5 juni 2011 - een perfecte fietsdag - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 5 juni 2011 - een perfecte fietsdag - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

5 juni 2011 - een perfecte fietsdag

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, Colter Bay Village

Het einddoel voor vandaag is Colger Bay Village geworden, een afstand van 105 km. En dat kwam doordat het een geweldige fietsdag was. Een hele langzame aanloop naar de pas, ik moest ca. 750 m stijgen en de pas was 30 km vanaf Dubois.
Bij het ontbijt in het Super-8 motel in Dubois ontmoette ik voor de eerste keer Nederlanders, een vader en zoon, althans dat zou kunnen qua leeftijd. Ze woonden in Zeist en waren sinds 3 dagen in Amerika met als doel het bekijken van stormen, storm-chasers. Ach en wie ben ik om daar iets van te vinden, op de fiets dwars door Amerika is misschien ook niet normaal. Amerikanen pakken daar het vliegtuig voor en zeker niet de fiets. Het was wel fijn om weer eens Nederlands te kunnen praten.
De pas was dus goed te doen, langs de weg lag wel heel veel sneeuw. Op sommige plekken was het hoger dan ik was, en ik weet het, ik ben ook maar een klein manneke. Maar er lag toch wel 2 meter sneeuw nog. Een heerlijke afdaling volgde natuurlijk. De temperatuur was inmiddels ook flink opgelopen tot tegen de 30 gr C. Heerlijk, geen tegenwind, prachtige natuur, dat was echt genieten vandaag.
Vlak voor de grens met het Grand Teton Natuurpark kwam ik 2 meiden tegen die een deel van de TransAm aan het fietsen waren en even later kwam ik een Amerikaan tegen die in Florence was begonnen. En Florence, Oregon, is mijn einddoel.
Het uitzicht op de bergen van het Grand Tetonpark is echt overweldigend, ik kan wel blijven stoppen om foto’s te maken. Hier moet ik zeker een keer naar terug. Bij de ingang van het park moest ik wel entree betalen, wel gek om met je fiets door een tolpoortje te rijden. De prijs viel wel mee, $12,50 voor het Grand Teton en Yellowstone. Ik zal dinsdag in Yellowstone aankomen.
Ik ben doorgereden naar Colter Bay Village en daar ben ik een campground opgereden en een cabin gehuurd. Zeg maar een houten hut op de camping, prima bestand tegen beren. Want ik heb vandaag meerdere waarschuwingsborden gezien dat je ervan bewust moet zijn dat hier beren zitten. En ik weet wel dat die ook niet uit zijn op een confrontatie en dat ik niet de bush inga, maar dan nog. Stop Politie, zou dat helpen bij een beer?
Na het inruimen van de hut, douchen en omkleden ben ik naar het meer, het Jackson Lake gelopen. Wat een geweldig uitzicht op de bergen. En ook voor hier ligt er nog heel veel sneeuw, normaal is de sneeuwgrens begin juni enkele honderden meters hoger en nu ligt er nog sneeuw in de dalen. Maar het is wel echt enorm mooi om te zien, ik hoop dat het op mijn foto’s een beetje overkomt.
Morgen is het doel Old Faithfull, een rit van ca. 100 km, een mooie afstand dus. Vandaag 105 km gefietst, ook mooi toch. Morgen Yellowstone park in, morgen is het toch maandag? Dat is pas echt vakantie als je het gevoel voor de dagen kwijt bent. Dinsdag Montana in rijden en kaart 4 onderhanden nemen. Na Montana volgt Idaho en dan de laatste staat Oregon.
En ja, ik vind het ook een enorme belevenis en uitdaging om te doen. Ik vind het fijn om te merken dat jullie met veel plezier mijn verslagen lezen. Ik hoop dat Wil en Frans droog weer hebben gehad tijdens hun toertocht. Met mijn dochter Linda gaat het prima, een trotse en ronde aanstaande moeder. Ze heeft me beloofd te wachten totdat ik terug ben, ik ben benieuwd! Het is me gisteren en vandaag zeker voor de wind gegaan, ik vind ook dat ik er recht op heb dat het de rest van mijn reis ook zo blijft. Ik heb genoeg slecht weer en tegenslagen gehad.

• 06 Juni 2011 - 06:05

From Terrie:

the pictures are awesome...it is so beautiful there and very peacefull....you will enjoy yellowstone as well....

• 06 Juni 2011 - 06:16

Arnold&Yardlene:

ja het gaat nu gelukkig beter
    ik begon al te denken waarom al die amerikanen daar wel willen wonen in een land met zoveel slecht weer
    groetjes A&y

• 06 Juni 2011 - 06:37

Linda Van Den Dries:

Gave foto's zeg! Wat een belevenissen... Moet je zeker een keertje doen, rondtrekken in Amerika!

Suc6 met de trip,

groetjes Linda van den Dries

• 06 Juni 2011 - 07:00

Mira:

Nou Ad nu ben je waar ik ook al ben geweest. Jammer dat je door gaat fietsen want Yellowstone is cht de moeite waard. Old Faitfull is een enorme geiser maar heel het park is geweldig. Kijk wel uit voor de Bizons die steken gewoon de weg door het park over en denderen maar door.
    Geniet vooral van je omgeving.

Gr Mira

• 06 Juni 2011 - 07:09

Cor O.:

Hoi Ad,
    Wij waren even met vakantie en kunnen nu weer met veel genoegen je
    belevenissen meemaken.Je doet het toch allemaal maar, ondanks tegenslagen en tegenwind!Wij fietsten in het Sauerland een heel lange helling
    op van 10% met veel tegenwind, met iedere pedaalslag heb ik aan je gedacht!