25 april 2011 - een hete dag - Reisverslag uit Mineral, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 25 april 2011 - een hete dag - Reisverslag uit Mineral, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

25 april 2011 - een hete dag

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

25 April 2011 | Verenigde Staten, Mineral

25 april 2011 – de bergen komen era an
Vanochtend vertrokken vanaf het motel, en dan langs een Starbucks? Mooie locatie voor een ontbijtje. White Chocolat Moucha en een muffin, wat kun je nog meer wensen? Toen ik binnen was, kwamen er 2 politie-agenten binnen om wat te bestellen. In gesprek gegaan met hen, vriendelijke mensen, of was het omdat ik had verteld dat ik een collega was. Een van hen ging meteen een collega bellen om een badge te komen brengen. Ik wil niet meteen zeggen dat wij ook zo’n uniform moeten hebben, maar het ziet er wel heel strak en netjes uit.
Terug naar de route, over de spoorweg kwam zo’n enorm grote Amtrak-locomotief met een geweldige claxon erop. Alsof ik al in het wilde westen ben. Op dat stukje werd ik ingehaald door de eerste fietser van de Transam. Net buiten Ashland ging ik naast hem rijden, maar al snel bleek dat zijn tempo hoger lag, geen probleem, en we namen weer afscheid.
Enkele uren later stopte ik bij een benzinepomp om een lunch te scoren, en daar zat de fietser ook. Dus nu even kennis gemaakt, Matthias uit Washington DC en op weg naar San Fransisco. Hij ging binnenkort trouwen en hij had zijn aanstaande gevraagd of hij die tocht voor of na het huwelijk moest doen. Ze koos voor ervoor. Ik heb natuurlijk verteld hoe dat bij mij is gegaan, het zat bij in het basispakket zeg maar. We waren het er wel over eens dat we allebei geluk hebben door de mogelijkheid die we kregen. Even later vertrok hij weer. Ik ben nog even gebleven om nog wat te drinken.
Ik kon wel merken dat de bergen er aan komen, het stijgt meer dan het daalt. Tegen 3 uur kwam ik aan in Mineral, omdat het hier geen vrije dag is, was het gemeentehuis open. Daar werd ik erop gewezen dat ik achter de brandweerkazerne op het grasveld mijn tent op mag zetten. En dat heb ik natuurlijk ook gedaan.
Enorm gastvrij zijn ze hier, ik krijg een sleutel van de toiletten. Ik mocht bij het personeel van de douche gebruik maken, Internet? Hier is het wachtwoord. Ik heb van de dienstoverhemden de emblemen afgehaald en die gaf ik hen. Vervolgens kreeg ik een mooie polo van het Mineral Fire Department terug. Als er nog collega’s zijn die een embleem over hebben, stuur ze maar naar mijn thuisadres, dan zorg ik wel dat ze hier in Amerika komen.
Zojuist Mineral bezocht, 424 inwoners volgens de kaart, snel klaar dus. Een ijssalon en een BBQ-restaurant bezocht en nu weer in de brandweerkazerne om dit verslag te plaatsen.
Voor Joep: 201 1st Street, Mineral VA
Vandaag 73 km gefietst, morgen wil ik zeker Charlottesville bereiken (82 km) , maar liever fiets ik door naar Afton (130 km). In Afton woont een vrouw, bijnaam Lady Curry, zij maakt al vanaf 1976 van iedere fietser een foto. Je kunt ook blijven eten en kamperen in haar achtertuin. Ik kan me herinneren dat ik ergens op Internet heb gelezen dat ze inmiddels overleden is.


  • 26 April 2011 - 07:17

    Henk:

    Hallo Ad, ik volg met belangstelling jouw fietstoct. Respect! Het begint bij mij ook te kriebelen. Ik heb het balletje al opgegooid bij mijn vrouw. Heel veel fietsplezier.

    Groetjes Henk Snepvangers
    Communicatieadviseur
    Divisie Operationele Ondersteuning

  • 26 April 2011 - 10:37

    Leon:

    Hoi Ad. Als ik dit schrijf lig jij nog te snurken in de States. Ik lees met plezier je verslagen. Geweldig land he Amerika ! De Pasen zit er weer op en het was geweldig weer. Alleen jammer dat ik moest werken. Maar goed met de Pinksteren ben ik dan vrij en hoop dat het dan ook dit weer is. Ik begrijp dat het in de States ook warm is ? Nou ik zou zeggen fiets ze weer vandaag en wacht met "spanning"je volgende verslag af. Hoeveel km heb je er inmiddels opzitten ?

  • 26 April 2011 - 12:34

    Chris:

    Hoi Pap,

    Ziet er allemaal enorm indrukwekkend uit. Leuk om zo te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt! Heel veel succes.

    Grtz Patricia en Chris

  • 26 April 2011 - 16:35

    Mmonique OA:

    Hee Ad,
    Je schrijft leuk en ik lees dus elk bericht. Ook leuk met de foto´s erbij. Wens je erg veel succes en veel fietsplezier.
    groetjes Monique

  • 27 April 2011 - 18:12

    Agnieszka:

    Hoi Ad!
    Volgens mij moet je stoppen met werken bij de politie en verhalen gaan schrijven. Geniet er van en zorg goed voor jezelf!

  • 27 April 2011 - 18:31

    Frits:

    Hoi Ad, het gaat goed lees ik wel, al flink aan je netwerk gewerkt!
    Leuk om je verhalen te lezen, probeer de thuisblijvers maar veel te laten lezen en foto's bekijken.
    Veel succes en groet van Frits en Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 245351

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: