10 juni 2011 - 2 passen - Reisverslag uit Wisdom, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 10 juni 2011 - 2 passen - Reisverslag uit Wisdom, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

10 juni 2011 - 2 passen

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

10 Juni 2011 | Verenigde Staten, Wisdom

Inderdaad vanochtend eerst een ontbijt in Dillon, daarna de poging om weer op de juiste weg te komen. Maar gelukkig kom ik een andere fietser tegen die me de juiste weg wijst. Op weg naar de 2 passen van vandaag. Een lange rechte weg naar de eerste, de Badger Pass. De stijgingen hier zijn een stuk minder dan in Virginia of Kentucky, daar moest ik nogal eens lopen, in de Rocky’s heb ik dat nog niet meegemaakt. Uiteraard volgt er een afdaling de vallei in.
Op de kaart zie ik dat er na 29 km de volgende pas wacht, de Big Hole Pass. Ook hier een gestage beklimming die niet echt zwaar is, maar wel lang. Bovenop spreek ik een andere fietser die aan een tocht door Amerika bezig is, maar dan volgens zijn eigen route. Zijn fietsmaatje is nog onderweg, een klein stipje op de weg naar boven. De pas is volgens mijn GPS 2250 meter hoog.
In de afdaling stop ik even bij die andere fietser, de gebruikelijke vragen. Welke route doe je, waar heb je vannacht geslapen en wat is je doel voor vandaag. We wisselen de overnachtingsadressen uit. Ze blijken uit Wisdom vertrokken te zijn en het doel is Dillon. Zelfde etappe dus als ik gepland heb.
In Jackson is het inmiddels tijd voor een lunch, het is half drie en 78 km staan er op de teller. Het is verleidelijk om hier te stoppen en een rustdag te nemen, maar dan een echte. Er moet dan wel iets te doen zijn, niet Jackson met 38 inwoners. Verder dus naar Wisdom naar het aanbevolen motel.
Toen ik daar aan kwam, bleek het kantoor gesloten te zijn. Op de voordeur hingen 3 enveloppen met daarin de key-cards van de kamers die nog vrij waren. Het afrekenen zou nog wel volgen. Na de gebruikelijke douche naar het dorp, er zijn zelfs 2 restaurants. Op mijn menu staat vandaag kipfilet met champignon-roomsaus. Ik heb voldoende burgers op de laatste weken.
Niet zo spannend allemaal vandaag. De teller staat voor vandaag op 109 km. Morgen wil ik doorgaan naar Darby (90 km) of Hamilton (119 km). Als ik Hamilton eindig dan wil ik de dag erna een rustdag nemen. Maar dan een echte rustdag, eentje zonder fietsen.
Linda, ik ben de 4000 km gepasseerd, ook een prestatie natuurlijk. Maar wat jij gedaan hebt sinds eind januari 0 km is ook een hele prestatie, daar mag je ook trots op zijn. En je weet nog wat je me beloofd hebt, wachten tot ik terug ben?
Petra, ik heb de card ook aangevraagd en via de mail mijn nummer al gekregen, bedankt voor de tip!

  • 11 Juni 2011 - 02:41

    Ivo Vlietstra:

    Ad, ik smul elke dag weer van je verhalen! Daarnaast ben ik (nog steeds) erg jaloers op je! Ontzettend mooie foto's en ik verbaas me over de enorme gastvrijheid, die je beschrijft! Wauw. Geniet ervan en succes>
    Greets Ivo

  • 11 Juni 2011 - 03:48

    Yvonne En Emerentia:

    hoi ad,
    wij zitten inmiddels midden in de woestijn, in Moab.
    we hebben de afgelopen dagen veel aan je gedacht, en we denken dat we `John` zijn tegengekomen in Yellowstone. Op idd een dag of 2 achter je.
    hou vol, maar vooral geniet !!
    wij vonden het ook gezellig en verrassend een avondje kletsen met je.

  • 11 Juni 2011 - 08:00

    Wil:

    Mooi dat je vriendinnen die je ontmoet hebt tijdens de reis je ook nog op de hoogte houden van hun wel en wee.
    Je zult wel lekker geslapen hebben op dat heerlijke bed.
    Het einddoel komt steeds dichterbij!!
    gr Wil

  • 11 Juni 2011 - 21:12

    Janny:

    Nooit gebeurd en nu jij zo lang op reis bent gaat mijn modem v.h internet stuk De enige manier om contact te hebben met jou. Balen. Gelukkig gaat het goed met jou en de reis. Weer super mooie foto's. Ik mis je en tot horens, hopelijk is dit snel.
    Liefs en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 249188

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: