30 mei 2011 - 3000 km - Reisverslag uit Kremmling, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 30 mei 2011 - 3000 km - Reisverslag uit Kremmling, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

30 mei 2011 - 3000 km

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

30 Mei 2011 | Verenigde Staten, Kremmling

Het weer zag er goed uit, droog, blauwe lucht, wind maar het was voor mij wind in de rug. In het stadje eerst ergens een ontbijt genomen, ik zou onderweg maar weinig gelegenheid krijgen om iets te eten. Het fietspad terug vinden bleek niet eenvoudig, de bewegwijzering daar moeten ze duidelijk nog wat aan doen, het pad zelf is geweldig. Ik stopte om ergens een foto te maken, doet mijn camera het niet. De stekker zat er niet aan, maar wat er ook niet in zat, was de batterij. Die lag nog in mijn kamer aan de oplader. Dus weer omgedraaid, gelukkig had ik besloten om in Frisco zelf al een foto te maken en niet 20 km verder. Nu was het maar iets meer dan 1 kilometer terug rijden.
De eerste 5 km had ik de wind in de rug, maar door de dalen waar ik door moest, had het kennelijk invloed op de windrichting. Ik had op mijn kaart voor vandaag niet echt een richtingsverandering gezien. En de wind op kop, was heel heftig. En zoals ik gisteren al schreef, tegenwind is heel erg. Ik kwam bij een splitsing, linksom of rechtsom langs het meer. Rechtsom was korter, maar leidde niet door het plaatsje Heeney waar ik een kop koffie wilde drinken. Dus linksom, zoals de route ook aangaf. Het werd steeds kouder, in de verte hingen regenwolken en van die vlagen met regen in de dalen. En wat denk je, op een gegeven moment begon het ook nog te sneeuwen. Zonder handschoenen en in korte fietsbroek is dat koud, heel koud.
Ik had Hot Sulphur Springs op het programma staan, maar dat ging het toch niet worden, ik was door en door koud. Ik wilde het eerste de beste motel met een warme douche. Onderweg moest ik toch nog wel even stoppen, want de volgende mijlpaal was een feit; 3000 km afgelegd. Best ver, al zeg ik het zelf. De km’s die ik maak zijn niet altijd de km’s van de route, als ik door een plaatsje fiets om een overnachting te zoeken, dan tellen die km’s wel mee natuurlijk. Maar niet voor de 6800 km die de originele route is. En aan de westkust zijn er 2 einddoelen, Florence en Astoria. Florence is iets korter en gezien mijn verloren dagen door de gebroken spaak, de omweg door de afgesloten ferry en het vertrek uit het tornadogebied, zal het wel Florence worden. Maar ook dat is aan de westkust dus ook dan heb ik van de oostkust naar de westkust gefietst. Ik denk dat de totale fietsafstand iets in de buurt van de 6000 km zal zijn. Ook best ver. Vandaag heb ik 86 km gefietst. De komende week wordt het weer een stuk beter. Vannacht wordt het hier -6 gr en dat is te koud om in een tentje te liggen.
En bedankt voor alle reacties. Ik vind het ook leuk om mijn verslagen te schrijven, zo kan ik goed bijhouden wat er onderweg allemaal gebeurd is. En het is dan ook een mooi reisverslag om te bewaren.
En morgen is mijn dochter jarig, ik hoop dat ik haar onderweg ergens kan bellen.

  • 31 Mei 2011 - 03:23

    Petra:

    Ha bikkel!
    Je bent nog steeds goed bezig! Hou vol!
    Sneeuw in korte broek en geen handschoenen, brrrrr...
    Ik wens je lekker fiets weer en wind mee..
    Groetjes,
    Petra

  • 31 Mei 2011 - 05:26

    Jos Vd Aa:

    "Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind
    Zichzelf een weg baant".
    Ik dacht meteen aan Boudewijn de Groot toen ik dit verslag las. Sneeuw of geen sneeuw, zet 'm op Ad!!

  • 31 Mei 2011 - 10:51

    Wil:

    Mooi gedaan Ad. Ook proficiat met je dochter ( bijna moeder).
    Wat je ook haalt , wij vinden het ontzettend knap en een mooie prestatie.
    Bedankt dat we dit mooie verhaal weer konden lezen.
    gr Wil

  • 31 Mei 2011 - 10:54

    Wil:

    ps. Wat een schitterende natuur,maar je kunt wel zien dat het koud is.
    Wat zou die rooie auto kosten ?
    Je ziet ze hier ook steeds meer.
    Alleen jammer dat je vaak van pomp naar pomp moet gaan .
    gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 245534

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: