4 september - 0 km - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 4 september - 0 km - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

4 september - 0 km

04 September 2014 | Argentinië, Salta

4 september -eindbestemming Salta
De reis ging gewoon door. Vermoeiend maar het is voor een goed doel, denken we dan maar. Het moment dat je de tassen en de fietsen op de band ziet liggen, is best een goed gevoel. In de hal meteen mensen om je heen die je een taxi in willen praten. Maar als je dan de hoeveelheid bagage laat zien, haken er wel veel weer af. Eerst pesos pinnen en dan koffie, fout: cafe con leche.
Ik had ook nog een goed gevoel bij de juffrouw van de douane, waar ik naar toe ging, wat ik ging doen en wanneer ik weer vertrok. Haar vragen in het Spaans, maar mijn antwoorden ook! Anzdia bedankt voor de lessen.
In de hal naar de officiële taxi-balie en daar een taxi geregeld. De afstand was 45 km en we zouden er 75 min over doen. Ik vond €45 niet duur. Het was dramatisch druk en ik hoop dat het de mindere wijken waren die wij konden zien langs de snelweg. En wat schetste onze verbazing, we hadden dezelfde taxichauffeur als in Thailand. Tenminste hij vertoonde hetzelfde gedrag als die man toen. Rijp voor een art 130-procedure stel ik voor. Maar dat wist ik in het Spaans niet uit te leggen. Het nationale vliegveld van Salta was nou niet echt groot, vergelijk het maar met Eindhoven bij ons.
Keurig op tijd geland in Salta en ook daar weer dat fijne gevoel toen we de tassen en de fietsen zagen liggen. Even onderhandelen met een taxi-chauffeur en voor € 6 bracht hij ons naar het hostel. Onderweg daar naar toe zagen we al hele mooie stukken van de stad. Hier gaan wij ons wel vermaken de komende dagen. Het hostel was mooi met een mooie binnentuin, dat gaat goed komen.
Na een heerlijke douche de stad in op zoek naar wat te eten. Op een heel leuk plein een restaurant gevonden, het bier is hier heerlijk, het eten lekker en betaalbaar. Alles 100% zou ik zeggen.
Lekker op tijd naar bed, de kamer ligt aan de straatkant, dus hoe zal dat gaan met het lawaai van de straat?

• 05 September 2014 - 21:30

Renate:

Het is weer leuk om te lezen. Ik wacht weer geduldig op de andere verhalen. Voor nu wens ik jullie fijne dagen en een super leuke en goede fietstrip. Dat fietsen zorgt dat het eten en bier in balans wordt gebracht.
    Heel veel groetjes van mij

• 05 September 2014 - 22:46

Wil:

Hoi Ad en Janny.
    Wat een ervaring weer.Nu even lekker bijkomen van de lange reis.
    Fijn dat we hier weer een beetje van mee kunnen genieten door middel van de prachtige verhalen.
    Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Veel reisplezier!
    Gr Frans en Wil.

• 06 September 2014 - 11:01

Geert:

Ad en Janny
    We hebben er al veel over gesproken en nu is het zover.
    Heel veel plezier. Ik ga jullie de gehele reis volgen.

Groetjes

Geert

• 06 September 2014 - 19:43

Mmonique:

Hallo Ad en Janny,
    Leuk weer te lezen en wil jullie avonturen weer volgen. Bedankt dat we mogen meegluren.