3 oktober 2016 - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 3 oktober 2016 - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

3 oktober 2016

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

03 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Roseville

Reis naar San Francisco

De afgelopen 3 dagen hebben veel gereden, van Pueblo naar SF is het ongeveer 2200 km. Nu hebben we nog ca. 240 km te gaan en we hebben al 2034 km achter de rug. De route ging vanaf Pueblo via Denver, Salt Lake City, Reno en Sacramento naar San Francisco. Toen ik in Salt Lake City de I-80 weer opdraaide, gaf de navigatie aan dat ik over 1025 km de afslag moest nemen. Lekker vooruitzicht.
De route ging door Colorado, Utah, Nevada en Californie, waarmee ik mijn aantal bezochte staten op 13 breng. Janny heeft er nu 8 bezocht. De weersomstandigheden waren over het algemeen goed, hoewel we vandaag nog wat sneeuw onderweg gehad hebben. Ook haalden we een strooiwagen en een sneeuwschuiver in. Maar die strooiden en schoven op dat moment nog niets. Op de grens tussen Nevada en Californie moesten we een pas over op 7200 feet en nu zijn we sinds lange tijd weer gedaald naar een hoogte van 500 feet. Nevada is niet alleen een staat van de casino's maar ook van wind en woestijnen.
Gisteren waren we Salt Lake City bijna 200 km voorbij toen we vlak langs een zoutmeer reden. Bij een rest-area kon je zo naar het meer lopen maar zoals velen deden, kon je er ook in lopen. Wij natuurlijk ook, wel heel bijzonder om over een bodem van zout te lopen naar het drooggevallen middendeel van het meer. Ik ben er eerst ingelopen met de GoPro en toen dat goed ging, nog een keer met de Nikon. Als die zou vallen, was het ook einde verhaal want een dergelijk zoutbad wordt een camera niet beter van.
We hebben via Airbnb een kamer gehuurd bij iemand die in Oakland woont. Op weg daarnaar toe gaan we via Lombard Street, bij jullie mogelijk wel bekend, De straat met de Victoriaanse huizen en de haarspeldbochten tussen de bloemen door. Zo niet, dan kijk volgende week maar naar mijn foto's.
Iedereen nog bedankt voor de reacties op onze geweldige reis waar we nog steeds heel erg van genieten. Hoewel we met weemoed terugdenken aan vlees met aardappelen en groente. En aan onze koffiezetmachine, want koffiezetten kunnen ze hier niet, het lijkt wel thee wat je soms krijgt.

• 04 Oktober 2016 - 08:51

Linda Van Den Dries:

Bijzonder zeg die zoutvlaktes! Mooi om jullie verhalen te lezen!

• 04 Oktober 2016 - 20:34

Hanny:

Wat een prachtige reis. Maar jullie zijn wel kilometervreters. Naast de uitvoerige verslagen en foto's hoop ik dat jullie nog tijd hebben om echt te relaxen. Groetjes Hanny Coos