voorbereiding - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu voorbereiding - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

voorbereiding

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

26 September 2018 | Nederland, Waalwijk

Het is weer bijna zover, de volgende verre reis. Op 15 oktober vertrekken we vanaf Schiphol, tussenstop in Bangkok en dan naar de eindbestemming Hanoi. Het is dan inmiddels 16 oktober 14.00 uur plaatselijke tijd. Op de luchthaven moet een man staan met een bordje met onze naam, hij brengt ons naar het hotel in Hanoi. En zoals jullie van ons gewend zijn, is dat ook het enige wat we vooraf bespreken. En natuurlijk de terugvlucht, een maand later op 14 november.
We hebben een lijstje met plaatsen die we willen bezoeken in het noorden van Vietnam en het noorden van Laos. Zoals Halong Bay, Sapa en Luang Prabang. De volgorde wordt vooral bepaald door de mogelijkheden van vervoer, want we gaan deze keer niet op fietsen daar. Maar we zullen gebruik maken van bus, trein, boot, taxi, enz. Dat zien we daar wel.
Tijdens de reis moeten we dus ook aandacht hebben voor de bagage, en de keuze ging tussen een koffer of rugzak. Rugzak heeft het voordeel dat je je handen vrij hebt, maar je voelt het natuurlijk wel op je rug. De koffer met wieltjes hoef je natuurlijk niet te dragen, maar trappen en slechte wegen kunnen dan wel een probleem vormen. Maar de koffer zal meestal op een kamer zijn of in een bus of taxi in de bagageruimte liggen. Ik neem nog wel een kleinere rugzak mee voor tijdens de dagtochten.
Dan is er voor mij natuurlijk ook nog de keuze van foto-apparatuur. Ik heb me beperkt tot 1 spiegelreflexcamera (Nikon D750) en 1 objectief (1.4/50mm), de kleine Sonycamera en de GoPro. Dat is niet veel voor mij!!! En natuurlijk veel geheugenkaarten.
Het inpakken is begonnen, de koffers staan in de huiskamer en iedere keer als we nog ergens aan denken, doen we dat meteen in de koffer.
Ik reken er niet op dat ik straks iedere dag Wifi heb, dus er zal niet iedere dag een verslag komen. Als ik in de gelegenheid ben en zin heb, dan zal ik zeker een verslag schrijven.

  • 27 September 2018 - 05:45

    Jos Van Der Aa:

    Ziet er weer veelbelovend uit! Succes verder met de voorbereidingen en geniet ervan!

  • 28 September 2018 - 16:20

    Renate:

    Hoi Ad en Janny,

    Wat zal janny trots op je zijn dat je minder fotoapparatuur mee gaat nemen.
    Alvast een hele fijne reis.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 244453

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: