9 mei 2011 - fiets is gerepareerd - Reisverslag uit Bardstown, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 9 mei 2011 - fiets is gerepareerd - Reisverslag uit Bardstown, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

9 mei 2011 - fiets is gerepareerd

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

09 Mei 2011 | Verenigde Staten, Bardstown

9 mei 2011 – extra rustdag
Na het schrijven van het verslag van gisteren heb ik nog wat nieuws te horen gekregen. Ik was gaan eten in een plaatselijk restaurant en ik raakte in gesprek met de mensen naast me. Over wat ik aan het doen was, waar ik vandaan kwam en die soort dingen. Toen ik weg wilde gaan, sprak een andere man mij aan, hij had gehoord van mijn problemen met de fiets en van de oversteek over de Ohio bij Cave in Rock. Deze man wist mij te vertellen dat het veer buiten werking was door de overstromingen. Lekker, zo vlak voor het slapen gaan. Maar hij zei ook dat hij niet wist tot hoelang het zou duren, enkele dagen of zo.
De volgende ochtend was ik natuurlijk om 8 uur bij het verhuurbedrijf. En inderdaad, een auto achterlaten bij een filiaal van hen was niet mogelijk. Maar ik wilde perse mijn fiets gerepareerd hebben. Dus toch de auto gehuurd, ze had voor mijn een bikeshop in Louisville gevonden en de routebeschrijving geprint. Louisville is ongeveer 50 min rijden, best ver voor een fietsenmaker. De rit er naar toe verliep voorspoedig. Het is wel druk op de weg maar ze rijden hier heerlijk rustig. De bikeshop was snel gevonden en ze hadden ook tijd om mijn fiets meteen te repareren. Ook werden de achterste remblokken nog vervangen, in totaal 20 min werk en samen met een paar handschoenen die ik daar kocht, was ik $40 kwijt. De weg terug was ook goed te vinden, dus na ca. 2,5 uur was ik weer terug bij het verhuurbedrijf.
Maar goed, ik zit nog wel met het risico dat ik de Ohoi-river niet over kan en met het feit dat ik al wel enkele dagen kwijt ben door de kapotte spaak. Ik besluit om toch gewoon de route weer te gaan fietsen en dan maar te hopen dat de wateroverlast is verminderd waardoor ik het veer toch kan gebruiken. En anders weet ik het nu ook nog niet wat ik moet doen, dat zie ik dan wel als het zover is. Ik heb weer een nacht bijgeboekt in dit motel, ik wil de fiets en de rest van de uitrusting weer goed in orde hebben voor ik weer ga fietsen.
Dinsdagmorgen vertrek ik dus weer. Maar ik moet er wel duidelijk rekening mee gaan houden dat ik de westkust niet zal halen. Ik heb nu gemerkt dat het openbaar vervoer hier niet zo is als in Nederland. Aan het einde van de tocht moet ik duidelijk rekening houden met de manier waarop ik een vliegveld zal kunnen bereiken.

• 09 Mei 2011 - 20:09

Frits:

Gelukkig is het gelukt met je fiets, nu maar snel weer verder om wat achterstand in te halen. niet TE snel, denk aan je gezondheid!
    Hopelijk laat de fiets je niet meer in de steek.
    Veel succes, Frits

• 10 Mei 2011 - 07:15

Cor O.:

Ik vind jou fiets veel mooier dan die afgrijselijke Chevrolet, wat een wanstaltige auto.Goeie instelling Ad, kijken hoe het loopt en daar naar handelen. Het zal ook echt wel een keer meezitten en dan kun je zomaar
    een klap maken.

Succes!

• 10 Mei 2011 - 16:25

Mmonique OA:

Hey Ad,
    Hou de moed erin hoor, maar gelukkig ben je een nuchtere "kloot" (goed bedoelt hoor). Denk idd aan je gezondheid en ........alles komt goed he!!!
    bye bye Monique