22 september – Jesus Maria! 420 km - Reisverslag uit Jesús María, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 22 september – Jesus Maria! 420 km - Reisverslag uit Jesús María, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

22 september – Jesus Maria! 420 km

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

22 September 2014 | Argentinië, Jesús María


Jesus Maria, geen krachtterm. Maar zo heet de plaats waar we nu overnachten. En 420 km, dat is natuurlijk met de auto.
Om 10 uur was ik bij Sixt en na alle administratie kon ik dan ruim drie kwartier later ook vertrekken, best snel voor Argentijnse begrippen. Niet dat jachtige leven is echt een aanrader.
De eerste dag met de auto is best wennen, na 3 weken weer autorijden en dan meteen in een megadrukke stad als Cordoba. Wat wel fijn is, dat er 2 verkeersregels zijn die ze hier zeer nauwkeurig naleven. De eerste regel is het verbod om richting aan te geven, dat doet echt bijna niemand hier. En de tweede regel is de verplichting om iedere 20 seconden van rijbaan te veranderen en natuurlijk met in acht name van regel 1, zonder richting aan te geven. De meeste grote wegen in het centrum van Cordoba zijn eenrichting en vijfbaans. En als je dan 5 banen moet wisselen om links of rechts af te slaan, is het best opletten. Hoe dan ook, zonder noemenswaardige problemen bereikte ik het hotel.
Gelukkig pasten de fietsen en de rest van de bagage zonder problemen in de auto. De auto is een Chevrolet Spin, lekker compleet met automaat, cruise control, airco, navigatie.
Noordelijk van Cordoba ligt een zoutmeer waar we graag naar toe wilde gaan. En natuurlijk moet je dan via Cruz del Eje, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk. Om vervolgens uiteraard bij het knooppunt Dean Funes in de richting van Quillino te gaan. Gesneden koek voor iedereen, niet dan?
Hoe dan ook, bij het zoutmeer aangekomen heb ik me fotografisch flink uit kunnen leven. Wat een geweldige omgeving voor een fotograaf. Een verlaten woestenij met hele mooie kleuren. De oude spoorlijn met een verroest waarschuwingskruis en de cactussen maakten het plaatje compleet. Je voelt daar zeker de kracht van de zon, tegen de 30 gr en je voelt de zon prikken.
Uiteindelijk teruggereden richting Cordoba en nu zitten we dus in Jesus Maria. En om precies te zijn in Hotel Napoleon op de 8e verdieping. Het zwembad bleek nog dicht te zijn omdat het nog te koud was!!!
Morgen gaan we naar Laguna Mar Chiquita, ca 150 km rijden en mogelijk rijden we dan verder om te overnachten in San Francisco.

PS de foto’s staan weer gewoon op waarbenjij.nu. De helpdesk heeft nu gereageerd en gezorgd dat ik weer meer ruimte heb.



  • 23 September 2014 - 08:18

    Corrie:

    Hoi vakantiegangers. Wat een verschil van vakantie maar zoals we allen kunnen lezen toch met grote uitdagingen. Ik wens je veel veilige kilometers. Wat een prachrige foto's Ad.
    Gr. C orrie

  • 23 September 2014 - 10:50

    Wil:

    Hoi vakantiegangers.
    Ik ben blij dat ik daar niet hoef te rijden.Wat een drukte , maar ik kan het me voorstellen.Links,rechts enz.Je moet overal ogen hebben.
    Maar goed jullie zijn er gekomen zonder problemen en in wat voor auto zeg: gaaf.
    Wanneer mag dat zwembad open? Als je bijna het loodje legt of zo? 30 graden en dan te koud voor het zwembad!
    Bedankt voor het leesplezier en groetjes van ons.
    Wil

  • 23 September 2014 - 21:00

    Geert:

    Ja ja Ad idd een geweldige omgeving om te fotograferen.
    Het is wel prettiger reizen nu denk ik. Je hebt een knappe auto om het mee te doen.

    Groetjes

    Geert


  • 24 September 2014 - 11:15

    Annie Van Bokhoven:

    Ik volg jullie steeds en wil jullie nog veel reisgenot en mooie foto's toewensen.
    Groetjes Annie van Bokhoven

  • 25 September 2014 - 08:00

    Carolien:

    Wat een contrast. Na de heksenketel van Cordoba , nu de rust en uitgestrektheid van het zoutmeer. Volgens mij waan je je in een hele bijzondere sfeer. Gaaf! Lekker uitleven met je camera.
    Groetjes Carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 244671

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: