9 dec 2012 - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 9 dec 2012 - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

9 dec 2012

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

09 December 2012 | Nederland, Waalwijk

Nog 0 km gefietst, maar al wel heel druk gehad vandaag. Vanochtend nogal druk in de weer geweest met alles inpakken. Op het laatste moment (gisteren) zijn de plannen nog een beetje gewijzigd. We zouden door mijn zoon naar Schiphol gebracht worden. En hij zou dan met mijn auto terugrijden. Patricia heeft kunnen regelen dat onze hotelboeking werd overgeboekt naar het Mercure hotel bij Schiphol, daar kunnen we de auto ook 6 weken parkeren. Een bijkomend voordeel is dan we in warme kleren naar Schiphol kunnen gaan, morgenochtend onze kleren voor onderweg aan en de kleren van vandaag in de auto achterlaten. En bij terugkomst hoeft er niemand ons op te komen halen. Want we landen al om 7 uur in de ochtend dan, best vroeg.
Goed nu over vandaag, rond 2 u dan echt op weg. De fietsen op de auto, de sleutel van het huis afgegeven bij Chris. Onderweg regelmatig een flinke stortbui maar ook zon, echt Hollands weer. Om 3 u aangekomen, fietsen van de auto af, Janny met de fietsen binnen gezet en het haar de noppenfolie, de rol met plakband, inbussleutel en de pedaalsleutel in bewaring gegeven. Vervolgens ben ik met de auto naar het Mercure gereden, ingecheckt, bagage binnengezet en weer met de shuttle terug.
De rol folie op de bagagedrager gedaan, best breed die fiets. Met de fiets aan de hand naar de bagagekelder tussen de aankomsthal 1 en 2. Het bleek best een handige ruimte met een hele grote brede tafel. De man suggereerde dat Singapore als eis zou kunnen stellen dat de fietsen in een doos gaan. Ik had op Internet gevonden dat Singapore Airlines noppenfolie accepteerde, maar door zo’n opmerking ga je toch twijfelen. Dus ik op zoek naar de balie, dat had nog de nodige voeten in de aarde, laat ik mijn lezers daar niet mee vermoeien. Maar na 3 kwartier kon ik dan toch beginnen aan het inpakken. Dat bleek toch wel prima te gaan, samen ff doorwerken. Pedalen eraf en op de bagagedrager geplakt. Stuur dwars en rollen maar. Bijna alle folie op, de rol plakband leeg en de fietsen waren klaar om af te geven.
Wat waren wij toen aan een kop koffie, dus op naar Starbucks. Vervolgens dollars gehaald bij het GWK, die zouden we nodig kunnen hebben voor die uren op het vliegveld van Singapore. Eindelijk klaar om weer terug te gaan naar het hotel, wachten op de shuttle, 18.45 uur was het uiteindelijk. Snel de rest van de spullen op de kamer gezet en weer in de auto, op zoek naar een restaurant. We besloten om naar Aalsmeer te gaan, en daar wat te zoeken. We kwamen toevallig terecht bij de ‘Jonge Heertjes’ en die kan ik aanraden, heerlijk gegeten. Terug naar de kamer en nu zitten we Miljoenenjacht te kijken. En we gaan proberen om te slapen en dan gaat om 6 u de wekker.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe op Facebook!

  • 09 December 2012 - 23:38

    Marie-Louise Mahieu:

    Nou, nou...je bent al gesloopt voordat je reis daadwerkelijk begint haha! Ik hoop dat je lekker kunt slapen...
    Alvast welterusten en voor morgen een hele goede reis gewenst!

    Groetjes,
    Marie-Louise

  • 10 December 2012 - 08:21

    Cor Ouwehand:

    Spannend, spannend, spannend!

  • 10 December 2012 - 08:48

    Mieke:

    heel veel plezier daar samen
    ik wacht met spanning de andere verhalen af

  • 10 December 2012 - 08:59

    Wil:

    Nou Ad en Janny ik hoop dat jullie wat hebben geslapen,wat een energie al voor dat je nog een voet in het vliegtuig hebt gezet.Maar ja het komt allemaal goed .
    Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.Lekker lezen met een warme pot thee onder de kerstboom.
    Gr van Frans en mij.

  • 10 December 2012 - 17:05

    Bart Nardi:

    Nou Ad en Janny
    als jullie dit lezen zit waarschijnlijk al droog en warm op een terras.
    veel plezier en succes met het fietsen
    groet

  • 10 December 2012 - 20:33

    Bianca Van Rossem :

    Hoi Ad en Janny,

    Heel veel plezier tijdens jullie reis. Maak er een onvergetelijke ervaring van.
    Grt Bianca en Jeroen

  • 10 December 2012 - 20:57

    Frits En Corrie:

    Hoi Ad en Janny, heel fijne vakantie nogmaals, geniet ervan, liefst zonder zadelpijn, groetjes van Corrie en mij.

  • 11 December 2012 - 09:44

    Audrey:

    Allereerst beiden nog proficiat!! Ik vind het leuk om jullie te reis zo te mogen volgen. Veel succes met de tocht en vooral lekker genieten onderweg. En leuk om te zien dat Janny nu al 'in de noppen wordt gelegd' :)
    Groet Audrey

Tags: Schiphol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Waalwijk

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 245545

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: