25 juni 2011 - nog maar 1 dag!!! - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 25 juni 2011 - nog maar 1 dag!!! - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

25 juni 2011 - nog maar 1 dag!!!

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

25 Juni 2011 | Verenigde Staten, Eugene

Het is allemaal wat anders gelopen vandaag, maar geen problemen hoor! Bij het ontbijt kwam ik bij een gezellig stel te zitten die best wel interessant konden vertellen. Maar geen tijd om lang te blijven, op weg naar de kust! Op weg naar Veneta.
Het was een prachtige omgeving en bijna allemaal omlaag, heerlijk fietsen dus. Het landschap lijkt een beetje op de Veluwe, maar dan zonder de fietspaden langs de weg. Tegen 11 uur kom ik in Walterville, daar moet ik kiezen voor de 126 of de originele route. Ik bel eerst nog even naar mijn dochter, even horen hoe het met haar en mijn kleinkind gaat. Bij toeval heb ik namelijk verbinding op mijn Iphone.
In een cafe neem ik een koffie met een heerlijke koek erbij. Ik kom toevallig naast een man te zitten die hier woont. En ik vertel over mijn plan om vandaag naar Veneta te fietsen. Volgens hem is er daar geen mogelijkheid om te overnachten maar hij weet ook te vertellen dat een van de dames hier, in Veneta woont. En volgens haar is er ook geen mogelijkheid om daar te overnachten en verder op de route ook niet. Ik pas mijn plan aan, ik blijf vanavond in Eugene.
Ik fiets over een hele brede weg in de richting van Eugene. Onderweg zie ik de eerste aanrijding, maar dit is geen goede afloop met alleen blikschade. Ik zie een verkreukelde fiets en de brandweer is iets met een deken aan het afdekken. Ik besluit om nog voorzichtiger te rijden.
Als ik Eugene binnen rij, is het naar mijn mening enorm druk. Maar ik ben ook al weken lang niet meer in een grote stad geweest, Eugene heeft bijna 140.000 inwoners. Ik volg de borden richting Downtown. Ik kom langs een Starbucks en dan is het toch echt tijd voor een White Chocolat Mocha. Het personeel is vol verbazing als ze horen wat ik bijna helemaal gedaan heb. Ook weet ik nu waarom het zo druk is in Eugene. Daar zijn nu de nationale atletiek-kampioenschappen. Ik krijg ook te horen dat vrijwel alle hotels vol zullen zitten, dat zou nog wel eens zoeken kunnen worden.
Bij het wegrijden zie ik een blok verder een bord van een motel, en waarachtig, er is nog 1 kamer vrij! Een kleine kamer, maar dat is echt wel voldoende voor mij. Warme douche, een bed en Wifi, dan ben ik al snel tevreden.
Het motel grenst aan het Greyhound-station. Wat een toeval, want als ik met de bus van Florence naar Eugene zou moeten, dan kom ik daar aan. En inmiddels weet ik dat 2 blokken verder het station is met de stadsbussen en daar zal vast een lijn zijn naar het vliegveld, waar ik woensdagmorgen naar toe moet.
Ik was dus al vroeg klaar met fietsen en ik ben de stad al in geweest, waar een farmers-markt met veel muziek was. De foto’s van vandaag zijn dus anders als jullie gewend zijn, veel mensen en veel gebouwen. Dit in plaats van veel bomen.
Vandaag heb ik 80 km gefietst en morgen moet ik er hemelsbreed nog 82 km. Dat gaat dus gewoon lukken morgen. Ik vier dan toch wel een klein feestje als ik aan de Pacific sta. Ik denk dat ik maandag daar maar blijf, fiets verkopen en lekker aan het strand liggen. En mijn trui en poncho heb ik inderdaad al enkele dagen niet meer nodig gehad. Ik ben zo blij dat ik het af kan sluiten met een week mooi weer. Het is heerlijk fietsen in de zon, met af en toe een lichte tegenwind. Maar ja, daar moet je als lange-afstandfietser niet over klagen.

  • 26 Juni 2011 - 07:40

    Oma V D Ven:



    hallo ad. elke morgen heb ik je verslag van je reis in amerika gelezen.met genoegen, een hele prestatie. daarmee wil ik je feliciteren . jannie staat te trappelen om naar je toe te komen. en ik hoop dat de reis goed verloopt. en dat je nog een leuke week hebt. en een spoedige thuiskomst.

    groetjes oma v d ven.


  • 26 Juni 2011 - 09:24

    Jose:

    Hoi Ad
    na twee weken in Algerije heb ik even de tijd genomen om je reisverslag door te lezen. Het is een groot avontuur met voornamelijk ups, en leuk om te lezen. Ik wens jou en Jannie nog een fijne vakantie en veel leuke momenten samen.
    groet Jose

  • 26 Juni 2011 - 09:32

    Mmonique OA:

    Hoi Ad,
    Proficiat met je bijzondere prestatie! Ik heb ontzettend genoten van je avontuur, verhaal en foto´s. Zal je verslagen nog gaan missen straks. Wens jou en Janny een ongelooflijk gezellige vakantieweek met mooi weer want dat is dik verdiend.
    groetjes Monique

  • 26 Juni 2011 - 13:34

    Heidy:

    He Ad,

    Ik heb vanaf 7 juni geen tijd meer gehad om je reis te volgen. Ik ben toen bevallen van een wolk van een zoon van bijna 8 pond. Hij heet Ties. Vanmiddag heb ik weer de tijd gehad om bij te lezen en het was geweldig mooi allemaal. Nu wil ik je nog een fijne vakantie toe wensen. Geniet ervan.

    Groetjes Heidy

  • 26 Juni 2011 - 15:35

    Agnieszka:

    Hoi Ad,
    Het was vrijdag heel gezellig en wij hebben ook over jouw gehad. Janny is ontzettend trots op je en kon bijna niet wachten om je te zien.
    Veel plezier in Chicago!
    Dikke kus, Agnieszka

  • 26 Juni 2011 - 20:03

    Hans En Pauline:

    hoi Ad,

    Geniet van je laatste fietsdag!! en we wensen jou en Janny een fantastisch weerzien na al die ontberingen ;-) en een fijne vakantie samen. Liefs van Pauline en Hans

  • 26 Juni 2011 - 22:17

    Arnold&Yardlene:

    lekker he
    geniet de rest van de tijd nog in amerika
    je hebt n onvergetelijke reis gemaakt
    groetjes A&Y

  • 30 Juni 2011 - 22:17

    Gefeliciteerd, Ad!:

    Ik heb genoten van u te ontmoeten op Eugene, Oregon. Wees voorzichtig en geniet van rust en wordt herenigd met je vrienden en familie. respectvol, "James"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 244524

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: