voorbereidingen gaan door - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu voorbereidingen gaan door - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

voorbereidingen gaan door

Blijf op de hoogte en volg Ad

13 September 2012 | Nederland, Waalwijk

Nog maar 13 weken te gaan, volgende maand mijn verjaardag. Dan de drukte voor Sinterklaas, die tijd vliegt altijd al en zeker nu. Op 10 december is het dan zover.
We hebben de volgende voorbereidingen gedaan. Nagedacht over de wijze van verpakken van de fiets. We vliegen met Singapore Airlines en de enige eis die ze hebben aan een fiets die in het ruim moet, is dat die goed verpakt is. Na wat informeren bij een fietsforum hebben we gekozen voor verpakken in noppenfolie. Daar moet in Bangkok ook aan te komen zijn, zo niet dan kan ik nog een doos maken of regelen.
We gaan al op zondag 9 dec naar Schiphol en dan laten we ons afzetten bij de vertrekhal. Daar is een grote ruimte waar je bagage op kunt slaan en daar stallen we dan de fietsen. We hebben al een overnachting geboekt in het Etap op Schiphol. De volgende ochtend kunnen we dan met 1 koffer en de handbagage naar Schiphol.
Afgelopen weekend zijn we naar Antwerpen geweest om kaarten te kopen. Van Vietnam en Thailand hebben we nu een kaart met meer wegen op de kaart. In Cambodja pakken we een deel de boot en de weg naar de boot toe, waren op beide kaarten hetzelfde.
Het plan is nu om de eerste dagen van januari in Bangkok aan te komen en dan met een vliegtuig of bus naar een strandplaats te gaan en daar nog een week of zo te blijven, lekker relaxen als beloning.
Inmiddels hebben we ook een geimpregneerde klamboe gekocht en zijn we druk met het regelen van de vaccinaties, daar beginnen we in oktober mee.
De volgende stap zal zijn het bespreken van een hotel in Ho Chi Minh City, voor de eerste twee nachten.
Spannend allemaal, maar wel heel leuk. Zeker omdat we het nu samen zullen beleven.

  • 14 September 2012 - 08:49

    Wil :

    Hoi Ad en Janny.Natuurlijk wil ik jullie reis volgen.Met heel veel plezier heb ik het vorige project gelezen.Gezellig hoor.Wat een voorbereidingen, maar jullie genieten er nu al van.

  • 14 September 2012 - 18:48

    Wil Vugts:

    Hoi Ad en Janny,

    Dit wordt weer een bijzondere reis, maar in een totaal ander gebied. Ik ben zeker van plan jullie reis weer te volgen. Ik genoot dagelijks van de reisverslagen in Amerika. Veel succes met de voorbereidingen en geniet vooral weer van alle aandacht voor jullie trip.

  • 17 September 2012 - 17:33

    John Saulsbury:

    Enjoyed meeting you in Oregon, and very much enjoy following your trip. .Good luck and safe travels.

    John Saulsbury

  • 01 Oktober 2012 - 23:13

    Sjoerd Hamerslag:

    Hoi Ad en Janny,

    De tijd vliegt voorbij, voordat jullie het weten staan jullie met de fietsen in Thailand. Wat een avontuur! Ben zo benieuwd hoe het jullie zal vergaan. Natuurlijk heb ik Ad zijn vorige reis, ook door mijn achtergrond, met meer dan normale belangstelling gevolgd. Zonder twijfel wordt dit totaal anders, maar zeker niet minder interessant. De opgedane ervaring van Ad komt nu al, bij de voorbereiding van pas.

    Succes en intens plezier toegewenst, en natuurlijk volg ik jullie graag op deze reis.

    Sjoerd Haerslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Waalwijk

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 244804

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: