4 mei 2011 - 1000 km - Reisverslag uit Hazard, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 4 mei 2011 - 1000 km - Reisverslag uit Hazard, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

4 mei 2011 - 1000 km

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

04 Mei 2011 | Verenigde Staten, Hazard

4 mei 2011 – 1000 km
Vannacht heerlijk geslapen op de tafel in dat oude schoolgebouw. Ik was om half 8 al uit bed/af tafel. Lekker snel alles in kunnen pakken en iets voor 8 uur zat ik al op de fiets. Ik moest weer terug in de richting van de school. Daar natuurlijk nog even naar binnen gegaan om iedereen die me geholpen had te bedanken, ik heb er een politie-embleem achtergelaten, ik heb er nog een.
Het was bijzonder koud, droog maar wel met een koude, zure wind. Samen met enkele beklimmingen was het bepaald geen pretje. Na enkele km gestopt om een foto te maken van mijn fietscomputer met de totaalstand van 1000 km. Het was eigenlijk een geplande rustdag, maar het is hiervoor allemaal wat tegengevallen wat betreft de dagelijkse afstand, dus die rustdag lever ik maar in. Er zaten ook regelmatig stukken in waar ik lekker vlak kon fietsen, heerlijk schiet het dan op. Als het maar niet zo koud was. Ik zag op de fietscomputer dat het maar 7 gr C was. Heel af en toe zag ik in de verte een stukje blauwe lucht, maar als ik er dan was, was het weer dichtgetrokken.
Tegen 11 uur kwam ik door Hindman, toch wel tijd voor een ontbijt/lunch. Bij een benzinepomp een French Vanilla en een hamburger tot me genomen. Hindman was best een mooie stad geweest om een nacht te blijven, maar dat ging niet door de regen van gisteren. En zolang het niet begon te regenen, fietste ik maar door. Het heuvellandschap werd iets ruimer, ik zag ook enkele schildpadden oversteken en in de bermen zag ik regelmatig een soort marmot met zwarte/bruine strepen op de rug. Is dat een gestreepte Amerikaanse bergmuis? En natuurlijk ook weer die eeuwige blaffende honden, ik had er op een gegeven moment 4 tegelijk achter me aan. Maar ja, wat krijg je dan, dan heeft Fikkie geen aandacht voor het tegemoetkomende verkeer. Ja, en dan schrik je, ik niet hoor. Ze hielden het wel meteen voor gezien. En soms werkt mijn verjaagapparaatje prima, het is altijd onder handbereik.
Tegen 2 uur kwam ik terecht op de Interstate-80, in de richting van Hazard. Nee, niet van de Dukes of Hazzard, volgens Wikipedia is dat ergens in Georgia. De Interstate werd heel intensief gebruikt door veel, heel veel kolentrucks die ook allemaal regelmatig stenen laten vallen. En waar komen die terecht, op de vluchtstrook en daar fiets ik dan. Bepaald geen pretje. Ik heb een filmpje gemaakt terwijl ik op een brug sta waar een kolentruck langs rijdt. In de film kun je zien dat de hele brug trilt.
Op een kruising kwam ik langs een heel groot winkelcentrum, compleet met Wal-Mart. Helaas wilde ik geen tijd vrij maken om daar te gaan kijken, dat komt nog wel een keer. Ik wilde me tracteren op een overnachting in een motel, de weg gevraagd aan iemand. Of ik een goedkoop motel zocht, natuurlijk. Ik werd verwezen naar het Daniel Boone Parkway Motel. Gevonden en slechts $45 voor een overnachting. Fiets mee naar binnen, geen enkel probleem. Het ziet er buiten niet echt geweldig uit, alleen een benzinepomp er naast. Na het douchen en installeren ben ik daar inkopen gaan doen, het was tenslotte een rustdag. En ook een beetje feest, door de 1000 km, ik heb voor vanavond bier en chips. En om het helemaal compleet te maken, zelfs met dipsaus.
Morgen is de planning om naar Berea te gaan, wel wat verder, ca. 125 km. Maar dat moet wel lukken, het gaat ook vlakker worden.
En vandaag 80 km gefietst, dat is best wel veel voor een rustdag.
Tot het volgende verslag!

  • 05 Mei 2011 - 05:21

    Mieke:

    Gefeliciteerd met de 1e 1.000. en dan nog energie over, knap hoor

  • 05 Mei 2011 - 07:22

    Mmonique OA:

    Hee Ad,
    Proficiat met je eerste 1000 km, petje af hoor. Heel meelevend geschreven, de regen, de tegenwind, de tractatie op een motel, de hartelijkheid van de mensen en vooral je doorzettingsvermogen, top hoor!!!
    groetjes Monique

  • 05 Mei 2011 - 07:55

    Corrie:

    Hey Ad,

    gefeliciteerd met je 1e 1000km. De kop is eraf. Hopelijk wordt het weer beter en gaat het zonnetje voor je schijnen.

    groetjes Corrie

  • 05 Mei 2011 - 09:19

    Janny:

    Ook hier in Polen gaan we vieren dat je de 1000ste km gepasserd bent. Geweldig. Nog maar 5800 en nog wat ?? Km totdat ik je weer zie!!

    Liefs en x Janny

  • 05 Mei 2011 - 11:37

    Wil:

    Geniet maar lekker van je chips met dipsaus. Heb je verdiend.
    gr

  • 05 Mei 2011 - 12:22

    Thei:

    Hallo Ad, even bijgelezen. Had pc stuk. Geweldige verslagen en foto's. Jammer van het weer soms. Ik wens je nog een prettige reis en trouwens gefeliciteerd met je eerste duizend km. Zie komende verslagen tegemoet. Groetjes Thei

  • 05 Mei 2011 - 12:52

    Chris:

    Hoi Pap,

    Ik ben hartstikke trots op je! Echt ontzettend knap dat je in je eentje dit durft te ondernemen.
    Ook al die moeite iedere dag weer om voor een droge slaapplaats te moeten zorgen, pff ik moet er niet aan denken. Wel leuk natuurlijk om zo op allerlei plaatsen te komen waar je normaal gezien voorbij zou rijden.

    De eerste 1000 zitten er op, bent er al bijna :)

    Grtz, Patricia en Chris

  • 05 Mei 2011 - 15:02

    Frits:

    Ad, proficiat met je eerste mijl(km)paal. Dat zit er toch maar mooi op.
    Was dat niet TE feestelijk, chips MET saus :)
    Hopelijk gaat het de komende dagen minstens zo goed als deze 'rust'dag met 80 km op de teller.
    groet van Frits

  • 30 September 2011 - 11:01

    David Smith:

    Wish you had stayed in Hindman at the Knott Historical Society - we entertain a great deal of the Dutch. We had one couple, Aard en Coby Weijers, who were here June 21st. Aard had been here before when he had done the TransAm in 2009. This year rented an RV, brought his wife and bike - and toured the U.S. again on the TransAm route. He remembered that we had an RV hookup. Hope you enjoyed America!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 244799

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: