de 1e stap - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu de 1e stap - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

de 1e stap

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

28 Februari 2012 | Nederland, Waalwijk

28 februari 2012

Het gaat weer beginnen, de volgende fietstocht is gepland. Nu niet alleen, Janny gaat mee. En we hebben er beide veel zin in. De eerste plannen waren nog om een georganiseerde reis te doen, maar is dat vrijheid en het ultieme vakantiegevoel, wij denken van niet. En gezien mijn ervaring met de 2 eerdere fietstochten, durfde Janny dat wel aan met mij. Dus we gaan gewoon iedere dag wel weer zien waar we gaan eten en slapen.

De fietstocht start in Ho Chi Minh City (voormalig Saigon), door de Mekong-delta naar de kust. Daar Cambodja in waar we moeten kiezen voor aan de landzijde langs het Cardamomgebergte of aan de kustzijde erlangs. En dat is het geworden, we gaan het meemaken op een strand met wit zand, blauw water en een rieten hutje. Daarna mogelijk nog een stuk met de boot naar de grens met Thailand en dan richting Bangkok. Hemelsbreed is het ruim 900 km, de fietsafstand hangt natuurlijk sterk af van welke plaatsen we willen gaan bezoeken, de mogelijke boottocht, maar we hebben 5 weken vakantie om de afstand af te leggen.

Op 10 december 2012 vertrekken we met Singapore Airlines naar Singapore waar we overstappen op een vlucht naar Ho Chi Minh City, aankomst op 11 december 2012. Dan 2 nachten daar blijven. En op 13 december 2012 stappen we op onze fietsen die we dan ook meenemen in het vliegtuig. Dan moeten we uiterlijk op 10 januari in Bangkok zijn want dan vliegen we weer naar Singapore waar we overstappen op een vlucht naar Amsterdam.

Dan zijn we 5 weken later, 10 kg lichter, een stuk bruiner, veel foto’s zwaarder en de bankrekening een stuk lichter weer thuis.

We houden jullie op de hoogte!

• 29 Februari 2012 - 06:50

Pauline:

alvast veel voorpret samen

• 03 Maart 2012 - 07:06

Brian Zwaan:

Ad,

Ik ben weer benieuwd naar de verslagen. Sucses met de voorbereidingen.