14 september 2016 - Florence - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 14 september 2016 - Florence - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

14 september 2016 - Florence

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

14 September 2016 | Verenigde Staten, Florence

Dat is weer even geleden, dat bijhouden van een reisverslag. Als je met de auto reist, gebeurt er niet zoveel dat ik iedere dag een verslag te schrijven heb. Dus mijn lezers moeten genoegen nemen met een verslag van enkele dagen.
De keuze om de dag van te voren naar een hotel in de buurt van Schiphol te gaan, was een goede beslissing. Hotel De Beurs was prima bevallen, alleen jammer dat de shuttle pas vanaf 8 uur gaat rijden en dat wij er al om 7 uur moesten zijn. De bestelde taxi was er de volgende ochtend (dinsdagochtend) keurig op tijd. Het inchecken verliep voorspoedig, we hadden zelfs nog 10 kg over. Tenminste op de heenreis, op de terugweg zal er wel wat extra kleding inzitten.
Op Schiphol wat gewinkeld, de verleiding om nog een horloge te kopen heb ik kunnen weerstaan. De geplande vliegroute was Amsterdam, Londen, Chicago en Portland. Een reis van ruim 20 uur, bij aankomst was de plaatselijke tijd 19.30 uur, mooi om naar het al besproken hotel te gaan en dan op tijd naar bed. Het was in Portland 9 u vroeger dan in Nederland, dus dat was een mooie jetlag.
Maar het liep allemaal wat anders. Op Schiphol was het vliegtuig ca. 10 min aan het taxien toen we plotseling stopten. Even later werd er omgeroepen dat er bagage voor een ander vliegtuig ws geladen. We moesten omkeren voor een nieuwe controle van de bagage in het ruim. Bij het wachten werd er meerdere keren omgeroepen dat we na 5 min zouden vertrekken, het werd in totaal ruim 1 uur stil staan. De aansluiting op de vlucht naar Chicago zagen we al aan onze neus voorbij gaan. Die zou om 12.15 uur in Londen vertrekken.
Om 12.00 u stapten we uit het vliegtuig in Londen, dus de aansluitende vlucht naar Chicago konden we zeker niet meer halen. We werden verwezen naar de balie van British Airways om ons probleem uit te leggen. Daar was het wel druk, want iedereen van de vlucht naar Londen die een aansluitende vlucht had, zat mogelijk met hetzelfde probleem. Maar wat schetst onze verbazing, heel snel had deze man een andere mogelijkheid gevonden. We zouden via Seattle naar Portland vliegen. We hadden zelfs nog 2 uur tijd over in Londen, maar in Portland zouden we nu om 20.05 uur aankomen in plaats van 19.30 uur. Geen probleem natuurlijk, na de nodige telefoontjes en allerlei formulieren had de man het allemaal geregeld. Als dank voor het oponthoud kregen we nog een tegoedbon van 10 pond, te besteden op Heatrow. Voor de lunch bij Starbucks.
In het vliegtuig van Amsterdam naar Londen raakte ik in gesprek met een man met een grote cowboyhoed, een stevige handdruk, zeg maar een echte Amerikaan. Hij was in Leiden geweest, is dat in Nederland was zijn vraag aan mij. Maar goed, hij was in Naturalis geweest naar het skelet van de Tyrannosaurus rex. Dit skelet was gevonden op de ranch van zijn ouders. Hij had ook volop foto's van Rex, samen met zijn ouders en zijn broer. Een van de werknemers zocht daar wel vaker naar fossielen en hij had een 'wishbone' (het vorkbeen) gevonden. De man vertelde dat dat uniek was, een dergelijke vondst. Toen zijn ze verder gaan zoeken en begrepen ze dat ze een uniek skelet hadden gevonden.

De reis was vermoeiend en in Portland bleek ons hotel geen shuttleservice te hebben, dus dat werd een dure taxi. Lekker geslapen in een gigantisch bed en de volgende ochtend weer uitgerust wakker. Met de metro terug naar de luchthaven om de huurauto op te halen. Op de luchthaven stond een shuttlebus van Alamo klaar om de klanten naar de juiste locatie te brengen, ook prima geregeld. Daar stond de huurauto klaar, een witte Hyundai Sante Fe All Wheel Drive met slechts 2000 mijl op de teller. Zeg maar zo goed als nieuw dus. Bij het verlaten van het terrein moest je ook langs de auto lopen om eventuele schade te constateren, eerder kwam je het terrein niet af. Amerikaanse zekerheid.

De Garmin die we in Nederland al gekocht hadden met een kaart van Amerika al geladen, leidde me prima terug naar het hotel. Daar alles ingeladen en het adres van de Walmart in Portland gevonden. Uiteraard alles in grote verpakkingen maar ondanks onze verwachtingen best veel fruit en andere gezonde dingen. Wij kochten wat salade en een stokbrood voor de picknick en een koelbox en 2 stoelen om die onderweg te gebruiken. uur

De route die ik gefietst heb, eindigde in Florence aan de kust van de Stille Oceaan. Daar willen we nu dus starten met onze tocht. Een dagtrip van ca. 200 mijl en voor een groot deel langs de kust van de oceaan. We kwamen ook best vaak langs mooie stranden, een prima plek voor onze picknick. In de auto gezeten had ik het idee om even te gaan zwemmen. Bij het uitstappen had ik dat idee weer losgelaten. Teveel wind en daardoor niet lekker van temperatuur. Het voelde wel heel romantisch om daar picknicken. En nee, er zijn geen foto's van dit romantische moment.

Een stuk verder besloten we toch om op een van de uitzichtpunten te stoppen. Een man vertelde me dat op deze plaats vaak walvissen te zien zijn, een paar minuten geleden nog. En ja hoor, even later tot 3 keer toe een walvis die water in de lucht spoot en naar beneden dook waardoor de staart zo mooi boven water kwam.

Rond 5 uur kwamen we aan in Florence waar we even moesten zoeken naar een leuke en betaalbare plek om te overnachten. Ik herkende het motel nog waar ik toen heb gelogeerd, dus als gewoontedier ga je daar naar terug. We hebben hier kamer 43 en ik herkende mijn kamer van 5 jaar geleden nog, kamer 42. Jammer dat de wifi op de kamer geen bereik heeft, dus ik zit dit verslag nu bij de receptie te maken.

De foto's houden jullie hier nog te goed, op mijn Facebook staan er ook wel wat. Ik hoop dat mijn lezers het weer leuk vinden om dit verslag te lezen.

Tot de volgende keer!!

• 15 September 2016 - 10:20

Wil:

Nou Ad ik vind het fantastisch om jullie reisverslag te mogen lezen.Het voelt weer als vanouds.
    Wat bijzonder dat je de persoon in het vliegtuig spreekt waar de botten van Rex in de tuin zijn opgegraven.Dat tref jij dan weer.

• 15 September 2016 - 11:40

Jos Van Der Aa:

Mooi Ad! Veel plezier samen !!

• 15 September 2016 - 12:56

JEANNE ANSEMS:

LEUK OM WEER IETS TE LEZEN OVER JULLIE VAKANTIE, WAT 'N MOOIE REIS!
    HEEL VEEL PLEZIER JANNIE EN AD FIJNE TIJD.

• 15 September 2016 - 13:00

Annie Van Bokhoven:

Leuk weer een verslag te lezen. En dan van een reis die ik ook gemaakt zou kunnen hebben, maar nooit meer zal maken. Daarom zeker zo leuk. Toevallig die ontmoeting in het vliegtuig. Er is volop over op de TV geweest. Ik wens jullie veel reisgenot en hoop, dat je leuke onverwachte dingen meemaakt die ook deze reis bijzonder maakt. Groetjes!

• 15 September 2016 - 14:37

Mieke:

Hoi Ad en Janny,
    leuk om te lezen! Veel plezier verder.

• 15 September 2016 - 15:29

Renate:

Dank je wel voor jullie interessante reisverslag.Toch weer spannend de reis ernaartoe. Het verslag geeft een mooi beeld van jullie reis. Heel veel plezier in Amerika en tot het volgende verslag

• 15 September 2016 - 16:18

Geert:

Je bent weer lekker in je element he Ad. Toch wel typisch voor zo'n yank om ergens te zijn geweest en dan niet te weten welk land . Ik kijk uit naar je volgende berich. Jij en Jannie nog heel veel plezier.

• 15 September 2016 - 16:35

Joyce :

Hoi Ad en Janny,

Leuk om te lezen, toch weer wat te vertellen. Heel veel geniet uurtjes toegewenst en ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 15 September 2016 - 18:41

Joep & Ingrid:

Heb vandaag goeie reacties gehoord over je film Ad.(die met die voice-over..)
    Leuk verhaal over het begin van jullie reis.
    En hoe is het weer, de temperatuur bijvoorbeeld...

• 16 September 2016 - 11:48

Corrie:

Hoi Ad en Janny
    Het is weer gezellig om jullie zo te kunnen volgen. Een fijne vakantie met nog meer bijzondere ontmoetingen.

• 17 September 2016 - 11:50

Frits:

Leuk Ad en Janny, benieuwd naar de volgende verslagen, fijne vakantie

• 20 September 2016 - 05:37

Ad Van Brunschot:

Iedereen bedankt voor het lezen en/of reageren. Er volgt nog meer!!

• 20 September 2016 - 15:51

Chris:

Die extra kleren op de terugreis zijn zeker van jou? :)

Heel veel plezier nog!