nog 50 dagen!!! - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu nog 50 dagen!!! - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

nog 50 dagen!!!

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

21 Oktober 2012 | Nederland, Waalwijk

Zal ik hier de titel herhalen? Voor alle zekerheid dan maar, over 50 dagen vertrekken we voor onze eerste fietsvakantie. De voorbereidingen zijn doorgegaan.
Vorige week heb ik de reserve-onderdelen voor de fietsen gekocht. De banden van onze fietsen bleken verschillende ventielen te hebben, gecontroleerd welk ventiel het beste is op te pompen met de pompen op onze fietsen. Nu hebben alle wielen dezelfde ventielen. Ook reservespaken gekocht, ik wist niet dat er zoveel verschillende maten waren. Mocht er een spaak breken, dan is het nog een flinke uitdaging, ik heb nog nooit een spaak vervangen. Ik heb gezorgd dat ik alle noodzakelijk gereedschap bij me heb.
Ook gecontroleerd of de pedalen er gemakkelijk afgaan en of het stuur gemakkelijk gedraaid kan worden. Allemaal noodzakelijk om de fiets in te pakken voor het transport in het vliegtuig. De verpakking zal bestaan uit noppenfolie. Ik ga iemand vragen om ons op zondag 9 december naar Schiphol te brengen met mijn auto, daar kunnen de fietsen achterop. Dan op Schiphol de fietsen gereed maken, inpakken en daar in depot achterlaten. Dan naar het IBIS-hotel om nog wat te slapen en de volgende ochtend het vertrek.
Komende vrijdag gaan we de injecties krijgen, bij de GGD in Tilburg. De kaarten en boeken zijn gekocht, nog wat aanvullende uitrusting. De spullen liggen nu in de woonkamer, als we nog iets bedenken, dan kan het er meteen bij gelegd worden.

En het word een huwelijksreis, deze fietsvakantie. We gaan namelijk op 7 dec trouwen!! Dat is pas een ultieme test, 5 weken lang 24 uur per dag bij elkaar, maar dat gaat zeker lukken!

We willen voor ons vertrek nog een dag vinden om met volledig bepakte fietsen te gaan fietsen. Zou dat nog gaan lukken?


  • 22 Oktober 2012 - 08:21

    Cor Ouwehand:

    Deze voorbereidingen zien er weer uitstekend uit Ad, dit wordt weer iets moois. Misschien een kleine tip;
    er is een klein handzaam stukje gereedschap waarmee spaken gemonteerd worden en waar tevens een
    kettingbreuk mee gerepareerd kan worden. Ik heb het zelf in mijn gereedschaptasje op mijn racefiets.

    Veel succes met je verdere voorbereidingen,

    Cor

  • 24 Oktober 2012 - 19:21

    Emiel En Heidy:

    He Ad en Janny,

    Wat leuk om te lezen dat de voorbereidingen weer in volle gang zijn en dat we weer mee mogen genieten. Dat zullen we dan ook zeker doen.

    Super gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Wat een verrassing. Geniet nog van deze dag voor dat die spannende gave reis begint.

    Lieve groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Waalwijk

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 245537

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: