30 april 2011 - heerlijke fietsdag - Reisverslag uit Wytheville, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 30 april 2011 - heerlijke fietsdag - Reisverslag uit Wytheville, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

30 april 2011 - heerlijke fietsdag

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

30 April 2011 | Verenigde Staten, Wytheville

30 april 2011 – geen tegenwind, geweldige dag
Vanochtend lekker vroeg opgestaan, tenminste voor een vakantiedag, om kwart voor 6 er uit. Er moeten wel km’s gemaakt worden, ik heb er ca 105 op het programma staan, maar dat wordt weer anders, lees maar verder.
Christiansburg aan de juiste kant verlaten bleek nog niet zo gemakkelijk te zijn. Chris Webb weet niet altijd het verschil tussen links en rechts. Het was bepaald niet vlak, maar heel goed te doen, er was nagenoeg geen wind. Makkie dus. Tegen 11 uur had ik er 50 km opzitten, ik had nog een hele dikke boterham met tonijnsalade gekocht als ontbijt. Bij een hele leuke winkel naar binnen, ik had zin in een kop koffie. Nu hadden ze die nog niet, maar de eigenaar vond het geen enkel probleem om verse te zetten. Of ik uit Denemarken kwam, fout. Of je in Nederland vuurwapens en messen mocht hebben, bijna fout. Of Nederland en Noorwegen dichtbij elkaar lagen. Voor onze begrippen niet.
Buiten op het bankje kwam er een man bij me zitten die ook een praatje begon. Hij had een notitieboekje bij zich, genummerd en wel (dat deed Otto ook). Of ik er ook mijn naam en adres in wilde schrijven, de man voor mij was de man uit Hawai waar ik al eerder de naam van had gezien in een ander logboek onderweg. Ik kreeg nog 2 bidprentjes mee voor onderweg.
Tegen 3 uur was ik 10 km voor Wytheville en ik passeerde een Mac. Dus daar even naar binnen met netbook en een tijdje op Skype met Janny gesproken. Ik wou dat er bij kon zijn om alle indrukken met haar direct te kunnen delen. Een heerlijke Ice Mokka of zoiets gedronken.
Ik keek op de kaart en ik zag dat er in Rural Retreat, mijn doel voor vandaag, geen mogelijkheid was om te kamperen. Dus ik paste de plannen aan, ik zou gaan stoppen in Wytheville, daar was een openbaar park waar ik kon kamperen. Volgens het boek eerst aanmelden bij het Town Office, maar dat was natuurlijk dicht op zaterdagmiddag om 5 uur. Bij een winkel vroeg ik de weg, ik was vlakbij. Daar bleek ook de rescue squad te zijn, brandweer, ambulance en politie. De brandweerman die ik daar sprak was heel behulpzaam maar een douche zat er niet in, alleen personeel. Ik heb toch geen afspraken vandaag.
Park gevonden, na enig zoeken vond ik ook een stopcontact dus mijn tafel/bed daar naar toe verplaatst. Netbook aan en zowaar Internet ook in dit park. Het werd op een gegeven moment flink druk in het park, allemaal paartjes die er op zijn paasbest uitzagen. Te jong om te trouwen, maar zo waren ze wel gekleed. Er waren toch zeker 10 paartjes met familie in het park bezig met foto’s maken. Wat bleek, het was die avond de proms-avond. Kijk maar eens naar de foto’s.
Vervolgens naar het politiebureau met een Nederlands politie-embleem bij me. Het is toch verwonderlijk hoe vriendelijk de Amerikanen zijn als ze weten dat je een collega bent. Een van de collega’s ging ook meteen een badge halen voor me. Ondertussen met enkele collega’s de verschillen tussen hier en daar besproken.
Het werd tijd voor de inwendige mens en ik moest nog op voedseljacht. In Main Street een restaurant gevonden. Echt Amerikaans, chroom, muziek (geweldige keuze), een game-room en een biljartkamer. Toen ik daar even ging kijken, stond er een van de collega’s die ik eerder ook had gesproken. Zij liep hier regelmatig binnen, waarom kon ze me niet echt duidelijk maken. Maar iedereen vond het hier normaal en ik merkte dat ze ook tegen het andere personeel had verteld wie ik was en waar ik mee bezig was. Een heerlijke salade en een dubbele hele dikke soort wrap.
Waar ik nu ook aan denk dat ik vanochtend rond 9 uur langs een drive-inbreakfast ding kwam waar ik ook nog even een burrito gegeten heb. Bestellen was wat lastig omdat ik niet met een auto daar was.
Nu zit ik dus nog in dat restaurant aan mijn verslag te werken, als ik genoeg stroom heb en internetverbinding ga ik dit meteen online zetten.
Ik heb gemerkt aan de reacties dat er behoorlijk wat collega’s zijn die mijn verslagen lezen. Aan hen heb ik een verzoek. Ik heb gemerkt dat het ruilen van een politiebadge hier deuren opent en soms heb ik die nodig. Ik heb er enkele van mijn eigen overhemden afgehaald. Maar ik kan er meer gebruiken. Zou iedere collega die dit leest er tenminste een (meer mag ook) van zijn overhemden willen halen en aan Leon Biekens (noodhulp Oosterhout) willen geven. En aan Leon het verzoek of hij die emblemen in mijn appartement wil leggen zodat hij of Janny ze naar mij kan opsturen.
Ik heb een poste-restante adres achtergelaten thuis, in Pueblo. De post uit Nederland moet uiterlijk 14 mei gepost zijn zodat de post daar ook zal zijn als ik er ben. Alvast bedankt!

  • 01 Mei 2011 - 12:48

    Petra:

    Hai Ad,
    Fijn dat het een lekkerdere dag was dan eergisteren!
    Heb meteen een blouse verknipt, er komen in ieder geval al 2 badges naar Leon bij de NH!
    Succes,
    Petra

  • 01 Mei 2011 - 15:47

    Leon:

    Ik lees dat je me aan het werk zet maar dat is niet erg. Ik neem aan dat de post gestuurd kan worden naar een van de adressen in je brief ?? Ik kan ze natuurlijk ook in je appartement leggen zodat Jannie ze kan versturen.

    Ik lees dat het allemaal voortvarend gaat, zou als ik het zo lees die tocht ook wel willen maken. Maar ben bang dat ik daar de discipline niet voor heb.
    Wat betreft de voetbalcompetitie: RKC wordt waarschijnlijk a.s. vrijdag kampioen, feest dus bij jou in de straat. Willem II is gedegradeerd en of Ajax of Twente wordt kampioen. De handbaluitslagen heb ik niet.

    Nou tot het volgende verhaal maar weer, groeten uit Drunen.

  • 01 Mei 2011 - 21:01

    Janny:

    We hebben elkaar net gesproken. Weer een mooi verhaal en leuke foto's.
    Morgen wordt een heftige route en veel sterkte. Ik ga dinsdag naar Warschau, ben benieuwd hoen met je jouw verder gaat en spannend of we dan ook contact kunnen hebben.
    Sterkte morgen en veel liefs x Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 245350

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: