tornado update - Reisverslag uit Pittsburg, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu tornado update - Reisverslag uit Pittsburg, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

tornado update

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

22 Mei 2011 | Verenigde Staten, Pittsburg

Morgen ga ik maar niet naar de bus in Joplin. In Joplin heeft er 2 uur geleden een tornado huisgehouden. Zoals nu op TV is zijn er 23 gewonden en 1 dode. Van een ziekenhuis zijn de bovenste 3 verdiepingen weggeblazen en dreigt de rest nu te ontploffen. Er zijn de hele tijd oproepen voor doktoren, verpleegsters, brandweermensen en politie-agenten die naar Joplin willen komen. In die omstandigheden zal de bus niet rijden en is het ook nog maar de vraag of ik er op mijn fiets zal kunnen komen.
Mijn huidige plan is om hier te blijven, voorlopig morgen ook nog. En de rest dat bekijk ik wel per dag.

• 23 Mei 2011 - 06:35

Cor.O:

Hoi Ad,
    NOS.nl opent de site met bevestiging van jou bericht over Joplin. Het stadje
    blijkt voor driekwart verwoest, volgens de NOS. Zij zoekt contact met mensen in de buurt van Joplin, iets voor jou?
    Je maakt wel wat mee maar dat maakt het wel onvergetelijk dunkt mij.
    Pas goed op jezelf.

• 23 Mei 2011 - 07:36

Bart En Nardi Cuijk:

Ad
    ik lees iedere dag je bevindingen
    ik vind het allemaal heel spannend
    let op de tornados en verder veel fietsplezier
    Bart

• 23 Mei 2011 - 07:37

Jos Vd Aa:

Ik lees en zie zojuist beelden op nu.nl dat er in Joplin 30 (!) doden zijn gevallen. Het zijn de beelden van een allesvernietigende tornado die gruwelijk heeft huisgehouden. Daar is het een grote chaos en ellende. Hou hier rekening mee voor het vervolg van je reis . Gr Jos

• 23 Mei 2011 - 09:06

Linda:

Hoi pap,

Jeetje, wat ben ik blij dat je nog niet naar Joplin vertrokken was. Raar om daar zo dicht bij te zijn.
    En inderdaad, veiligheid boven alles, dan maar minder km´s maken.
    Zoals eerder gezegd, wij zijn toch wel trots op je!

Liefs Linda

• 23 Mei 2011 - 12:34

Corrie:

Hoi Ad.

Wat is het goed dat je een achterstand in je planning had. Gelukkig niet in Joplin. En inderdaad veiligheid first. Hoop dat je toch een leuke tijd hebt.
    Groetjes Corrie

• 23 Mei 2011 - 15:01

Joep:

Beetje hollandse jongen is wel een "briesje" gewend Ad. Kom op, niet flauw doen....

• 23 Mei 2011 - 18:24

Linda Van Den Dries:

Hey Ad,

Poewee, moest gelijk aan je denken toen ik hoorde van de tornado's. Volgens teletekst zijn er nu in Joplin 89 doden... Wat de natuur toch kan aanrichten he? Take care,

grt. Linda van den Dries