20 september 2016 - Missoula - Reisverslag uit New Meadows, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 20 september 2016 - Missoula - Reisverslag uit New Meadows, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

20 september 2016 - Missoula

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

20 September 2016 | Verenigde Staten, New Meadows

De reis ging door Idaho en Montana, veel bossen, rivieren, bochten, maar het was weer een mooie rit.

18 september 2016 - New Meadows/Lowell - 211 km
In het motel was geen mogelijkheid voor een ontbijt, maar zelfs in New Meadows (ca 500 inwoners) kon je nog ruim kiezen waar je ging ontbijten. We zijn ook zover dat we een redelijk gezond ontbijt kunnen kiezen, want bij veel keuzes horen gebakken aardappelen of friet. Niet echt onze keuze voor ontbijt. Toast en een gebakken ei is dan het gezondste wat de kaart toont. De koffie neem ik niet meer, ik hou van een sterke bak. Zo sterk dat je lepel ombuigt boven de koffie omdat die weigert om in de koffie te gaan. Dat is wel een beetje overdreven, maar als de koffie eruit gaat zien als thee, dan pas ik.
Onderweg zijn we regelmatig gestopt om van de overweldigende natuur te genieten. Op een van die plaatsen zagen we beneden ons een aantal herten lopen. Tijdens de reis hebben we die al vaker gezien, op straat in Sisters en regelmatig in de berm. Maar nu gewoon in de bossen, dankzij de verrekijker die we bij ons hebben, ook nog een heel goed zicht.
In Lowell hebben we een overnachting in een motel waar ik 5 jaar geleden ook heb overnacht. Alleen was het toen wat drukker en droger. De kamer was niet echt schoon, ik denk eigenlijk dat dat toen niet veel beter was. Maar Lowell lag aan het einde van een etappe van ruim 100 km zonder enige voorziening, behalve heel veel bossen. Dan zijn de eisen ook wat anders. Lowell is een dorpje met 23 inwoners en ik denk dat we de helft daarvan die avond gezien hebben in het restaurant aan de overkant, wat gelukkig wel open was.

19 september 2016 - Lowell/Missoula - 200 km
We hebben besloten om vandaag een extra dag in Missoula te blijven. Ook het reizen met een auto is vermoeiend, we hebben sinds woensdagochtend bijna 1700 km gereden. Missoula is de hoofdstad van de staat Montana en hier is het hoofdkantoor van de Adventure Cycling Association gevestigd. De ACA beheert alle fietsroutes in de States en iedereen die de Trans America Trail doet, wordt hier gefotografeerd. Dat is dan voor een grijs gordijn en de polaroids van een heel jaar worden aan de muur gehangen. Dat zien jullie op de foto bij dit verslag.
Vlak voor MIssoula ligt Lolo en de route hiertussen is het enige stuk wat in 2 richtingen in de route zit. In mijn fietsrichting moet je in Lolo linksaf voor de route naar Idaho en rechtdoor naar Missoula als je naar de ACA wil. Nu is dat kantoor op zaterdag en zondag dicht en ik kwam daar inderdaad op zondag. Dus ik heb toen Missoula overgeslagen en dat maak ik nu een beetje goed. Ik had een paar maanden geleden een fotoboek over de Trail besteld, maar de verzendkosten waren nogal hoog, €50. Dus ik heb gebeld met het verzoek om een boek voor mij op kantoor te leggen en dat heb ik vandaag opgehaald. Het was heel leuk om rond te lopen in een omgeving die fietsen ademt. Overal boeken, foto's, polaroidfoto's, kortom Trans America Trail. Een van de mooiste reizen die ik gemaakt heb.
Het motel dat we hebben geboekt, is het beste tot nu toe, een grote kamer. Het motel heeft een binnenzwembad, dus voor het eerst deze vakantie gezwommen. Jammer is wel, dat vlak achter het motel de spoorlijn van de Amtrak ligt en die machinisten maken heel vaak gebruik van de claxon. En die gaat echt hard!!! Ik ben benieuwd naar onze nachtrust.
Direct buiten ons motel zijn zoveel restaurants dat we als we een hele week zouden blijven, we ze nog niet allemaal gehad hebben. Ik heb het dan over Taco Bell, McDonalds, Burger King, enz. Of noem je die geen restaurant?

20 september 2016 - Missoula
Het werd gisteravond eten bij de Taco Bell, best wel lekker. Vandaag zijn we in Missoula gebleven, zelfs van iedere dag autorijden wordt je moe. Of komt dat door de vele herinneringen die ik meerdere malen krijg. Dan herken ik weer een stuk landschap, een uitzicht, een overnachtingsplek, iets waar ik gegeten heb of waar ik een medefietser heb ontmoet. Vanochtend samen met Janny naar een wasserette gegaan, naast deze wasserette was een autowasstraat. Kortom, 2 vuile vliegen die van 2 kanten snijden. Ja, inderdaad een nieuw Nederlands spreekwoord.
Vanmiddag zijn we downtown Missoula gaan winkelen, maar dat viel behoorlijk tegen en/of mee. Er zijn hier maar weinig winkels waar Janny naar op zoek was. Maar een heerlijke rustige dag gehad. Het vinden van betaalbare overnachtingen voor de komende drie dagen viel nog niet mee. Als je meer dan $500 per nacht uit wil geven, dan gaat het wel.
We hebben woensdagavond een overnachting in Wisdom en donderdag en vrijdag een overnachting in West Yellowstone. Daarna rijden we windy Wyoming in.
De afgelopen dagen is het wel iets frisser geweest, zo rond de 20 C en bewolkt. Onderweg wel een paar regendruppels gezien, maar dat stelde echt niets voor.



  • 21 September 2016 - 07:59

    Corrie:

    Hoi Ad en Janny,
    Weer met veel plezier het verslag gelezen en de mooie foto's bekeken. Wat een geweldige reis maken jullie weer. Ik kijk weer uit naar jullie volgend verslag.
    Lieve groetjes Corrie en Frits

  • 21 September 2016 - 18:37

    Geert:

    Als ik de bijgevoegde foto's bekijk Ad dan zul je er wel weer een hoop mooie hebben gemaakt. Ik zal ze graag allemaal een keer zien.
    Groetjes en nog veel plezier.

  • 21 September 2016 - 18:57

    Mieke:

    Wat zijn jullie lekker aan 't genieten en jij Ad, helemaal met al je herinneringen. Leuk om te lezen. En weer mooie foto's!
    Groetjes, Mieke

  • 21 September 2016 - 20:54

    Jessie Nasarany:

    Hallo vakantiegangers,
    Wat gezellig om jullie blogs te lezen.
    Veel plezier samen.
    Janny we missen je wel hoor bij het sporten, maar jij zult ons vast niet missen (hahahah)
    groetjes, Jessie

  • 22 September 2016 - 19:53

    Wilmagerrits:

    Wat geweldig weer zo een mooie reis!geniet ervan lieve gr van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 249201

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: