10 dagen!!!! - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 10 dagen!!!! - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

10 dagen!!!!

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

12 April 2011 | Nederland, Waalwijk

Hallo beste lezers

Volgende week vrijdag is mijn grote dag, ik kan er nu al bijna niet meer van slapen. In mijn woonkamer liggen, hoop ik, alle spullen klaar. Gisterenavond heb ik alles op een lijstje gezet en gewogen. Het gewicht is ca. 24 kg en dan heb ik het alleen nog maar over de inhoud, niet de tas en de trolley zelf. De tas moet ik meenemen want die heb ik op het eindpunt ook weer nodig. Maar de trolley laat ik achter op het beginpunt. Ik zal de koffer maar niet als een onbeheerd bagagestuk op het vliegveld achterlaten want daar doen ze in Amerika nogal paniekerig over. Rare jongens, die Yanks.

KLEDING:
netbook
zonne-oplader
batterij-lader
FUJI-camera en lader

De volgende stap is het passen of alles in de fietstassen past. Als ruimbagage van Amsterdam naar Chicago mag ik 23 kg meenemen en van Chicago naar Newport News is het maximum 22,7 kg. Dus ik moet mogelijk gaan schuiven met bagage tussen trolley en reistas.

Daarna het bij elkaar zoeken van alle papieren die meegaan, het printen van de laatste routewijzigingen, klaarzetten van de bagage die Janny mee gaat nemen naar Chicago, hoe laat ik mijn huis achter, wie geef ik de sleutel?

Bij dit verslag heb ik ook enkele foto's geplaatst van de bagage die ik tot nu toe heb klaar liggen. En ja, dat is allemaal nodig. Maar misschien laat ik door het toegestane gewicht wel dingen thuis, die ik ook terplaatse kan kopen.

Het inzamelen van geld voor het KIKA-fonds gaat ook voorspoedig. Ik hoop op een bedrag in de buurt van 500 Euro. Een heel mooi bedrag om over te maken.

Vorige week heb ik op een cursus een collega ontmoet die contacten heeft op de vliegbasis Volkel. Hij gaat proberen of ik mijn fiets mee mag geven op een militair transport van een vliegbasis in Amerika naar Volkel. Ik wacht af.

Ik ga niets beloven wanneer ik mijn volgende verslag ga plaatsen. Misschien nog enkele dagen voor vertrek, maar zeker als ik onderweg ben. In Chicago heb ik ruim 3,5 uur overstaptijd en ongetwijfeld Internet-toegang op de luchthaven O' Hare.

Iedereen nog bedankt voor de fijne woorden, voor de mailtjes, voor de bewondering voor mijn tocht.

• 12 April 2011 - 20:04

Marjolein:

Ad, bon voyage!

• 12 April 2011 - 20:36

Mmonique OA:

Hee Ad,

Onwijs goeie reis, veel plezier, mooi weer en sterkte. Vergeet je tandenborstel niet he ;-)

groetjes Monique

• 13 April 2011 - 04:47

Corné:

Hee Ad,
    Succes met je laatste voorbereidingen. Ik hoop dat alles gaat lopen zoals je het gepland hebt. Ik wacht met spanning komende berichten af! Goeie reis vast

• 13 April 2011 - 05:21

Mieke:

Hey Ad,
    Van hieruit een hele goeie reis toegewenst, veel plezier.

Groetjes
    Mieke

• 13 April 2011 - 11:39

Jac :

Beste Ad,

Succes nog met de voorbereiingen en ik hoop dat je tocht voorspoedig verloopt. Wij blijven je volgen.

Groeten Jac

• 13 April 2011 - 17:01

Dick Van Hoolwerff:

Goede reis Ad en het is voor een heel goed doel.

• 13 April 2011 - 18:22

Arnold:

spannend he Ad?het schiet al op
    nog een paar nachtjes en dan ben je in de states
    groetjes Arnold en Yardlene

• 13 April 2011 - 20:31

Frits En Corrie:

Beste Ad, wij wensen je veel reisplezier, geniet ervan, laat ons meegenieten door teksten en foto's te plaatsen, groetjes van Corrie en Frits

• 14 April 2011 - 19:47

Maike En Fam.:

Veel plezier de komende maanden, we gaan het volgen...

• 15 April 2011 - 07:37

Joop Theunisse:

Ad, ik wens je een ontzettend fijne tijd tegemoet. Geniet er van en zorg dat je straks weer veilig thuis komt.
    grtjs Joop

• 18 April 2011 - 15:44

Toon:

Hey Ad
    Een goeie reis toegewenst geniet ervan en ik ga je volgen
    groetjes Toon

• 18 April 2011 - 18:35

Bob:

Hallo Ad
    Ik wens je een voorspoedige start
    en een goede gezondheid.
    Groeten,
    Bob

• 21 April 2011 - 05:15

Corné:

Nog 1 dag. Het wordt nu écht spannend. Succes, kerel!

• 21 April 2011 - 11:05

Marian:

Hoi Ad,
    nog maar enkele uurtjes en dan begint het grote avontuur.
    Ik wens je een voorspoedige en onvergetelijk mooie tocht door Yankee-land. Kom gezond weer terug en breng een heleboel mooie foto's mee.
    Groetjes,
    Marian.