50 dagen!!! - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 50 dagen!!! - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

50 dagen!!!

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

01 Maart 2011 | Nederland, Waalwijk

Update 1 maart 2011

Nog maar 50 dagen!!! Ik kan al zeggen dat ik volgende maand vertrek, 22 april, Goede Vrijdag.
Er is heel wat gebeurd intussen, laat ik maar beginnen met het slechte nieuws met een goed einde. Ik woon op de 3e verdieping van een appartementencomplex en daardoor dacht ik dat er bij mij niet ingebroken kon worden. Aan de voorzijde heb ik alleen maar ramen, aan de achterzijde een balkon wat alleen maar met een hele lange ladder of een hoogwerker bereikbaar is. En om bij de voordeur te komen, moet je eerst aanbellen ergens om toegang te krijgen.
Ik heb thuis een spaarpot staan waar mensen die middels mijn tocht het KIKA-fonds willen steunen, geld in kunnen stoppen. Deze spaarpot kan niet open gemaakt worden, behalve met grof geweld. Na afloop van mijn tocht had ik dit willen doen en vast leggen op een filmpje, het tellen van het geld. Dit zou ik dan op YouTube plaatsen. Doordat ik er niet altijd bij ben als er geld in gedaan wordt, wist ik ook niet wat er in zat.
Afgelopen zaterdagmiddag ging ik om 2 uur even boodschappen doen en bij terugkomst, 1 uur later, waren de gordijnen op de slaapkamer dicht en in de huiskamer stond de spaarpot op een andere plek. En ook opengebroken, maar wel met het geld er nog in. En verder was er helemaal niets weg uit mijn huis. Maar wel natuurlijk het vervelende idee dat er iemand in je huis is geweest en natuurlijk de vraag hoe dat kan, want er was ook totaal geen schade aan de deur. Toevallig was vorige week mijn voordeur geschilderd, dus schade zou ook heel goed zichtbaar zijn geweest.
Maar goed, nu verder over de reis. De fiets is geregeld, ik heb maandagavond gebeld naar de fietsenboer in Newport News. De fiets zou klaar staan en voorzien van de juiste accessoires, het is een Trek 7.3 FX geworden.
Ik heb een zonne-oplader gekocht, een klein weerstation wat aan de fietstas kan hangen, de dazer (ultrasoonhondenverjaagapparaat: mooi woord voor Scrabble) is aanwezig. De waterdichte tassen voor de tent en slaapmat zijn binnen, de kleding is compleet.
Via het blad van de Adventure Cycling Association heb ik contact gekregen met Dustin uit Texas, gezien zijn schema gaan we elkaar onderweg ergens ontmoeten.
De volgende stappen zijn mijn tassen inpakken om te kijken of alles past, de Nederlandse vlag op de tassen maken, informatie voor de achterblijvers verzamelen.
Ik heb wat foto’s geplaatst, de spullen die klaar staan, mijn kaart met de ingetekende route en de opengebroken spaarpot.


  • 26 Maart 2011 - 20:27

    Frits En Corrie:

    Hoi Ad, Corrie en ik hebben je ruimte gegeven om 150 foto te plaatsen bij je reisverslag. Hopelijk kun je iedereen dan mee laten genieten van wat jij allemaal ziet.
    Tot zaterdag 2 april, groet van F&C

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 245354

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: