12 mei 2001 - ferry gaat niet - Reisverslag uit Sebree, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 12 mei 2001 - ferry gaat niet - Reisverslag uit Sebree, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

12 mei 2001 - ferry gaat niet

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

12 Mei 2011 | Verenigde Staten, Sebree

12 mei 2011 – fijne fietsdag
Dat was een heerlijke nacht in een heerlijk bed, geen trein op de achtergrond. Heerlijk geslapen en om 7 uur stond mijn ontbijt klaar, gebakken ei, worstjes, verse broodjes, sap. Wat wil een fietser nog meer? Rugwind en lekker warm.
Tegen half 8 werd ik weggebracht naar mijn fiets die nog in de kerk stond. Wendell wilde wel eens zien hoe dat ging een fiets beladen. Als je dat al bijna 3 weken iedere dag moet doen, is dat maar ff tikken en alles zit op zijn plek. Ik kreeg nog een soort kerkboek mee, ik heb er niets mee. Maar het ging me te ver om het te weigeren of onderweg weg te gooien. Ik stuur het in Hartville wel naar huis. Om 8 uur was ik al aan het fietsen, lekker vlak het meeste. Mijn gemiddelde steeg ook van 14 km/u tot 16 km/u en dat is lekker als je nog wat in moet halen, voor je gevoel dan. Sebree was het doel voor vandaag, volgens de kaart zou er een Baptist Church zijn met hostelvoorzieningen, alleen voor fietsers. Het ging lekker, Whitesville, Utica, Glenville, Beech Groove en tegen 3 uur was ik in Sebree. Onderweg was ook weer 39 gr C geworden, alleen de rugwind werd tegenwind vandaag. Niet al te sterk, maar wel voelbaar.
De First Baptist Church was zo gevonden, alleen er liep weer een spoorlijn langs en er passeerde net een trein. En in Amerika zijn veel dingen groot, dus ook de trein was lang en soms met 2 containers boven op elkaar. De binnenplaats opgereden en een heel vriendelijke man liet me meteen binnen, of ik wist dat er nog anderen achter me kwamen vandaag. Nee, niet gezien. Er was werkelijk alles voor fietsers. Ik slaap vannacht weer binnen, mijn matras ligt al klaar. De douches waren er, ik kreeg ook hier weer een soort kerkboek mee. In een grote zaal beneden kon ik op Internet. Ik moest meteen mee naar binnen naar zijn vrouw Violet. Een heel hartelijk mens, ik kreeg een heel groot glas met heerlijk koele limonade mee en of ik over 20 min terug wilde zijn, dan was de pizza klaar. Ik terug om te douchen, handdoeken mocht ik gewoon pakken en daarna terug voor de pizza. Van de 10 kleinkinderen die er op bezoek waren en in het zwembad lagen, kwamen er een paar naar me toe of ik een of ander strategisch spel mee wilde spelen. Leek me geen goed idee, ik wilde ff op Skype en het verslag maken, bijkomen van deze dag. Vriendelijk bedankt en ze veel plezier gewenst.
Bob wist ook nog te vertellen dat de ferry over de Ohio river de komende dagen zeker niet zou varen. Maar er was een omweg mogelijk die ook nog een stuk korter was. Tot Carbondale was het volgens de originele route 135 mijl en over de alternatieve route 100 mijl. En Carbondale was ook nog de stad waarvan ik afgelopen weekend vertelde toen ik in Bardstown was met de kapotte spaak. En gezien mijn opgelopen achterstand zijn deze 35 mijl (ca 54 km) minder erg welkom. Het zou ook nog vlakker zijn en met brede shoulders. Kortom, doen.
Zojuist nog even in het stadje rondgelopen, een stukje echt Western-achtig, compleet met bankgebouw en kapper. Maar om de hoek gegaan en daar een broodje gegeten bij Subway. Wel Amerikaans maar geen Western.
Vandaag 91 km gefietst, wat het totaal brengt op 1671 km.

  • 13 Mei 2011 - 00:31

    Leon:

    Werd wakker van het piepje dat je verslag verzonden was. Lees dat je weer in een kerkgebouw slaapt. Nu ben ik afgelopen avond je planten water gaan geven (1 heeft het niet overleefd) en toen lag er bij de post een enveloppe met daarop de geschreven tekst: een brief van God. Ik heb Jannie er al over gebeld en die zal zaterdag kijken wat het is. Ze willen jou straks iedere week in de kerk hebben denk ik. Ik ga nu echt slapen, jij nog een fijne avond.

    Gr. Leon

  • 13 Mei 2011 - 07:32

    Wil:

    Goed gedaan Ad. Als je nu nog de kortere route kunt nemen komt het helemaal goed.
    Wat een hartelijke mensen Violet en Bob.
    Je hebt toch wel even van het zwembad gebruik gemaakt?
    gr en succes verder.

  • 13 Mei 2011 - 14:27

    Jos:

    Gelukkig, na wat tegenslag de wind 'n keer in de rug. Zowel letterlijk als figuurlijk ! Wat 'n hartelijke mensen onderweg, geweldig gewoon. Ben wederom benieuwd naar het volgende verslag.
    Gr. Jos vd Aa

  • 13 Mei 2011 - 18:05

    Agnieszka:

    Hoi Ad,
    Iedere dag 's avonds even kijken of een nieuwe deel van jouw verslag staat :-)
    Goed om te lezen dat het goed gaat.
    Je doet het geweldig!

  • 13 Mei 2011 - 20:46

    Arnold&Yardlene:

    zo je krijgt zo wel wat met kerken
    wie weet wordt je nog een pastoor of een dominee
    je krijgt voeding genoeg
    groetjes en sterkte
    Arnold&Yardlene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 244794

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: