4 juni 2011 - geen wind! - Reisverslag uit Dubois, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 4 juni 2011 - geen wind! - Reisverslag uit Dubois, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

4 juni 2011 - geen wind!

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

04 Juni 2011 | Verenigde Staten, Dubois

Zoals gisteren gezegd kan ik vandaag alleen maar overnachten in Dubois, althans in een motel en dat wil ik ook met deze temperaturen. Toen ik vanochtend wakker werd, was het volgens Weather Channel 1 gr boven nul. Dus dat betekende ook de lange broek aan. Bij het inpakken miste ik mijn zonne-oplader. Die moet nog op de grond liggen op de plek waar ik gisteren werden meegenomen door John en Suzie, of in hun auto. Jammer, maar ik keer er niet voor om naar die plek of naar de camping waar hun overnachten. Ik wist dat John vandaag dezelfde etappe zou doen als ik, misschien zie ik hem nog en heeft hij de oplader bij zich.
Toen ik ca. 20 km had gefietst werd ik ingehaald door een bekende GMC, Suzie stapte uit en gaf me de oplader. Wat geweldig toch, zij heeft minstens 60 km gereden en dat alleen om mij dat ding terug te geven. Geweldige mensen, die ga ik nog een kaartje sturen.
Ik kwam door Fort Washakie waar ik een ontbijt scoorde, een beker French Vanille en een broodje warm vlees. De enige en volgende stop was in Crowheart, 45 km verder.
Het was geweldig fietsweer, totaal geen wind! Daar was ik echt aan toe, weer eens een goede fietsdag. De temperatuur steeg pas in het begin van de middag naar 24 gr. Maar geen wind, dat was pas een traktatie! Vanochtend was ik vertrokken op een hoogte van ruim 1600 meter en het einddoel Dubois (ze spreken het hier uit als DO-boys) lag op 2100 meter hoogte. Morgen ga ik in het natuurpark Grand Teton in, onderweg nog een pas van ruim 9600 feet, de Togwotee Pass. Het einddoel kan ik nog niet echt bepalen, misschien pak ik wel een motel bij de ingang van de Grand Teton.
Gisteren zat ik er echt door heen, maar vandaag geeft me weer moed. Westkust, ik ben onderweg!

• 05 Juni 2011 - 07:03

Wil:

Inderdaad Ad dat zijn geweldige mensen.
    Fijn dat je eens zonder wind hebt kunnen fietsen.
    Wij staan op het punt een tourtocht met klanten te gaan rijden en het regent nu dus hier.(hebben wij weer,weken geen regen en nu wel)
    maar goed de natuur zat er wel op te wachten.
    Fijne reis verder.
    gr Wil

• 05 Juni 2011 - 14:22

Agnieszka:

Hoi Ad!
    Goed om te lezen dat het lekker fietsen was. Dat verdien je naar al die moeilijkheden. Ga zo door en .... blijf schrijven voor ons...
    Hoe is het met jouw dochter? Heb je nog laatst contact met haar gehad?
    Dikke knuffel!
    Agnieszka

• 05 Juni 2011 - 17:30

Wout Hoeks:

Ha die Ad, ik hoorde van Jos van de Aa dat je met een heel bijzondere onderneming bezig bent. Nou, als ik dit allemaal lees, petje af voor je. Ik hoop dat het je uiteeindelijk wel letterlijk "voor de wind" gaat, als fietser weet ik wat dat betekend.
    Groetejs vanuit Hilvarenbeek
    Succces Wout