23 juni 2011 - en weer een pas - Reisverslag uit Redmond, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 23 juni 2011 - en weer een pas - Reisverslag uit Redmond, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

23 juni 2011 - en weer een pas

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

23 Juni 2011 | Verenigde Staten, Redmond

Mitchell heeft wel enkele restaurants, maar allemaal te laat open om op te wachten. Het is bijna half 8 en ik ben klaar, ik wil weg, op naar de pas. Dan maar zonder ontbijt, ik heb altijd nog een blik fruit bij me voor de noodgevallen. Op weg naar Prineville, na de pas, is een winkel bij een camping.
De pas is goed te doen, het landschap is prachtig. Maar het begint weidser te worden, de valleien worden breder en de bergen lager. Onderweg begint er wel een stevig windje op te steken, niet zo erg als in Wyoming, maar wel goed te voelen. Het is soms hard werken tegen de wind in bergop. Ik heb het toch zelf opgezocht? De temperatuur is perfect, tussen de 20 en 25 gr C.
Op weg naar beneden kom ik nog 2 fietsers tegen die in Astoria gestart zijn. Ik krijg een tip over een camping in McKenzie Bridge, mijn einddoel voor morgen. En ik krijg een kortere route van Eugene naar Florence. Als ik die neem, zou ik zondag al aan kunnen komen. Of maandagmorgen al heel vroeg, dan heb ik meer tijd om mijn fiets te verkopen. Dus die korte route ga ik wel nemen.
Verder is er onderweg eigenlijk niets gebeurd, genoten van het landschap en soms probeer ik me te herinneren hoe iedere staat er ook weer uitzag, wat de bijzondere dingen waren. Maar dat is nu lastig. Reken maar dat ik thuis vaak voor de routekaart zal staan of dat ik de foto’s ga bekijken.
Tegen 4 uur ben ik in Redmond, best een grote stad, ruim 25.000 inwoners. In een espresso-bar drink ik een 16 oz White Moucha, best wel verdiend, vind ik zelf. Ook hier is een motel snel gevonden. Na het versturen van dit verslag ga ik de stad in, een leuk restaurant zoeken. Daarna terug naar de kamer om te Skypen met Janny. En misschien ga ik nog wel terug naar die espresso-bar want er is daar vanavond live-muziek.
Vandaag heb ik 116 km gefietst, morgen ligt het einddoel ca 100 km hier vandaan, McKenzie Bridge. Hemelsbreed is het nog 237 km te gaan, maar helaas ligt er een geen rechte weg vanaf hier naar Florence, het zal nog iets meer zijn.

  • 24 Juni 2011 - 06:41

    Mieke:

    Tjeee nog even Ad dan heb je je einddoel bereikt. Wat zal het dan wennen zijn, maar ja met Janny erbij zal het best gaan.
    Ik geniet nog even van de laatste verslagjes en de de fotokes
    thx

  • 24 Juni 2011 - 07:24

    Wil:

    Hoi Ad.
    Ik zal de verslagen missen.
    Nog even volhouden.
    gr Wil

  • 24 Juni 2011 - 16:09

    Petra:

    Hai Ad, te lezen dat je nog steeds zo goed bezig bent!
    Doe zo verder, ga zo door!
    Groetjes,
    Petra

  • 24 Juni 2011 - 20:14

    Corrie:

    Hey Ad, Net een lees-marathon achter de rug. We zijn net terug van vakantie en ik moest een inhaalslag maken met lezen. Geen probleem hoor want het leest goed. Je bent er bijna. Je hebt het toch maar voor elkaar gekregen. Succes verder met de verkoop van je fiets en veel plezier met de laatste loodjes. Geniet van de dagen met Jenny en tot gauw.

    groetjes Corrie

  • 24 Juni 2011 - 20:26

    Frits:

    Hoi Ad, we zijn net terug uit Tsjechie, 2 weken vakantie gehad.
    Enkele reis 850 km en het duurde toch lang voor al die km's voorbij waren, en dat met de auto.
    Onderweg aan jou moeten denken, die afstand doe jij in ongeveer 8 dagen, maar dan met de fiets, met de nodige stijgingen erbij. Nog meer respect gekregen voor je prestatie. Ik ga je verslagen nu lezen van de afgelopen 14 dagen, veel succes met de laatste stukken en veel plezier met Janny tijdens je vakantie in USA.
    groet van frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 244525

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: