10 mei 2011 - nieuwe start - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 10 mei 2011 - nieuwe start - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

10 mei 2011 - nieuwe start

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

10 Mei 2011 | Verenigde Staten, Sonora

10 mei 2011 – nieuwe start
Het was dan eindelijk weer zover dat ik weer kon gaan fietsen, om half 8 de wekker en om 8 uur op de fiets. Even zoeken om weer in de juiste richting op de juiste weg te komen, maar tegen half 9 was ik buiten Bardstown geraakt en weer richting heuvels. Ze vielen weer wat zwaarder, maar niet echt zo zwaar als de afgelopen week. Al vrij snel werd ik ingehaald door twee fietsers die ook de Trans America Trail aan het doen waren, een moeder met haar zoon. Natuurlijk stop je dan even om wat te kletsen. Ze hadden bijzonder weinig bagage bij zich, hun vader/man reed ergens rond met een caravan en hij zorgde voor de overnachtingen, gemakkelijk zeg. Dus bij de beklimmingen reden ze me er gemakkelijk uit. De rest van de dag zou ik ze nog regelmatig ontmoeten. Onderweg bij een benzinepomp kwam ik ze weer tegen en daar heb ik mijn ontbijt genomen. Nou ja, ontbijt, het was tegen 12 uur. En dan kan er een hamburger best in bij een fietser.
Onderweg kwam ik nog langs een park, de geboorteplaats van Abraham Lincoln. Maar daar was ik vorige week toch ook al geweest, op een andere plek. Ik naar binnen en toen bleek dat dat de plek was waar de ouders van Abraham Lincoln gewoond hebben. Alles van hem wordt hier wel goed belicht, misschien kom ik nog wel langs het park waar hij zijn eerste plasje heeft gedaan, waar hij voor de eerste keer geknipoogd heeft naar zijn nanny. Maar goed, het was wel een leuk uitstapje.
Tegen 3 uur was ik in Sonora, en ook daar waren Cathy en haar zoon. Zij had me haar telefoonnummer gegeven voor het geval dat ik onderweg nog eens hulp nodig zou hebben. In Sonora eerst iets gegeten bij Dolores en Wanda. We hebben nog wel even het probleem van de ferry in Cave of Rock en de wateroverlast hier in de omgeving. Volgens de route zouden we op een afsluiting stuiten, Wanda wist ons wel een omleiding te geven. En de ferry was op dit moment inderdaad nog buiten gebruik, maar ook dat stel was van mening dat we er vrijdag pas zullen zijn en dan zien we wel hoe het ervoor staat.
Later bedacht ik dat als we met meer fietsers daar moeten wachten, om dan misschien een busje of zo te regelen dat ons via een brug naar de overkant brengt. Ongeveer 10 km voor de ferry is een redelijk groot stadje met een camping, dan wacht ik daar maar enkele dagen.
Maar goed tegenover Dolores en Wanda was een andere winkel, waarvan de eigenaresse me vertelde dat een stukje verderop in de straat de First Baptist Church was en daar zou ik wel kunnen kamperen. Dus ik daar naar toe, ik mocht in de garage de nacht doorbrengen. En toen bleek daar een heerlijke bank te staan, dus dat wordt mijn bed voor vannacht.
Vandaag heerlijk gefietst, als samenvatting, heerlijke temperatuur, 86 km op de teller, 283 km achter op schema. Komt dat nog goed?
Ik denk zeker wel aan mijn gezondheid, als het niet lukt tot de westkust, dan maar niet. Dan heb ik nog steeds een behoorlijk eind gefietst en een hele mooie vakantie gehad.
Fietsenmakers bedankt, maar ik denk dat de bagage het probleem is. Past een wiel van een motorfiets ook, volgens jullie, met van die lekkere dikke spaken?
En mooie foto’s, ook bedankt.
De hondenverschrikker is ook nog regelmatig nodig voor die …beesten.
En iedereen bedankt voor de reacties, dat waardeer ik echt enorm!

• 10 Mei 2011 - 23:25

Leon:

Dat we daar niet aan hebben gedacht, ik met de auto jou begeleiden, om jouw bagage te vervoeren. Als je wilt kun je me nog over laten komen. Ik heb er zin in !!! Wel zo'n hele grote Amerikaan huren dan he ?

Mooi dat je weer op gang bent ! Die 283 km verdelen over de rest van de dagen ? Of kan dat niet ??

Gr. Leon

• 11 Mei 2011 - 06:20

Janny:

Fijn schat dat je weer op weg bent. Hopelijk gaat het nu allemaal voorspoedig. En weer leuke fotos gemaakt in het Western stadje.

Liefs en x

• 11 Mei 2011 - 08:02

Jos Van Der Aa:

Ad,

Laat je niet uit het veld (van de weg??) slaan door de tegenvaller met je fiets. Zoals gezegd heb ik veel respect voor je onderneming, of je de westkust nou haalt of niet.

Gr Jos

• 11 Mei 2011 - 08:18

Wil:

Wat een mooie foto's weer Ad. Fijn dat je weer onderweg bent en die achterstand ? wat maakt het uit.
    Tussen haakjes was de bank comfortabel? Met je ogen dicht zie je rest van de rommel niet natuurlijk.
    Gaaf hoor wat je allemaal beleeft.
    gr Wil

• 11 Mei 2011 - 12:02

Jac:

Beste Ad,
    Volg je reis op de voet. Heb respect voor datgene wat je aan het doen bent. Ga door en geniet van de indrukken onderweg.

Gr Jac

• 11 Mei 2011 - 16:08

Corrie:

Hey Ad, gelukkig weer op de fiets. Je moet maar denken dat je nu op eigen kracht al zover gekomen bent. (met behulp van een hamburgertje hier en daar :-)
    geniet er van, de meevallers zitten misschien wel ergens verborgen onderweg.
    groetjes Corrie

• 18 Oktober 2014 - 13:17

Ben:

Hondenverschrikkers kunnen schadelijk zijn voor het menselijk en dierlijk oor. Meer informatie: www.pieptonen.nl