24 juni 2011 - de laatste pas! - Reisverslag uit McKenzie Bridge, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 24 juni 2011 - de laatste pas! - Reisverslag uit McKenzie Bridge, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

24 juni 2011 - de laatste pas!

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

24 Juni 2011 | Verenigde Staten, McKenzie Bridge

Lekker op tijd weg weer, bij het verlaten van Redmond kom ik langs een Subways. Nee, geen Italian BMT. Een normaal ontbijt met koffie, heerlijk en ik ben onderweg. Tot aan Sisters stijgt het een klein beetje. En daar ben ik al wel aan gewend, ook al is het vlak op de kaart dan zit er echt nog wel eens een klimmetje in. Het is hier geen Zeeland of Friesland.
Bij het inrijden van Sisters zie ik in de bosrand een hert of is het toch een rendier? Het blijft in ieder geval gewoon staan tot ik mijn foto heb gemaakt. Sisters is een hele mooie stad, mooi winkelcentrum en heel veel espresso-bars. Dat komt nog wel, eerst naar de bike-shop Eurosport. Snel gevonden en ik tref daar de eigenaar Brad Boyd. Hij heeft wel interesse in de fiets maar hij kan niet precies zeggen wanneer hij tijd heeft om naar Florence te komen. Helaas, dan heb ik er niets in. Ik kan en wil woensdagmiddag het vliegtuig naar Chicago niet missen. In de winkel is nog een vertegenwoordiger die mij weet te vertellen dat de bike-shop in Florence open is. Hij geeft me de naam van de eigenaar en zijn telefoonnummer.
Helaas nog niet verkocht maar er is nog tijd. Met dit tempo kom ik zondagmiddag aan in Florence en ik zou tot uiterlijk dinsdagmiddag in Florence kunnen blijven. Op naar een van de espresso-bars waar ik een heerlijke bak koffie scoor. Met Wifi, maar helaas is Janny niet thuis. Ze is op een verjaardag, nog gefeliciteerd Agnieska.
Bij het verlaten van Sisters kom ik op een kruising waar ik moet kiezen welke pas ik neem op weg naar McKenzie Bridge. De McKenzie Pass van 5342 feet of de Santiam Pass van 4817 feet. De weg over de Santiam Pass is wel ruim 20 km langer. Volgens Brad Boyd was de McKenzie Pass open. Maar op de kruising staat een bord dat na 9 mijl deze pas gesloten is. Wie geloof ik nu, Brad of het bord? Ik kies voor het bord, want ik wil niet na 9 mijl klimmen om moeten draaien en dan aan de klim van de Santiam Pass nog moeten beginnen. De route er naar toe is heel druk, het is de Highway 126. Dit is ook de alternatieve route van Eugene naar Florence. Dus vanaf nu zal ik de hele 126 gaan berijden.
De pas is wel lang maar ook goed te doen, of heb ik gewoon voldoende getraind? In ieder geval het is echt de allerlaatste pas die ik in de USA ga fietsen en een heerlijk gevoel maakt zich van me meester als ik er ben. Het zien van het bord geeft toch een flink gevoel van overwinning. Vanaf de Ozark Mountains heb ik geen enkele beklimming meer hoeven te lopen.
In de afdaling kom ik door prachtige bossen. Lang geleden is hier een vulkaanuitbarsting geweest, het is bezaaid met lavavelden met daartussen het ontluikende groen van de struiken. Prachtig gewoon, jammer dat ik mijn D700 niet bij me heb en dat ik niet meer tijd heb om hier te fotograferen. Ik zal het eens voorstellen aan de natuurclub van de Fotoclub Waalwijk.
In McKenzie Bridge kom ik langs een motel waar nog een kamer vrij is, in een cabin aan de rivier. De prijs is maar liefst 195 dollar plus tax. Dat is me toch echt te gek voor een paar wakker zijn en dan wat slapen. Dat zeg ik ook en de vrouw verlaagt de prijs naar $149. Ook teveel, en ze stelt voor om naar een volgend motel te bellen. Daar hebben ze een kamer voor me, voor de prijs van $70. Dat is in de prijsklasse die ik altijd heb. Ik moet dan nog 6 km fietsen, gelukkig wel in de goede richting. Dat scheelt morgen weer.
De teller staat op 127 km vandaag, een respectabele afstand, dat vind ik zelf ook. Morgen rij ik nog de route naar Walterville over de 126. De beschreven route neemt dan een grote boog om aan de noordkant Eugene in te gaan, om vervolgens aan de westkant weer op de 126 uit te komen. Ik neem vanaf Walterville de 126 en ik neem die ook aan de westkant. Maar dan in zijn geheel, tot in Florence. Ik wil proberen om morgenavond in Veneta te eindigen, ik verwacht dat dat ook ca 100 km zal zijn. Zondag moet ik dan nog ca 70 km fietsen naar het eindpunt!!!
En jullie zullen daarna mijn verslagen missen, maar ik zal het ook missen om mijn dagelijkse dingen te beschrijven. Ik geniet er ook van, van het schrijven maar zeker ook van jullie reacties.

  • 25 Juni 2011 - 08:06

    Bob (FC Waalwijk):

    Hallo Ad,
    Ik heb je reis gevolgd en ik moet zeggen fantasties zoals je deze reis beschrijft. Ik wens je een behouden
    thuiskomst toe.

  • 25 Juni 2011 - 10:30

    Frits:

    Hoi Ad, ik ben weer bij met het lezen van de verslagen omdat ik op vakantie ben geweest. Succes met de laatste kilometers, ik vind dat je een enorme prestatie hebt weggezet!!
    Ik heb met bewondering alle verslagen gelezen, prachtig om dit alles meegemaakt te hebben, eindelijk is je grote wens vervult.
    Groetjes Frits


  • 25 Juni 2011 - 10:40

    Wil:

    Hoi Ad. Wat een prachtige foto van het hert ( of rendier?)
    Je hebt weer een mooie dag achter de rug. Waarschijnlijk heb je de poncho ook al een tijdje niet meer nodig gehad, op de foto's te zien.
    Nog een klein stukje... maar is het echt zoals men zegt: de laatste loodjes wegen het zwaards?
    gr Wil

  • 25 Juni 2011 - 19:32

    Jac:

    Beste Ad,
    Lees je verhalen met veel plezier. Veel succes met de laatste km geniet ervan en goede thuisreis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 244665

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: