7 juni 2011 - geen beren, wel bisons - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 7 juni 2011 - geen beren, wel bisons - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

7 juni 2011 - geen beren, wel bisons

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

07 Juni 2011 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vanochtend werd ik om half 7 wakker, en waarvan? Van de regen die neerstortte, van die bellen op de weg. Grijze luchten, kortom geen opwekkend vooruitzicht. Terug naar bed dan maar, het zou toch een rustdag worden. Tegen 8 uur toch maar uit bed en aangekleed, ontbijt genomen. Maar nog steeds regen met de bellen op de plassen. Het werd maar niet minder, een uur later nog steeds niet. Een dag blijven, nee ook niet, ik wil verder. Om half 10 zat ik op de fiets, maar nog steeds verschrikkelijk veel regen. De weg zou wel voornamelijk naar beneden zijn, bijna helemaal door Yellowstone park, de grens met Montana en dan naar West Yellowstone, van mijn rustdag genieten.
Onderweg heel veel geisers gezien, heel mooi allemaaal. Maar het was zo nat en koud dat ik echt geen zin had om te stoppen. En dat is echt jammer, want als fotograaf kun je je hier echt uitleven. Waar ik wel voor moest stoppen, waren enkele bisons die op de weg liepen. Ik had in een folder gelezen dat je ongeveer de lengte van een voetbalveld afstand moet houden. Tenminste als je op de fiets of te voet bent. Met een auto is het allemaal iets veiliger. Ik kon zien dat de bisons in de berm verdwenen en dat de auto’s weer begonnen te rijden, dus ik kon ook weer verder.
Enkele kilometers verder was er weer een opstopping. Er liepen wel 20 bisons op de weg en netjes aan hun rechterkant kwamen ze me tegemoet lopen. Ik bleef rechts van een auto rijden dus redelijk veilig.
In Madison moest ik linksaf slaan en bij de kruising stond een waarschuwingsbord dat fietsers en voetgangers rekening moesten houden met wilde dieren op de weg en weer even later was er een waarschuwingsbord voor bisons met knipperende lichten er om heen. Ik kan jullie vertellen dat dat niet echt lekker fietst dan. Ik was de hele tijd bezig om de bermen in de gaten te houden en te luisteren of er een auto in de buurt was. Ik passeerde nog wel een opstopping waar mensen aan de overkant 2 American Eagles hadden ontdekt. Leuk, maar ik zag ze niet.
Een eindje verder in een afdaling kwamen er op 50 meter afstand van me aan de rechterkant 2 bisons uit de bossen. En geen auto in de buurt en de bisons maakten een geluid wat me ook niet echt gerust stelde. Ik remde natuurlijk meteen en begon terug te lopen, tot er een auto was. Ik kon vervolgens aan de linkerkant van die auto gaan staan waardoor de auto tussen mij en de bisons was. Zo kon ik passeren en weer verder gaan. Aandacht voor je omgeving heb je dan toch niet echt, laat staan om er een foto van te maken.
In West Yellowstone had ik weer snel een motelkamer gevonden, meteen onder de douche want wat had ik het toch koud, ik kreeg mijn handen bijna niet onder controle. Op Weather Channel zag ik dat het nog wel een paar dagen zou duren. Maar dat kan en mag me niet tegen houden om morgen weer gewoon te gaan fietsen. Ik kom er wel achter dat ik nog iets warms moet kopen. In de stad koop ik een lekkere warme trui.
Tijdens het winkelen hoor ik weer ergens Nederlands, 2 vrouwen samen op reis. Ze wonen in Best en het is een gezellig gesprek. Ze stellen ook voor om vanavond samen te eten en die uitnodiging neem ik graag aan. Een gezellige avond gehad, heerlijk eten en prima gezelschap. Bedankt Yvonne en Emerentia!
Vandaag dus 48 km gefietst, morgen is het einddoel Ennis, een afstand van ruim 100 km.
En ook nu weer, heel erg bedankt voor de reacties.

  • 08 Juni 2011 - 04:53

    Hello:

    the pictures are awesome...it brings back memories of going thru there on motorcycles. only we saw alot of MOOSE....and had the same weather...we stayed in tents so it was very cold....we went to ANACONDA, MT....beautiful ride. enjoy your trip tomorrow and i hope the weather gets better for you.....

  • 08 Juni 2011 - 05:56

    Janny:

    Over 3 weken kom ik. Gelukkig begint mijn datum op te schieten. Ik hoop wel dat het weer in Chicago warmer is.
    Kleed je goed aan en op tijd stoppen als het zo koud is schat. Fijne fietsdag!
    Tot horens, xxx

  • 08 Juni 2011 - 07:40

    WIl:

    Kon het weer niet laten ... eerst even je verslag te lezen.
    Wat een enorme beesten zijn die bizons.
    Fietst niet erg relaxed denk ik. Maar ja zo'n avondje met 2 hollandse dames maakt veel goed!
    Goede reis verder.
    gr Wil

  • 08 Juni 2011 - 08:46

    Mira:

    I told you so! HAd ik toch gezegd, beren kom je niet tegen maar bisons des te meer. Jammer van de regen. Ben wel jaloers op je tocht maar ik zo niet weten of ik het vol had kunnen houden.
    Succes nog.

    Mira

  • 08 Juni 2011 - 09:58

    Corrie:

    Het blijft telkens weer een verassing wat je weer mee maakt op de fiets. Je kunt straks boeken schrijven.
    Jenny, het begint inderdaad op te schieten voor je. Nog 3 weken. Je neemt gewoon het zonnetje mee.

    groetjes Corrie

  • 08 Juni 2011 - 16:22

    Frits:

    Hoi Ad,
    wel spannend allemaal, gelukkig is alles goed afgelopen.
    Je bent wel een doorzetter, ik zou niet elke ochtend zin hebt om weer op de fiets te stappen, jij misschien ook niet, maar je doet het wel en volgens mij haal je de eindsttreep.
    Veel fietsplezier en wat beter weer. groetjes van Frits

  • 08 Juni 2011 - 16:22

    Frits:

    Hoi Ad,
    wel spannend allemaal, gelukkig is alles goed afgelopen.
    Je bent wel een doorzetter, ik zou niet elke ochtend zin hebt om weer op de fiets te stappen, jij misschien ook niet, maar je doet het wel en volgens mij haal je de eindsttreep.
    Veel fietsplezier en wat beter weer. groetjes van Frits

  • 08 Juni 2011 - 16:22

    Frits:

    Hoi Ad,
    wel spannend allemaal, gelukkig is alles goed afgelopen.
    Je bent wel een doorzetter, ik zou niet elke ochtend zin hebt om weer op de fiets te stappen, jij misschien ook niet, maar je doet het wel en volgens mij haal je de eindsttreep.
    Veel fietsplezier en wat beter weer. groetjes van Frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 245548

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: