8 mei 2011 - rustdag - Reisverslag uit Bardstown, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 8 mei 2011 - rustdag - Reisverslag uit Bardstown, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

8 mei 2011 - rustdag

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

08 Mei 2011 | Verenigde Staten, Bardstown

8 mei 2011 – rust
Een gedwongen rustdag, maar ik was er ook wel aan toe. En zoals Cor reageerde op mijn blog, dan heb ik ook het morele recht om dat tijdverlies goed te maken door bus of trein. Tenzij natuurlijk ik de auto in Carbondale kan achterlaten.
Vanochtend tegen 11 uur de stad in gelopen, eerst ergens koffie gedronken met een pannekoek erbij, als ontbijt. Maar ook de pannekoeken zijn hier zo groot dat ik die niet helemaal op kan. Of zou mijn maag al kleiner geworden zijn en gewend zijn aan wat minder eten. Ik merk al wel dat ik wat kilo’s kwijt ben, voor de sixpack moet ik nog wat trainen, maar het helpt wel dat fietsen.
Ik ben daarna naar de police-station gegaan, die man van gisteren was een collega van de plaatselijke sherrif. Ik ben er nog niet achter wat de echte verschillen zijn. Ik meldde me dus aan dat bureau, ook via een intercom. Ze zouden iemand naar binnen laten komen, hoe bekend is die werkwijze? Na 10 min kwam er ook een collega binnen, hij bekeek mijn legitimatie heel nauwkeurig, ik vroeg of ik hem ergens kon spreken, niet in de wachtruimte, daar zat nog iemand. Het was goed, maar hij wilde wel eerst zien wat er in mijn tas zat. Ik werd binnengelaten in een soort verhoorkamer die kennelijk gebruikt werd voor de ademanalyse en vingerafdrukken. Eerst ging hij een copie maken van mijn legitimatiebewijs. Nadat ik mijn verhaal deed, ontdooide hij behoorlijk. Maar een andere oplossing had hij niet, hij belde nog naar die collega van gisteren. Maar ook die wist geen andere oplossing. Ze hadden niemand die met me mee wilde rijden, voor het geval de auto terug moest naar Bardstown. Volgens hem hoefde dat ook niet, ik hoop dat hij gelijk heeft. Dus eigenlijk zonder een stap verder gekomen te zijn, weer terug gelopen naar het centrum.
Onderweg werd ik nog door iemand aangesproken die aan mij de weg vroeg. Kijk, dan is de integratie toch wel geslaagd. Bardstown bleek ook de whiskeyhoofdstad van Kentucky te zijn. Ook weer geluk, want dat gaat er wel in. Ik belandde in de Old Stable, een tot restaurant verbouwde oude paardenstal. Ze hadden een whiskey-proefpakket, bestaande uit 6 soorten. En ook al zouden het kleine glazen zijn, 6 vind ik echt te veel voor een zondagmiddag. Dus ik hield het bij 1 soort, Evan Williams single stable. Samen met de plaatselijke specialiteit, Fried Onion Rings, een heerlijke lunch. Dat was echt genieten. Ondertussen nog gebeld naar mijn dochter, morgen is ze 29 weken zwanger, schiet toch lekker op. Over bijna 3 maanden ben ik opa!!!
Terug naar het motel, waar ik nog alles gewassen heb wat nog op tijd droog kan zijn. Via Skype contact gehad met Janny, haar kinderen en kleinkinderen, die zaten lekker in de tuin in het zonnetje. Nu dus dit verslag, dadelijk terug naar het centrum en ergens gaan eten. Dan zit de dag er weer op, nog even het weerbericht kijken en op tijd naar bed. Het verhuurbedrijf gaat om 8 uur open en dan wil ik er ook zijn.

  • 09 Mei 2011 - 11:18

    Wil:

    Hoi Ad. Hopelijk weer wat uitgerust.
    Gisteravond tijdens de bbq hier hadden we het over het probleem van de spaak.Zowel de jongens als Frans gaven meteen als commentaar: een spaak kan hij wel missen, hoor. Rustig verder fietsen. ( ja het zijn fietsenmakers van vroeger uit).
    Maar ja met de bagage zal het moeilijker zijn.Hopelijk lost het probleem zich snel op: we lezen het vervolg wel.
    gr

  • 09 Mei 2011 - 16:02

    Mmonique OA:

    Hee Ad,
    Een rustdag is dik verdiend en wat een mooie foto´s maak je toch.
    Succes met de auto en de fiets!
    Groetjes Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 245549

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: