29 juni 2011 - verplaatsing naar Chicago - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 29 juni 2011 - verplaatsing naar Chicago - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

29 juni 2011 - verplaatsing naar Chicago

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

29 Juni 2011 | Verenigde Staten, Eugene

Ik kan het niet laten, eerst iedere dag een verslag en nu helemaal niets meer. Even een samenvatting van de afgelopen dagen. Zondagmiddag was het prachtig weer bij mijn aankomst, maar daarna dus ook helemaal niet meer. Het is in de nacht van zondag op maandag gaan regenen en dinsdagochtend rond 9 uur werd het droog. Maandag dus niet veel buiten geweest, wel heerlijk uitgerust.
Ik had zondag geprobeerd telefonisch contact te krijgen met Alexandra Phillips, maar helaas was dat niet mogelijk. Ik heb haar vervolgens een mail gestuurd die ze maandagmorgen om 7 uur beantwoordde. Even later belde ze naar het motel en ze wilde de fiets inderdaad kopen. Maar het was een probleem om het geld op tijd bij mij in Florence te krijgen en ik wilde natuurlijk wel contant geld hebben. En dat bleef een probleem, ze belde terug dat ze er van af moest zien. Helaas, op naar de volgende mogelijkheid. En dat duurde niet lang, bij het ontbijt in het motel sprak ik een echtpaar die veel interesse hadden. Ondertussen kreeg ik weer een telefoontje, nu van een man ook uit die groep van Alexandra. Hij wilde de fiets kopen voor 300 dollar, mijn vraagprijs. We spraken af dat hij dinsdagmorgen rond 10 u in het motel zou zijn en contant zou betalen. Pff, wat een opluchting, hoef ik niet meer te gaan leuren met mijn fiets.
Ik vond het te slecht weer om naar het strand te fietsen, ik had geen zin om weer eens nat en koud te worden. Dan maar lekker uitrusten en nog wat dingen van de fiets afhalen. De steun van de stuurtas, GPS-bevestiging, fietspompje, zadeltas. De fietstassen laat ik eraan zitten, mijn bagagetas zat al vol genoeg.
Dinsdagmorgen om 10 uur kwam de koper inderdaad de fiets ophalen en ik heb hem wel verteld dat er onderhoud aan de fiets nodig was. Spaken en banden moeten zeker nagekeken worden. Maar hij was er gelukkig mee en ik was er ook gelukkig mee dat ik de fiets kwijt was. Rond het middaguur te voet naar de bushalte, dat was nog een flink eindje lopen, zeker met die zware tas. Daar moet ik in Eugene wat aan gaan doen. De bus was redelijk op tijd, niet al te vol. Het was wel vreemd om de route die ik zondag afgelegd heb in een dag, nu in een uur voorbij te zien komen. Ik zag ook nog een groepje fietser onderweg naar Florence.
In Eugene heb ik een kamer genomen in hetzelfde motel als afgelopen zaterdag, gemakkelijk en naast de bushalte. De jongen achter de balie gaf me een beschrijving van de route naar een winkel waar ik een rugzak of koffer zou kunnen kopen. Ik moest namelijk wat gewicht uit de bagagetas verplaatsen naar mijn handbagage. De tas is eigenlijk niet te tillen. Na het inchecken meteen naar die winkel en daar heb ik een hele handige rugzak gekocht. Verder nog een taxi besteld voor woensdagmorgen naar het vliegveld van Eugene.
Als ik dit verslag maak is het woensdagmorgen en ben ik op het vliegveld van Eugene, dus het is allemaal goed gekomen. Ik heb nog een sms van Janny gekregen dat het in Chicago met openbaar vervoer heel lastig zal zijn om in het hostel te komen, dus ook daar zal ik een taxi nemen.
En iedereen nog bedankt voor de reacties.

  • 29 Juni 2011 - 19:26

    Frits:

    Hoi Ad, leuk dat je nog even ervaringen doorgeeft.
    Veel plezier de komende vakantie met Janny en tot ziens in Waalwijk.
    groet van Frits

  • 29 Juni 2011 - 23:02

    Ivo Vlietstra:

    Ad,
    Ik heb enorm veel bewondering voor je! Vooor mij nog een 'jongensdroo, maar door jou lijkt hij ook voor mij dichterbij! Wauw! Echt te gek, man. Unreal! Hoop nog vele verhalen van je te horen.

    Greets en een goede terugreis en prettig weerzien van de family gewenst!

  • 30 Juni 2011 - 06:03

    Bart En Nardi:

    Ad
    proficiat met het volbrengen van de tocht.
    Ik hoop dat jullie jij en Janny een leuke tijd in Chicago hebben.
    We zien je wel weer in Cuijk.
    Groet Bart

  • 30 Juni 2011 - 09:30

    Mmonique OA:

    Hallo Ad,
    Heb je afkick verschijnselen hihi? Leuk om je belevenissen weer te lezen.
    Wens je een fijne vakantie met Janny.
    groetjes Monique

  • 30 Juni 2011 - 18:17

    Petra:

    Bedankt dat we in je fietstassen mee mochten door Amerika.
    Gefeliciteerd met je prachtige tocht en je rugzak voor alle mooie herinneringen en ervaringen!
    Groetjes,
    Petra

  • 02 Juli 2011 - 08:23

    Henk Snepvangers:

    Hallo Ad, ben zelf ook even op vakantie geweest en lees net dat je op het eind van je reis bent aangekomen. Respect man. Gefeliciteerd met het volbrengen van deze geweldige uitdaging.

  • 12 Juli 2011 - 15:23

    Ineke:

    Gefeliciteerd opa!!

    Wat een trip weer, pffff haha

    Wat is de volgende reis???

    Maar knap gedaan,

    En veel gezien en meegemaakt!!!

    Grt Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 244669

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: