26 juni 2011 - 5678 km - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 26 juni 2011 - 5678 km - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

26 juni 2011 - 5678 km

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

26 Juni 2011 | Verenigde Staten, Florence

Wat ga je schrijven van een laatste dag? De blijdschap van het bereiken van het doel of de anticlimax dat je ook niet meer mag/hoeft te fietsen? Ik voel toch wel enige trots op het volbrengen van een dergelijke tocht. Niet alleen de kilometers maar ook de tegenslagen, groot en klein, die er ook bij horen. Maar die ik wel op heb kunnen lossen. De gebroken spaak in Bardstown, de overstroming op de grens van Kentucky en Illinois waardoor het veer niet ging, de tornado in Joplin waar ik maar 20 mijl van verwijderd was. De tweede gebroken spaak en ook vandaag weer problemen met de fiets, ik ontdekte maar liefst 2 gebroken spaken. Ik heb ook veel goede herinneringen, de mensen die mij bij die kerk in Fordsville ophaalden, de auto die ik meekreeg in Hartsel, de vele aanwijzingen die ik onderweg kreeg. De vele oprechte uitspraken van bewondering, het ontzag voor een fietser die dwars door hun land fietste, die in staten was geweest waar menige Amerikaan nog nooit was geweest.
En niet te vergeten de vele mensen die mijn verslagen lazen en daar op reageerden. Dat heeft me veel goed gedaan, bedankt jullie allemaal. Ik moet ook eerlijk toegeven dat er mensen gereageerd hebben waarvan ik echt niet zou weten wie het is. De steun van Janny die me dit toch maar gegund heeft, pas verkering en dan 10 weken weg laten gaan. De late uren die zij besteedde aan het Skypen, gedurende mijn tocht werd het tijdsverschil steeds groter.
Net als vanouds dus maar, eerst de route uit Eugene teruggevonden. Eugene is best wel een grote stad, na 10 km fietsen was ik weer op het platteland. Leuk was het wel om het eerste richtingsbord naar Florence te zien. De natuur was ook weer prachtig, maar ik had er wat minder oog voor vandaag. In Veneta gestopt voor een ontbijt en snel weer door. Maar na enige kilometers mezelf afvragen waarom het zo zwaar fietste, ontdekte ik 2 gebroken spaken. En dan zit er ook een flinke slag in je achterwiel. Na enige korte krachttermen besloot ik toch maar net te doen alsof er niets aan de hand was, die kilometers haal ik ook nog wel. Ik heb mijn achterrem wel flink los moeten zetten om er voor te zorgen dat de velg de rem niet raakte. De route leidde me ook nog door een tunnel die flink smal was. Bij de ingang zat een knop die je als fietser eerst in moest drukken, dan ging er boven de ingang lichten knipperen om de andere weggebruikers te waarschuwen voor een fietser in de tunnel.
Eindelijk rond 3 uur in de middag was het dan zover dat ik in Florence aan kwam, ik wilde wel oog in oog staan met de Pacific dus dat was nog even zoeken. Het bord ‘beach’ volgen en toen was het dan eindelijk zover, 5678,3 km later was ik er. Vertrokken op 23 april en aangekomen op 26 juni, iets meer dan 2 maanden. Ik ben tevreden.
Daarna de ‘old town’ in en mezelf getrakteerd op een heerlijk ijsje. Bij het wegfietsen werd ik aangesproken door een vrouw die me vroeg of ik vertrok of aankwam. Zij had de route ook gedaan maar dan in de andere richting. Ik werd gefeliciteerd en we wisselden wat ervaringen uit. Ik kreeg van hen een goede tip voor een motel hier. Ze adviseerden met Le Chateau Inn, met sauna en hot tub. Dat is heerlijk voor je spieren om uit te rusten. Ik heb vandaag ruim 106 km gefietst. En morgen hoef ik alleen maar te fietsen naar de bikeshop die aan de overkant zit. Nu maar hopen dat ze mijn fiets willen kopen. Dan kan ik dinsdag met de bus naar Eugene en woensdagmiddag om 1 uur met het vliegtuig naar Chicago. En dan zie ik Janny weer!!

  • 27 Juni 2011 - 05:12

    Frits:

    Hoi Ad, proficiat met je bereikte doel, geweldig!
    Ik wens jullie een heerlijke vakantie en tot ziens weer in Waalwijk.
    groetjes Frits

  • 27 Juni 2011 - 05:54

    Jos Van Der Aa:

    Gefeliciteerd!

  • 27 Juni 2011 - 06:43

    Cor O.:

    Formidabele prestatie,proficiat!

  • 27 Juni 2011 - 07:50

    Jani:

    Fantastisch wat een prestatie, proficiat. Geniet er samen nog maar lekker van. Tot ziens

  • 27 Juni 2011 - 07:51

    Marian P.:

    Hallo Ad,
    Van harte proficiat met het bereiken van je einddoel. Petje af. Enorme prestatie, zeker omdat je onderweg op de fiets niemand bij je hebt die je een hart onder de riem kan steken als het tegenzit. Wel jammer voor de lezers dat je het eindpunt nu bereikt hebt.
    Maar ga nu samen lekker genieten van een welverdiende vakantie.
    Groetjes, Marian

  • 27 Juni 2011 - 08:15

    Anita:

    Hoi Ad,
    Gefeliciteerd.Super, Ad.
    We doen het je niet na.
    We hebben van je verslaggen en de foto's genoten. Genieter nu samen van.
    Groetjes, Tiny en Anita

  • 27 Juni 2011 - 08:34

    Ad Schrijver:

    Proficiat Ad. Knap gedaan. Wat een belevenis om bijna 6.000 km te fietsen. Pak er maar een lekker pintje op.

  • 27 Juni 2011 - 13:34

    WOW !!:

    CONGRATULATIONS !!!! i tell many of my friends of your journey across america ! i am glad that you have made it to the ocean !!! good luck on your last 2 days here.....i hope you can sell your bike.....safe travels...

  • 27 Juni 2011 - 14:38

    Christian En Linda:

    Hoi pap,

    Gefeliciteerd met het behalen van je einddoel!
    Wij zijn supertrots op je!
    Geniet nog even daar, van de sauna en hottub en daarna van je vakantie met Janny!

    Tot volgende week.

    Liefs Christian en Linda

  • 27 Juni 2011 - 16:03

    Mira:

    Geweldig, wat een prestatie!Geniet nog even in Amerika,rust maar lekker uit.

    Gr Mira

  • 27 Juni 2011 - 18:12

    Corrie:

    Hoi Ad. Geweldig, wat een prestatie. Inderdaad met alle tegenslagen toch je einddoel bereikt.
    Ik zal het missen om elke dag je verslag te lezen. Geniet van de rust en strakjes van Janny. Veel plezier samen. Tot ziens.

  • 27 Juni 2011 - 19:34

    Agnieszka:

    Hoi Ad,
    Wat een prestatie!
    Ik heb iedere dag genoten van jouw verslagen en... ik ga ze missen!
    Veel plezier met Janny in Chicago en tot ziens in Nederland.

  • 27 Juni 2011 - 19:52

    Mariët :

    Hiep hiep hoera! Gefeliciteerd.
    Echt geweldig gedaan.

    Nog een fijne vakantie! Groetjes Mariët

  • 27 Juni 2011 - 20:02

    Jac:

    Beste Ad,
    Gefeliciteerd met deze prestatie. Goede terugreis en tot ziens bij de badminton

    Groeten Jac

  • 27 Juni 2011 - 22:21

    Troy & Cristy:

    Ad, I am glad you amde your goal. I have been following your trip and I hope that you always remeber your trip across America.

  • 28 Juni 2011 - 14:16

    Thoke:

    yesyesyes you made it !!!! kisss

    geweldige prestatie man; gefeliciteerd.
    hoop dat je lekker kan genieten van je rust vandaag en dan morgen een weerzien....wat zal dat mooi zijn.
    geniet van jullie vakantie.
    bye en goede terugreis.


  • 28 Juni 2011 - 17:18

    Jos Van Geffen:

    Proficiat Ad, een droom met vele maanden van voorbereiding is in vervulling gegaan. Wat ben ik trots op jou dat je dit heb volbracht. Je wil om dit te ondernemen moet bij jou toch erg groot zijn geweest. Wat fijn voor je dat jij deze tocht heb kunnen, willen en mogen maken. Geniet er maar van.

  • 28 Juni 2011 - 17:46

    Dustin:

    Congrats AD! Did the bike shop purchase your bike?

  • 28 Juni 2011 - 18:08

    Hallo Ad:

    Hij kerel wat een geweldige ervaring moet dit zijn geweest. Ben wel blij dat je heelhuids bent aangekomen. Ook voor Janny. Hoop je in de toekomst nog een keer te spreken.

    Groetjes Thei Notten

  • 28 Juni 2011 - 18:27

    Maike:

    Hallo Ad,
    Gefeliciteerd met je prestatie. Nu is het tijd om te chillen, veel plezier in Chicago.
    Tot snel!

  • 28 Juni 2011 - 19:33

    Patricia:

    Super dat je het gehaald hebt. Doen we je niet na ;) nu heerlijk genieten met Janny en tot gauw!!

    Liefs Chris & patricia

  • 29 Juni 2011 - 15:06

    Wil:

    Hoi Ad. Vanwege drukte nu pas kans om je laatste verslag te lezen.
    Wat zal ik ze missen!
    Je hebt het toch maar geflikt.
    Wij wensen jou en Janny nog een fijne vakantie en zien jullie later weer in Waalwijk.
    We spreken gewoon een keer af om na te genieten met een lekker glas wijn of bier of maakt niet uit!
    gr van Wil en Frans.

  • 30 Juni 2011 - 07:20

    Hanneke Keijmel:

    Ad, ik heb met bewondering en ontzag je verslagen gelezen, je op de voet gevolgd en wil je feliciteren met deze geweldige prestatie.
    Geniet nog van het gevoel dat het je gelukt is en van het restant van je "vakantie". Ik wens je nieuwe dromen toe!

  • 01 Juli 2011 - 21:58

    Nettie En Martin:

    Heeee Ad, proficiat. Wat heb jij een super reis gefietst en de nodige ontberingen moeten doorstaan, maar een hiep-hiep-hoera voor deze geweldige prestatie. Gezellige liefdevolle dagen in Chicago samen met Janny en een goede terugreis. Lieve groetjes Nettie en Martin Dekkers

  • 15 Juli 2011 - 07:51

    Anita Van Vlaenderen:

    Wat een geweldige prestatie Ad, gefeliciteerd!!!
    Groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 249245

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: