2 mei 2011 - morgen in Kentucky - Reisverslag uit Breaks, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 2 mei 2011 - morgen in Kentucky - Reisverslag uit Breaks, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

2 mei 2011 - morgen in Kentucky

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

02 Mei 2011 | Verenigde Staten, Breaks

2 mei 2011 – naar de grens met Kentucky
Vanochtend al weer vroeg wakker, de wandelaars gaan vroeg op weg en dus ook inpakken. Om half 8 was ik weg. In het boek stond de etappe voor vandaag als een hele korte omdat er 2 hele zware beklimmingen inzaten en in de volgende etappe iets minder zwaar maar ook 3 stuks. Dan zou ik vandaag maar 60 km fietsen en dat vind ik vrij weinig. Dus niet zeuren, gewoon beide etappes op 1 dag. En ik hoef niet te winnen bij die beklimmingen, ik hoef alleen maar boven te komen.
Gisterenavond in dat huis nog heerlijk zitten kletsen met mensen uit alle delen van Amerika, ik was de enige fietser. Zij hadden ontzag voor mijn 6800 km op de fiets en ik voor hun 800 km te voet. Een van de mensen daar heette Eldersma en zijn opa kwam uit Friesland. De man was inmiddels 39 jaar en nog steeds geen vaste stek gevonden. Hij was nu bezig aan die trail van 800 km met de bedoeling om af te vallen. Als hij op zijn streefgewicht was, wilde hij naar Zuid-Oost Azie om daar ergens Engelse les te geven. Als dikke Amerikaan ben je in die landen een bezienswaardigheid en dat wide hij niet.
Ik had zitten eten in een pizza-restaurant met een Internetverbinding. Lekker zitten eten, te veel, en ondertussen mijn verslag en foto’s kunnen plaatsen.
Toen ik ca 25 km gereden had, kwam ik door een stuk bos wat flink geleden had, overal lagen afgebroken bomen, wat een drama om te zien. Even later werd ik even tegengehouden omdat er houthakkers bezig waren. De man die het verkeer regelde, vertelde dat dit het gevolg was van een tornado vorige week. Vreemd om te zien dat er grote bomen plat lagen en misschien 20 m verder een nagenoeg vervallen huis nog intact was. Ontzag voor de kracht van de tornado!!
Ik hoef niet iedere beklimming te beschrijven, ze waren gewoon allemaal enorm steil en lang. Ik verlang nog steeds naar het vlakke Kansas. Aan het einde van de dag heb ik ook enkele keren een stukje te voet moeten doen.
Onderweg zag ik de eerste telefooncel waar nog een telefoon in zat. Ik had een soort prepaid-kaart gekocht. Meteen mijn dochter Linda gebeld, ze was vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Alles was prima, ze is nu 28 weken. Voor hen die het nog niet weten, ik word dus opa en ik daar ben ik enorm trots op. Ik kan niet wachten tot ik mijn kleinkind kan zien. En wat dacht je dan van met de kinderwagen het centrum in, heerlijk gaan showen. Nee, ik wil het wel weten hoor dat ik opa ben.
Ik zit ondertussen naar de tv te kijken, Osama is omgebracht. Ik vind dat goed nieuws, hoewel ik wel benieuwd ben naar de gevolgen. Want zijn aanhang is natuurlijk nog niet helemaal uitgeschakeld. Ieder volk heeft natuurlijk recht op zijn eigen manier van leven, maar niet alles is normaal, soms moeten we toch ingrijpen.
Ik zit nu in een motel in het Breaks Interstate Park. Interstate omdat het in Virginia en Kentucky ligt. Morgen ga ik de grens over en kom ik in Kentucky. Vlakker maar ook volgens alle boeken heel veel vervelende honden. Ik heb vandaag 126 km gefietst en ik zit nu op een totaal van 925 km. Dus morgen zou ik de eerste 1000 km kunnen passeren. Ik heb mijn plan al wel getrokken, ik ga proberen om in Hindman te komen, volgens de kaart een afstand van ca. 107 km.
Tot het volgende verslag. Ik vind het heel leuk om al jullie reacties te lezen. Dan merk ik dat mijn verslagen ook gelezen worden.

  • 03 Mei 2011 - 04:56

    Mieke:

    Hoi Ad,
    Nou ik volg je op de voet hoor (via internet dan lol). Blijf het een hele bijzondere manier van vrijetijdsbesteding vinden. uh 13,6% erop zitten, wat gaat dat snel als ik al die stijgingen lees.
    Suc6 verder ik ben benieuwd

  • 03 Mei 2011 - 06:06

    René Paulssen:

    Hallo Ad,
    Ook ik volg al je verhalen, heel bijzonder en knap zoals je de uitdagingen elke keer weer aangaat, maar ook interessant wat je meemaakt.
    Ik blijf je volgen en blijf vooral elke dag schrijven,
    succes verder en kijk uit voor de honden daar!
    Groetjes René

  • 03 Mei 2011 - 06:19

    Cor O.:

    Knap gedaan,126km in geaccidenteerd
    terrein is niet mis! De hoeveelheden
    voedsel die je verorberd doen het ergste vrezen; zit aan het einde van de
    reis nog wel dezelfde vent op de fiets?

  • 03 Mei 2011 - 08:33

    Mmonique Oa:

    Hallo as opa Ad,
    Wat leuk om iedere keer mail te ontvangen en jouw verhalen te lezen. Je kunt met recht trots zijn! Wat een prestatie, zoveel fietsen en dan ook nog opa worden. Geniet ervan en nog veel plezier.
    Groetjes Monique

  • 03 Mei 2011 - 09:58

    Maike:

    Elke dag kijk ik even of er een nieuw verslag is en natuurlijk foto's!
    Leuk om te lezen allemaal, zo reis je een klein beetje mee.
    Succes!

  • 03 Mei 2011 - 10:49

    Corrie:

    Hoi Ad. Fijn dat het met Linda en de kleine goed gaat.
    Er is al een maar maal over geschreven maar ik heb nog geen reactie van je gelezen. De buzzer. Werkt deze niet tegen honden?
    Veel fietsplezier.

    groetjes Corrie

  • 03 Mei 2011 - 12:03

    Linda Van Den Dries:

    Hey Ad,

    Elke dag 's ochtends kijk ik uit naar je verslag. Heel leuk om te lezen. Ik heb ontzag voor je! Ook leuk om de foto's bij je reisverslagen te zien, ik ben al een aantal keer in Amerika geweest, gaaf land vind ik dat. Je hebt natuurlijk een klein cameraatje bij? Wat gastvrij zijn sommige mensen daar he? Echt top!
    Leuk dat je opa wordt! Mijn kindje, een zoontje Robin is nu 15 maanden, het is helemaal geweldig om moeder te zijn. Mijn man zit nu trouwens ook een weekje in The States, hij zit in de buurt van Philadelphia, bij zijn gastgezin. Hij heeft nl. een jaar highschool gedaan toen hij 16-17 was en heeft nog steeds goed contact. Kei leuk! Ideetje voor jou als je eraan toekomt na al je avonturen: ga shoppen bij de GAP, daar hebben ze kei leuke baby/kinderkleertjes. Je hebt ook outlet malls, ook helemaal te gek, daar vind je de GAP ook vaak. Oja, waar je ook heerlijk kan eten is TGI FRIDAYS, bestel daar de baby back ribs, delicious!

    Have fun,

    groetjes Linda van den Dries, opsporing Tilburg, je weet wel, die van de fotografie.

  • 03 Mei 2011 - 14:36

    Joep:

    Straat namen Ad, we willen straten !!
    ....

  • 03 Mei 2011 - 17:23

    Frans Rijnbeek:

    Hoi Ad,

    ik volg je reis met belangstelling en heb bewondering voor je moed en doorzettingsvermogen. Ik heb inmiddels 3 overhemden gesloopt en zal de badges aan Leon geven. Groeten en hou vol.

    Frans Rijnbeek

  • 03 Mei 2011 - 17:45

    Hoi Ad:

    Wat een prettig idee dat alles goed gaat daar. Ik lees met plezier je reisverslagen.Zo te zien op de foto's heb je nog steeds mooi weer. Je ziet natuurlijk op de fiets veel meer dan in een auto en als ik het goed zie ben je dan ook wat kilootjes kwijt?
    Veel plezier verder en goede reis.
    gr Wil

  • 03 Mei 2011 - 18:44

    Paul-Marry Zandveld:

    Hoi, Ad, leuk om onze eigen tocht te herbeleven. Vaak dezelfde overnachtingssteden, alleen doe jij het op de primitieve toer. Goed zeg! Wij sliepen binnen bij de brandweer in Mineral (tornado-warning). En in Damascus was het hartstikke vol met wandelaars Appalachian, jaarlijkse feestje. Je doet soms 2 etappes op 1 dag. Sterk! Die klim uit Damascus was waar wij voor het eerst de groep van Adv Cycling zagen. Morgen gaan we zelf op pad, 4500km Spanje. Kijken wie het eerste thuis is!

  • 03 Mei 2011 - 18:46

    Paul-Marry Zandveld:

    Hoi, Ad, leuk om onze eigen tocht te herbeleven. Vaak dezelfde overnachtingssteden, alleen doe jij het op de primitieve toer. Goed zeg! Wij sliepen binnen bij de brandweer in Mineral (tornado-warning). En in Damascus was het hartstikke vol met wandelaars Appalachian, jaarlijkse feestje. Je doet soms 2 etappes op 1 dag. Sterk! Die klim uit Damascus was waar wij voor het eerst de groep van Adv Cycling zagen. Morgen gaan we zelf op pad, 4500km Spanje. Kijken wie het eerste thuis is!

  • 03 Mei 2011 - 19:31

    Mariet:

    De groetjes uit Dongen...

  • 03 Mei 2011 - 19:57

    Janny:

    Hallo schat, Agnieszka en ik zijn nu in Warschau. Ook hier hebben we je blog aan de zus en zwager van Agnieszak laten zien, vertaald en voorgelezen. Ook zij vinden het een hele ondernemening. Warschau is een prachtige stad, het weer is bagger. we hebben zelfs natte sneeuw gehad. ik heb je geprobeerd te bellen en gesmst. Maar ik denk dat dat niet aangekomen is. Skypen doen we wel weer als ik weer thuis ben. Ik maak nu even gebruik van de computer van de zus van Agnieszka. Ik hoop dat het fietsen vandaag ook weer goed gegaan is. Ik denk aan jou en tot sprekens. xxx Janny

  • 03 Mei 2011 - 20:09

    Agnieszka:

    Hoi Ad!
    Zoals je kon lezen zijn we ook aan onze reis begonnen. Vandaag de stad aan Janny laten zien en ze is haar Engels flink aan het oefenen. Ik zorg goed voor haar en tussendoor lees ik met veel plezier jouw verhaal. Dikke knuffel.
    Agnieszka

  • 04 Mei 2011 - 11:01

    Linda:

    Hoi pap,

    Wat leuk om al je verslagen te lezen, ik lees ze trouw iedere dag. Maar had nog geen reactie geplaatst. Gelukkig hebben we contact gehad via de mail en inderdaad via telefoon.
    Dat was een leuke verrassing om je even te spreken.
    Ook erg leuk om de foto´s er steeds bij te zien, zo krijg ik nog een duidelijker beeld van wat je allemaal mee maakt.

    Gelukkig wordt het nu een stuk vlakker in Kentucky. Misschien had je toch even wat meer moeten oefenen met onze vervelende hond, haha.

    Ga zo door, wij zijn hartstikke trots op je!

    Liefs van Linda, Christian en je kleinkind

  • 04 Mei 2011 - 16:58

    Jani:

    Hoi Ad,
    Ik ga zo naar de fotoclub en zal iedereen de groeten doen en reken er maar vast op dat je de groeten terug gaat krijgen.
    Ga door met het genieten daar, blijf vooral schrijven en bovenal foto's maken. Wij blijven genieten van jouw belevenissen.
    Doei Jani

  • 04 Mei 2011 - 17:26

    Wil Vugts:

    Hoi Ad,

    Nou het wordt eens tijd dat ik reageer. Ik lees je verslagen iedere dag en krijg steeds meer bewondering voor jouw tocht. Je hebt een goede planning maar vooral veel improvisatie talent. Het valt mij op dat je veel gastvrijheid ontmoet. Dat is in ons landje wel eens anders maar wij zitten dan ook met z'n allen op een kluitje. Ik probeer mij telkens te verbeelden dat ik als fervente fietser met je meegereden zou zijn.
    Nou er zaten klimmen tussen die ik helemaal te voet had moeten doen.
    Pas goed op jezelf en veel succes verder.

  • 04 Mei 2011 - 19:31

    Troy:

    Ad
    I am following your journey. On Thursday I passes through the same tornado struck area on my way to Dallas Texas on my Motorcycle. It was a very bad sight and I hear * people diesin the storm. Good luck and stay safe my friend.

  • 06 Mei 2011 - 10:36

    Joop Van Groesen:

    Ad

    Geweldigom al jouw verhalen en avonturen te lezen. Je beschrijft jouw dagen op erg leuke manier.
    Ik heb het al eerder gezegd maar ik blijf maar m'n petje voor je afnemen om zo'n reis te durvven te ondernemen.
    Groetjes en pas op voor de hondjes hé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 245651

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: