ook gezellig hebben gevonden, ons etentje in Fairplay! We hopen dat jullie net zo van de reis door Amerika hebben genoten als wij.
    Erg leuk om jullie te leren kennen en jullie reisverhaal te lezen.
    Misschien tot ziens!

Groetjes,