14 juni 2011 - Idaho - Reisverslag uit Powell, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 14 juni 2011 - Idaho - Reisverslag uit Powell, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

14 juni 2011 - Idaho

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

14 Juni 2011 | Verenigde Staten, Powell

Gisteren nog bezig geweest met de manier waarop ik van Florence naar Eugene ga reizen. Er is namelijk een bus maar ik moet eerst een kaartje kopen. Dat kan niet in de bus, wel via Internet. Maar dan wordt het kaartje met de post naar je toe gestuurd. En daar heb ik natuurlijk niets aan, in Florence kan ik ook geen kaartje kopen. Zo leek het alsof een deel van mijn terugreis-plan in duigen zou vallen. Maar na zoeken op Internet kwam ik erachter dat in Eugene wel een mogelijkheid is om bij het Amtrak-station een kaartje te kopen. Een of 2 dagen voordat ik in Florence aankom, kom ik door Eugene. Dus dat is de oplossing, daar alvast een kaartje kopen.
Vanochtend was het heerlijk om weer te gaan fietsen, de zon scheen, blauwe hemel met niet zo heel veel wolken. Eerst een ontbijt gescoord, daarna op weg naar Lolo Hot Springs, ruim 40 km. Daarna volgt de Lolo Pass van ruim 1600 meter. En dan de afdaling richting Powell. De totale afstand is dan maar 75 km, maar daarna volgen 107 km zonder enige voorziening, geen eten, geen drinken, geen overnachting. Dus ik moet wel stoppen in Powell en het doel voor morgen is Lowell, na die 107 km.
Op de Lolo Pass reed ik Idaho binnen, waar de klok een uur terug moest naar Pacific Time. Ik heb vandaag dus een uur extra, maar het verschil met Nederland is nu 9 uur vroeger. Idaho is de 9e staat, alleen Oregon nog.
In Powell heb ik nu een cabin gehuurd op de Locha Lodge Campground. Ik durf nog steeds niet te kamperen, er staan nog teveel waarschuwingen voor beren. En door de late lente hier ligt er op de toppen nog zoveel sneeuw dat de wilde dieren richting vallei gedreven worden. Ik heb wel een geweldig cabin voor vanavond, met een echte houtkachel. Er ligt ook aanmaakmateriaal en houtblokken, dus dat wordt stoken vanavond. Ik heb al wat voedzame dingen ingeslagen voor morgen onderweg. Noten en fruit in blik. Het restaurant hier gaat morgen om half 7 open, handig voor het ontbijt.

• 15 Juni 2011 - 05:26

Greetings:

i want to say hello....i am still following your travels...it is so beautiful going thru montana and idaho.....i miss the days when i was able to ride my motorcycle....my friend was at Ft. Lewis, Washington on Medicine Lake. i went there once to visit her....it was so beautiful....i hope you are enjoying your trip !!! i love the pictures that you post...
    i am staying busy with my 2 jobs. 7am to 3pm cooking at one place and 5pm to 10pm working in a gift shop. i really do not get a day off....some days i do not work in the restaraunt and some days i do not work in the gift store. but it is never the same day off in the same place ! it is ok.
    take good care and be safe !!!

• 15 Juni 2011 - 07:31

Wil:

Fijn dat je nog een kaartje kunt scoren in Eugene.Het is wel een expeditie zo. Hoeveel km zitten er nu op?
    Zo te zien slaap jij lekker vannacht.
    Gr van ons.

• 15 Juni 2011 - 07:57

Mmonique OA:

Hallo Ad,
    Weer schitterende foto's en mooi geschreven, geniet nog steeds van jouw avontuur. Nog veel plezier en pas goed op jezelf.
    groetjes Monique

• 15 Juni 2011 - 19:47

Wout:

Hoi Ad, ik ben er even tussenuit geweest, snel even over gevlogen naar Los Angeles, ja zo kan het ook he. Yhe easy way hi hi. Jij moet het zonodig op de fiets doen in 3 maanden. Nou niet iedereen heeft zoveel tijd.
    Maar ik geniet toch meer van jou avontuur kerel ik zou het ook zo graag doen, wie weet.
    Petje af