het komt heel dichtbij!!! - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu het komt heel dichtbij!!! - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

het komt heel dichtbij!!!

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

27 Maart 2011 | Nederland, Waalwijk

Nog maar 25 dagen en dan is het echt zover. Als je al ongeveer 1 jaar bezig bent met de voorbereidingen, dan ben je er wel aan toe.
Maar het is ook moeilijk, ik zal mijn kinderen missen, mijn vriendin Janny en alle andere vrienden. Mijn dochter is zwanger maar ze heeft beloofd te wachten met de bevalling tot ik terug ben. Ze is nu 23 weken zwanger en alles gaat goed.

Ik heb vorige week een nieuwe compactcamera gekocht, een Fuji XP30. Dit is een stootvaste, waterdichte camera met als bijzonderheid dat er GPS ingebouwd is. Na het uploaden naar mijn PC kan ik met Google-maps automatisch een kaart laten maken met mijn route er op. Indien mogelijk zal ik hier een link plaatsen naar de kaart.

Via internet ben ik met een aantal Amerikanen in contact gekomen die vrijwel op dezelfde dag als ik vertrekken. Zojuist hebben we zelfs via de telefoon met ons allen een gesprek gevoerd. Ik wil niet de hele tocht met een groep rijden maar enkele dagen, graag. Of om op dezelfde plek te eten en te overnachten. Het was heel leuk om elkaar te horen en de mening van de anderen te horen. Dustin, Jonathan, Odie, Abe en Mark, tot snel!!

Vanmiddag heb ik op een grasveldje mijn tent nog eens opgezet en alles was nog prima. Ook heb ik van de fietsenwinkel in Newport News een foto gekregen van mijn fiets en die ziet er goed uit. Van mijn eigen fiets neem ik de pedalen mee en de steun om de GPS op het stuur te bevestigen. Verder heb ik nog een steun bij me voor de stuurtas en een uitbreiding bovenop het stuur omdat ik daar mogelijk ruimte te kort kom. Wat moet daar allemaal op: fietscomputer, bel, spiegel, steun voor de stuurtas, houder voor de GPS, bar-ends. En dat zit een modern fietsstuur snel vol. De prijs van de fiets viel me toch wel een beetje tegen, 760 Euro incl. belastingen. Naar ik nu pas weet, komt er bij iedere staat nog een percentage BTW bij. Voor iedere staat anders dus daarom staat het niet in de prijslijsten. Maar goed, nog steeds goedkoper als een eigen fiets meenemen, dat was 900 Euro. Ik ben nog aan het uitzoeken of ik als buitenlander die belasting terug kan krijgen.

Mjn fiets mee terugnemen is nog steeds geen optie, veel te duur. Of heeft een van mijn lezers een mogelijkheid om dat voor mij op een lekker goedkope manier (lees: gratis) te regelen? Het mag ook met een boot of zo, ik ga de fiets later dan wel in een haven ophalen. Want die fiets die dan ca. 7000 km mijn maatje is geweest, wil ik liever niet kwijt.

De volgende stap voor de komende week is het uitzoeken van kleding die ik mee ga nemen. En of het allemaal past in de koffer en in de fietstassen. De koffer is een hele grote reistas die opgevouwen weer in mijn fietstas past. Mijn handbagage zit in een hele goedkope koffer, die koffer neem ik wel mee naar Newport News (mijn beginpunt) maar kan ik op de fiets niet meenemen naar mijn eindpunt (Astoria). Dus die koffer gooi of geef ik weg aan het beginpunt en in Astoria koop ik dan een nieuwe.

De dag van vertrek moet ik al om 6.45 u op Schiphol zijn en ondanks dat het dan Goede Vrijdag is, ben ik er niet van overtuigd dat er geen file zal zijn. Daarom hebben we nog er een nachtje Ibis aan vastgeplakt. We gaan op de 21e al naar Schiphol en de volgende ochtend met de shuttlebus naar Schiphol. En dan kan het grote overstapavontuur beginnen, Amsterdam, Zurich, Chicago, Philadelpia en Newport News.

Dit is nog niet het laatste verslag, ik beloof jullie er nog een te maken 10 dagen voor vertrek.

  • 31 Maart 2011 - 05:33

    Ivo Vlietstra:

    Heb enorm veel respect voor je actie, Ad! Ik ga je volgen, zeker als aankomend biker...
    Veel succes met de voorbereidingen!

    Groet, Ivo

  • 31 Maart 2011 - 07:06

    Diane:

    Hoi Ad,

    Via deze weg wil ik je ontzettend veel succes wens bij de trip die je gaat maken. Ik zal je zeker blijven volgen!
    Ook je goede doel staat me naar het hart, als moeder van een klein kereltje wat al te maken heeft gehad met deze verschrikkelijke rotziekte.

    Een collegiale groet,
    Diane

  • 01 April 2011 - 15:04

    Ludo Knobel:

    Beste Ad,

    vanuit het mooie team Bergen-Woensdrecht wensen wij jou, met ons allen van het PAO-team, heel veel sterkte en kracht toe. Het zal vast een pittige tocht gaan worden met hier en daar de nodige tegenslagen maar zeer zeker ook de vele mooie momenten.

    Wij gaan je zeker volgen en willen je nogmaals ontzettend veel succes toewensen en hopen eveneens dat deze actie een flinke som geld voor een belangrijk doel zal opleveren.

    Respect en het ga je goed.

    vriendelijke groet,

    Ludo Knobel
    praktijkcoach Bergen-Woensdrecht

  • 04 April 2011 - 05:04

    Jan Janssens:

    Dapper, Ad!
    Heel veel succes gewenst, ik zal je volgen.

  • 04 April 2011 - 06:51

    René Paulssen:

    Hee Ad,
    Ik wil je ook graag, vanuit Driebergen, heel erg veel voorspoed wensen bij deze geweldige onderneming van je.
    Top!
    Ik zal je zeker volgen en wellicht hebben we binnenkort nog even contact met elkaar,
    Groetjes René.

  • 05 April 2011 - 06:44

    Rob Van Seeters:

    Ad
    Heel veel succes met je prachtige tocht en KIKA. Chapeau. Geniet er vooral van. Ik ga je volgen.

  • 05 April 2011 - 17:12

    Wil Vugts:

    Beste Ad,

    Het begint nu echt te korten. Er wacht een prachtige tocht op je waar ik veel waardering voor heb. Ik wens je alvast veel kracht en wijsheid toe om deze mooie reis te volbrengen. Improvisatie zal over zo'n afstand zeker een keer aan de orde komen. Ik ga je zeker volgen. En je hebt een doel een héél goed doel.

    Veel succes

  • 05 April 2011 - 18:01

    Linda Van Den Dries:

    Hey Ad,

    Suc6 met je trip, respect! Ik ben benieuwd naar je reisverslagen en foto's...

    groetjes Linda van den Dries

  • 06 April 2011 - 11:39

    Elina Van Loon:

    Hi Ad,

    Wat een gave reis ga je maken. Ik meld me meteen aan zodat ik op de hoogte blijf. Ik zeg: ga lekker genieten!

    Liefs Elina

  • 06 April 2011 - 12:52

    Interceptie Breda:

    Àd veel succes namens ons allemaal!

  • 06 April 2011 - 19:45

    Astrid Magnin:

    Hey Ad.
    Leuk zeg.
    Heel veel succes gewenst.
    En ik kijk zeker op je reisverslagen.

    groetjes Astrid

  • 09 April 2011 - 09:18

    Mmonique OA:

    Hallo Ad,
    Nog een paar dagen en dan vertrek je al. Gaan jullie samen (jij en je lief) of ga je alleen? Wat goed dat je dat ook voor het goede doel doet. Het zal een hele ervaring worden. Benijd je best een beetje. Wens je heel veel mooi weer, geluk en fietsplezier. Graag heelhuids thuiskomen hoor met mooie verhalen.
    Liefs Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 244799

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: