11 juni 2011 - 93 km - Reisverslag uit Darby, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 11 juni 2011 - 93 km - Reisverslag uit Darby, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

11 juni 2011 - 93 km

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

11 Juni 2011 | Verenigde Staten, Darby

Het ontbijt nu niet als gewoonlijk, geen omelet of gebakken eieren. Nee, geroosterd brood ruim belegd met aardbeien, banaan en veel slagroom. Heerlijk voor de afwisseling, nee niet voor de afwisseling, altijd heerlijk. Kijk maar eens naar de foto. Een man in het cafe vertelde me dat er in Darby een soort festival zou zijn. Misschien wordt het wel Darby vandaag en geen Hamilton.
De 1e pas was nog 41 km te gaan, een heerlijke fietstocht was het, niet te warm en geen tegenwind. De laatste 15 km was wel weer midden in de bossen, als ik beer was ging ik ook daar naar toe. Om de beren niet te verrassen kondigde ik voor iedere bocht mijn komst aan door een keer van de reddingsfluit gebruik te maken. Ik zag nog wel een groep elanden, of herten, in ieder geval grote beesten. Ook nog enkele antilopen gezien met een baby-antiloop erbij. Als je zo hard kunt lopen, waarom heet je dan anti-loop?
De top was redelijk gemakkelijk te doen, de teller stond op 2220 meter. En de afdaling? Voortreffelijk, bijzonder breed, gladde weg, weinig verkeer, het was 12 km lang genieten. In het plaatsje Sula de lunch genoten en verder gegaan. Maar wel richting hele stevige regenbui, de poncho kwam weer tevoorschijn. En tegen 3 uur reed ik Darby binnen, het festival bestond uit een yard-sale maar dan op de Main Street van Darby. Niet echt geweldig dus, maar ik had wel besloten om een rustdag te nemen en maandag weer verder te gaan.
Via de mail had ik van Yvan en Yvonne foto’s gekregen die ze van mij gemaakt hadden onderweg, die heb ik ook geplaatst bij mijn verslag. Op de kaart heb ik gezien dat ik maandag via Lolo naar Missoula fiets. In Missoula is het hoofdkantoor van de organisatie van deze route. Na Missoula gaat de route weer terug naar Lolo. Ik heb geen enkele reden om door Missoula te fietsen, dus na Lolo ga ik verder op de route richting Idaho. Scheelt toch weer ruim 40 kilometer, compensatie van de rustdag.


  • 12 Juni 2011 - 05:47

    Eric Vermeulen:

    Ad
    je ziet er net zo fris en fruitig uit als dat aardbeien - gebakje...!
    Ga zo door met heerlijk positief zijn..
    ps ik ben ook antilopen.

    groet
    Eric

  • 12 Juni 2011 - 12:18

    Chris:

    Hoi pap, hier in Italië toch nog internet gevonden en ik ben weer helemaal bijgelezen. Hier geen beren of bizons alleen de gebruikelijke krekels en hagedissen.

    Goed om te lezen dat alles naar verhouding nog soepel verloopt. Zet hem op, in dit tempo ga je de westkust gewoon nog halen.

    Succes, Patricia en chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 244640

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: