5 mei 2011, koude start - Reisverslag uit McKee, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 5 mei 2011, koude start - Reisverslag uit McKee, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

5 mei 2011, koude start

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

05 Mei 2011 | Verenigde Staten, McKee

5 mei 2011 – koude start
Vanochtend was ik rond half 9 klaar om te vertrekken, het was mistig, maar dat was voorspeld. Het zou volgens Weather Channel binnen een uur zonnig worden. Het werd wel zonnig maar dat duurde nog tot een uur of 12. En het was dus koud, heel koud, 5 gr C. En dat is koud op een winderige dag, ook al is het dan rugwind. Berea was het doel voor vandaag, een lange trip, zeker 130 km volgens de kaart. En dan ben ik eigenlijk te laat vertrokken. Rond 11 uur gestopt bij een benzinepomp, French Vanilla met een zelfgebakken chocoladecake. Het vervelende gedrag van de verkoopsters werd gelukkig goed gemaakt door een man die een praatje met me begon. Hij vertelde dat er gisteren een stel was geweest op ligfietsen, ook onderweg naar Oregon. Berea was volgens hem ook ver, maar wel te doen.
Tegen de middag begon de zon te schijnen en kon ik eindelijk weer eens in korte mouwen fietsen. De temperatuur steeg naar 23 gr C. Ik heb op mijn fietscomputer een thermometer zitten, heel leuk om bij te houden.
Veel heuvels, steile beklimmingen, soms lopen, altijd veel stenen op de shoulders, veel kolentrucks, maar ook heerlijke afdalingen, lekker bijkomen.
Tegen 4 uur zag ik een jongedame op de fiets me tegemoet komen, zo te zien aan de bepakking ook voor een lange fietstocht onderweg. Ik stopte en zij dus ook, even later kwam haar vriend erbij. Ze waren vandaag gestart in Berea en ze waren onderweg naar Rhode Island, volgens haar een afstand van 1400 mijl.
Gestart vandaag in Berea en elkaar tegen 4 uur tegenkomen. Zelfs al zijn ze laat gestart, laten we zeggen 10 uur en langzaam gefietst, dan zijn ze dus al 6 uur onderweg naar deze plek. En als ik dan nog in Berea wil komen vandaag, dan zal dat niet gaan. Zeker niet omdat het hier snel donker wordt. Ik besluit om onderweg iets te zoeken, volgens de kaart is het nog 40 km naar Berea en de eerste plaats met een overnachtingsmogelijkheid is Bighill, 35 km hier vandaan. Dus dat wordt doorfietsen, maar wat wil het toeval. Na de volgende bocht zie ik een bord van een motel, dus meteen linksaf en het terrein opgereden. Ook weer een betaalde overnachting, maar Berea was niet verantwoord. En dat kamperen komt wel weer.
Ik heb hier ook weer Internet en ik zit nu op de tv naar Weather Channel te kijken, eigenlijk moet ik dat niet doen. Je wordt er niet vrolijk van, maar volgens mij is het allemaal in gebieden waar ik niet door kom.
Het wordt steeds Amerikaanser, ik zie meerdere mannen met cowboy-hoeden op, afgeragde pickups, paarden. Hele mooie plaatsnamen Chavies, Buckhorn, Booneville, Vincent, McKee. En Joep, Google Earth werkt ook met alleen een plaatsnaam invoeren. Dit plaatsje bijvoorbeeld heeft misschien wel helemaal geen zijstraten. Als iedereen thuis is, zijn er vanavond 854 inwoners. Ja, en ik dan, dus 855. Ik heb echt geen idee wat de straatnaam hier is.
Vandaag 111 km gefietst, voldoende voor het gemiddelde. Ik moet nog 24 km inhalen om op het gemiddelde van 110 km per dag te komen. Misschien moet ik volgende week ook mijn geplande rustdag inleveren. Dat is op 15 mei in de plaats Hartville, daar is ook mijn poste-restante adres. Dus ik ga daar zeker naar het postkantoor om te kijken wat er naar mij gestuurd is, maar ook om wat overbodige dingen terug te sturen. Kaart 11 kan dan ook terug, want daar ben ik morgen mee klaar.
Ik heb vandaag redelijk wat foto’s gemaakt die ik dadelijk nog ga plaatsen, morgen zal ik er wat gaan maken van mijn fiets en de uitrusting. Wat er voor het grijpen is, de hondenverjager (regelmatig nodig) en de foto-camera. Inderdaad een compact-camera, mijn Nikon D-700 is echt te zwaar en te groot.

  • 06 Mei 2011 - 04:26

    Heidy:

    Hoi Ad,

    Een paar keer per week lees ik je verslagen en kijk ik je foto's. Dit doe ik dan meestal rond een uur of half 6 omdat ik dan niet meer kan slapen. Erg leuk om te lezen dus en supergaaf dat je dit doet. Ook super om te lezen dat je opa wordt. Erg spannend. De volgende keer dat ik iets schrijf kan ik zo maar weer mama zijn. Heel veel succes, groetjes en tot ergens in oktober!?!
    Heidy

  • 06 Mei 2011 - 06:41

    Mira:

    Hartville zeg je? Volgens mij ben ik daar geweest. Leuk om zo je reis bij te houden. Ben wel jaloes, het is dat fietsen niets voor mij is anders was ik met je mee gegaan.
    Succes nog en als je terug bent spreken we wat af.

    Gr Mira

  • 06 Mei 2011 - 06:47

    Eric:

    Ha die Ad,
    Ik terug van 2 weekje varen, jij inmiddels op de bike. Jouw foto's doen mij een beetje denken aan de filmpjes die ik op de hometrainer zie op de fitness. Ha ha, maar jij beleeft het echt. Potjandorie van het weer, maar ach, goed doortrappen en je bent warm, toch.
    Ik vind het knap wat je doet. Hoe zit het met het eten? Ik weet dat het eten in de USA soms zwaar klote is, brood is bijvoorbeeld al voorgesneden etc. Maar goed, uiteindelijk wisten wij ook verschillende zaken te vinden waar je goed kon eten. Ook de koffie, op sommige locaties voortreffelijk.
    Nou, ik ga je volgen. Moet alleen nog even kijken waar ik de link kan vinden om mij toe te voegen. Weer een uitdaging.

    Tja, en hoe is het weer hier, zal ik het vertellen of toch niet. Neen, laat ik het maar niet doen, je weet dat toch wel.

    Veel plezier en we mailen

    gr

    Eric

  • 06 Mei 2011 - 06:50

    Jose:

    Hoi Ad. vanmorgen begonnen met het volgen van je reisverslag en vind het fijn voor je dat het allemaal goed verloopt.
    ik wens je veel fiets plezier en nieuwe ontdekkingen en blijf je volgen.

    groet

  • 06 Mei 2011 - 11:33

    Wil:

    Die paar kilometers haal je nog wel in.
    Het is hier overigens nog steeds zomer. Dit weekend 26 graden!
    Lekker in de zon dus.
    gr en succes van Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 245545

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: