6 september - laatste dag in Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 6 september - laatste dag in Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

6 september - laatste dag in Salta

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

06 September 2014 | Argentinië, Salta

6 september – laatste dag in Salta

Vandaag de laatste dingen geregeld voor het vertrek morgen. Naar de supermarkt geweest om een soort noodrantsoen voor onderweg in te slaan. Pasta, gedroogd fruit, noten, poeder om limonade te maken, water voor in de bidons. Hier is het water veilig om te drinken maar wel met een behoorlijke chloorsmaak. Op weg naar huis nog een lekkere kop koffie gedronken in een gelegenheid waar veel Argentijnen zaten. Boodschappen weggebracht en daarna naar een marktje met lokale produkten. Janny heeft een mooie armband gekocht. Er was een halte van een soort hop-on/hop-off bus. Jammer dat de halte in de volle zon was en wij na een half uur nog geen bus gezien hadden. Terug naar het hostel om daar een siesta te houden, je moet je tenslotte aanpassen als je in een land te gast bent. Tegen 5 uur de stad in naar het centrale plein met de schoenenpoetsers, souvenirwinkels, reisbureau’s, palmbomen en de onvermijdelijke kerk. Hoewel die toch wel heel mooi was en behoorlijk vol met gelovige mensen die voor de kerkdienst kwamen. Buiten stond een lange rij voor een priester die buiten de zegen gaf aan de mensen uit de rij.
Op een reissite had ik een adres gevonden van een restaurant met live Argentijnse muziek, daar hebben we voor vanavond gereserveerd. Het is wel een stukje lopen, terug zal het wel met de taxi worden.
En morgen is de dag waar we samen al ruim 1 jaar mee bezig zijn. Vamos a Chicoana en we hopen daar in een hostel een slaapplaats vinden. Volgens de kaarten moet het ca. 45 km zijn, een mooie afstand voor een eerste dag in een onbekend land.

• 07 September 2014 - 04:37

Marianne En Thei:

Hallo Ad en Janny,

Het zat even niet mee las ik maar nu gaan jullie dan toch echt de fiets op!
    Heel veel succes en genieten maar!

Groeten,
    Thei en Mariannr

• 07 September 2014 - 07:33

Cor Ouwehand:

Nu gaat het avontuur echt beginnen. Heel veel succes en genieten!

Groet,
    Cor O

• 07 September 2014 - 14:15

Jos:

Hallo Ad en Janny,

Erg leuk om weer te lezen dat jullie weer op pad zijn. Ik vind het mooi dat jullie dat allemaal kunnen. Nu je schoenen gepoetst zijn kan het werk dus echt beginnen. Veel plezier en blijf schrijven, want dat is toch wel erg leuk.

Groet Jos

• 07 September 2014 - 16:33

John Saulsbury:

Hi Ad and Janny, have a safe and wonderful trip, love your blog.

• 07 September 2014 - 18:48

Mieke:

Hallo Ad en Janny,
    Jammer dat de Go-Pro in Nederland is gebleven, maar "gewone" foto's en films zullen zeker ook de moeite waard zijn. Heel veel plezier daar en fiets ze.
    Groetjes Mieke

• 07 September 2014 - 19:14

Wil:

Genieten met een grote G.Dat iswat jullie doen.Morgen dan de grote dag en starten met fietsen.Ik hoop dat de fiets van Janny nu tiptop is.
    Veel succes!

• 08 September 2014 - 07:49

Thea Hensen:

Succes,op naar het echte werk!