20 juni 2011 - 5000 km - Reisverslag uit Sumpter, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 20 juni 2011 - 5000 km - Reisverslag uit Sumpter, Verenigde Staten van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

20 juni 2011 - 5000 km

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

20 Juni 2011 | Verenigde Staten, Sumpter

Het begint echt een gewoonte te worden maar om half 8 zat ik weer op de fiets. Niet ver want eerst een ontbijt scoren. En daarna op weg naar Sumpter, een flinke afstand voor vandaag. Maar er moet gewerkt worden, volgende week maandag moet/wil ik aan de kust staan. Goed te doen hoor, maar er mag niets tegen zitten. Mijn achterband begint best wel te verslijten, het profiel in het midden is al verdwenen. Ik gok dat het nog een weekje goed blijft.
Meteen na Richland volgt al een flinke beklimming, zonder beloning daarna. Het hoogteprofiel is een soort trapje, iedere keer een beklimming en enkele honderden meters hoger een vlak stuk. Het is een prachtige omgeving, nagenoeg geen wind en een wolkenloze hemel. Ik heb me vanochtend goed ingesmeerd en dat bleek ook terecht te zijn. Onderweg gebeurt er vrij weinig, in het begin ontstonden de contacten voornamelijk in de convenience stores en in verband met het overnachten. Maar die stores zijn er niet zoveel meer en ik ben een luxe-fietser geworden, ik overnacht voornamelijk in motels.
Het plezier in het fietsen wordt er niet minder door, ik geniet met volle teugen. Wat is er mooier dan door een schitterende omgeving fietsen, genieten van de zon, genieten van de vrijheid?
Rond het middaguur kwam ik aan in Baxter City, een stad met zelfs terrasjes, schitterend voor de lunch. Geen tafel vrij maar ik had vrij snel contact met een man die ook alleen zat, dus had ik toch nog plek. Over de kwaliteit van het eten geen klagen, maar wat een trage bediening. Na het bestellen van een glas cola duurde het toch zeker een kwartier eer het glas er stond. En de bestelling die ik daarna deed, was toch een half uur onderweg. Niet dat het druk was, maar de juffrouw was bijzonder traag. Alles bij elkaar een uur daar gezeten.
Vervolgens de volgende beklimming in de richting van Sumpter. Sumpter bleek niet op de route te liggen, maar 4 km er vandaan. Doorgaan was geen optie, die kilometers kon ik meer maken. In Sumpter aangekomen kwam ik langs een camping maar er stond ook een reclamebord voor een motel, en dat kon ik niet weerstaan. Ik zit nu in een soort houten fort, compleet met uitkijktorens op de hoeken en ik heb echt een gigantische kamer in een houten gebouw. Ik heb een bankstel, eettafel met 4 stoelen, een aparte slaapkamer, dit soort luxe ben ik al lang niet meer gewend. In de Elkhorn Saloon heb ik een lekker biertje genomen en een schotel met vis en vlees. Genieten!!
De teller staat vandaag op 115 km en tussen Baker City en Sumpter ben ik de 5000 km gepasseerd! Morgen is het einddoel Mount Vernon waar een hostel is enkel en alleen voor fietsers.

  • 21 Juni 2011 - 03:46

    Yvonne & Emerentia:

    hoi Ad,
    zoals al eerder gezegd we hebben veel respect voor je.... en voor de andere fietsers welke we de afgelopen weken zijn tegengekomen.
    Wij vertrekken morgen weer naar nederland.... nog veel fietsplezier en daarna geniet van je fietsvrije dagen.

    groeten

  • 21 Juni 2011 - 07:00

    Mieke:

    Hoi Ad,
    Wat een mooie natuur waar je doorheen fietst joh. Buiten het verhaal heb ik genoten van de foto's.
    Luxe? nou het is je meer dan gegund na zo'n dag op de fietst vind ik
    suc6 met de laatste ruk.

  • 21 Juni 2011 - 09:04

    Wil:

    Ad wat fiets je nu toch weer door een prachtig gebied. Je hebt al een grote afwisseling gehad zo in al die weken.
    5000 km ik doe het je niet na.
    Succes de laatste loodjes.
    ( maar die wegen voor jou niet zo zwaar)
    gr Wil

  • 21 Juni 2011 - 16:55

    Mmonique OA:

    Hey Ad,
    Proficiat met deze prestatie al. Ik vind je echt een kanjer, wat zul jij nog vaak terugdenken aan deze mooie reis.
    Bedankt voor je verhaal, mooie foto´s en dat wij ervan mochten meegenieten.
    Wens je nog veel succes en plezier, top hoor!
    groetjes Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 249210

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: