15 september – interne verhuizing - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 15 september – interne verhuizing - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

15 september – interne verhuizing

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

15 September 2014 | Argentinië, Córdoba


Wakker geworden en op weg naar de ontbijtzaal. Ook hier weer gemeubileerd met spullen die ze bij ons bij de kringloopwinkel niet aannemen. Een lauwe bak koffie, 2 harde kleine koekjes, dunne jam. Moet ik nog verder gaan of hebben jullie al beelden? We hebben 2 seconden overleg gehad, we willen hier weg. Maar hoe, we hebben voor 8 nachten geboekt hier. De foto’s op hun site waren echt niet de waarheid die we hier aantroffen. Ik heb de man verteld dat we dachten dat hier een normaal hotel was, en dat wij vonden dat het dat niet was. Oke, dat snapte hij, maar er was een andere kamer voor ons en die kon ik over een uur bekijken. Dat hebben we nog afgewacht, inderdaad was die kamer iets minder erg, nu met daglicht. Daglicht hadden we niet op de eerste kamer, daar worden we dus echt depri van. Ondertussen hadden we wel een ander hotel gezocht, gevonden en geboekt. Hotel Everest, vlakbij het busstation en op loopafstand van het centrum.
Oke, 1 nacht moesten we afrekenen, natuurlijk want die hadden we ook gelogeerd daar. Oke, de jongen hielp ons nog wel mee met de fietsen en de tassen. Eerst 10 tassen en 2 fietsen over 2 steile trappen omhoog. Dan langs de kamers en de receptie en daar weer 2 steile trappen omlaag. Wat waren wij blij dat we daar weg waren. De route op de GPS ingesteld, hemelsbreed 2 km hier vandaan. We stortten ons weer vol goede moed het drukke eenrichtingsverkeer in. Het liep nu lekker, tot 200 meter voor het hotel dat ik in mijn fiets een ontzettend geratel hoorde. Snel de fiets aan de kant en zoeken naar het probleem. De bevestiging van de bagagedrager achter was afgebroken en het restant kwam tussen de tandwielen. Dus geen meter meer fietsen en aan het repareren. Tassen eraf en de tie-rips zoeken, dit was voldoende om de laatste 200 meter mee te fietsen. Het hotel was een verademing bij het hostel, heerlijke kamers, prima ontvangst, behalve dan dat ze alleen Spaans sprak. Een kamer met daglicht, een badkamer waar we nu wel in durfde te komen. Fietsen op een veilige plek gestald. Een lift naar de kamer, een man die meehielp met de tassen. Kortom, we waren heel blij.
Later op de middag de stad in, er is een toeristenbus waar we morgen mee mee gaan. Mooie winkels, mooie gebouwen, mooie pleinen. Nog steeds heel erg druk overal, volgens ons weinig toeristen hier. We liepen langs een boekhandel met een soort lunchroom, wij daar naar binnen. Aan de serveerster vertelden we dat we maar een klein beetje Spaans spraken en dat we uit Nederland kwamen. Bij het vertrek kwam de serveerster aan lopen samen met de eigenaresse. Zij sprak een beetje Engels en het was een heel aardig mens. Ze vertelde meteen over haar kinderen, een tweeling waarvan er 1 in Kroatie werkte en de andere jongen ging volgend jaar trouwen met een meisje wat ook in de winkel was. We werden ook meteen uitgenodigd om bij haar thuis te komen. Heel erg leuk, maar of we dat gaan doen, weten we nog niet. We werden ook meteen toegevoegd op haar Facebook en ze gaf ons nog wat namen van restaurants hier in de buurt.
Kortom, het begon in een heel vervelend hostel en we eindigen in een fijn hotel.
Galina: bedankt voor het volgen en je reactie. Ik ga het wereldwijzer/Argentinië forum zeker lezen.
Jos: Ja, er zit een accu in de fiets, in de fietscomputer en in de GPS. Verder alles ouderwets op eigen kracht.



  • 16 September 2014 - 20:14

    Dick Van Hoolwerff:

    Hai Ad,

    Inmiddels met pensioen lees ik met genoegen je reisverhalen. Het is in ieder geval geen foldervakantie maar een echt avontuur. Dat is wat me erg aanspreekt in je verhalen.
    IK wens je heel veel succes in Zuid-amerika en mogelijk tot ziens.

    Groetjes
    Dick van Hoolwerff

  • 16 September 2014 - 22:03

    Corrie:

    Hoi Ad en Janny
    Wat een verhalen zeg, en wat hebben jullie veel meegemaakt.
    Wij blijven jullie volgen.
    Fijne vakantie
    Groetjes
    Sjaak en Corrie

  • 17 September 2014 - 12:24

    Geert:

    Beste Ad en Janny

    Mazzel dat je nu een goed hotel hebt gevonden. Het is niet specifiek iets voor Argentinië hoor zo'n oude zooi. Ik heb het ook een keer in Frankrijk gehad. Krijg je ook nog de kans een paar mooie foto's te schieten, want daar zijn we ook erg benieuwd naar hè.
    Ik heb inmiddels de sunrise timelapse op YouTube gezet.

    Groetjes

    Geert

  • 17 September 2014 - 13:44

    Louis:

    Hee Ad en Janny,

    Dat is wel tobben zeg...inderdaad laten ze allemaal mooie plaatjes zien,en dan valt het allemaal tegen.
    Maar jullie kennende gaan jullie er voor.
    Ad, volgende de keer de Honda meenemen, ha ha.
    Met Wilma, Helaas gestorven.......
    Ik blijf jullie volgen.
    Gr. Louis

  • 17 September 2014 - 21:54

    AN V D VEN , V :


    hALLO VACANTIEGANGERS

    hIER MET JE MOEGER, DE KERMIS IS WEER VOORBIJ,HETIS HIER OOKGOED WEER.

  • 18 September 2014 - 11:34

    Renate:

    Hoi Janny en Ad,
    Ik zie jullie al helemaal in de bus zitten en te overpeinzen wat wel en niet te fietsen zou zijn geweest. Gelukkig samen besloten om het een en ander in de reis aan te passen. Gelukkig een fijn hotel gevonden en lijkt het me nog meer genieten nu van de omgeving.
    Geniet ervan en ik wacht op het volgende verhaal.

  • 18 September 2014 - 20:32

    Peter Rens:

    Ad en Janny,

    Blij voor jullie dat jullie een beter onderkomen hebben gevonden. Ik ben net terug van de landelijke teamdag. Je werd daar nog genoemd vanwege je bijdrage aan de cursus. Ik heb namens jou (onder luid applaus) een presentje in ontvangst genomen. Zal het mee naar het bureau nemen.
    Fijne vakantie, ik blijf jullie volgen.

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Mijn lijstje met steden en landen is nog lang, ik hoop dat ik de gelegenheid blijf hebben om het lijstje af te werken. Ik wil nog heel veel van de wereld zien.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 244690

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam en Laos

18 Juli 2018 - 21 Juli 2018

220 km door Gelderland

13 September 2016 - 13 Oktober 2016

USA 2016

21 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Vennbahn

03 September 2014 - 10 Oktober 2014

Argentinie

10 December 2012 - 10 Januari 2013

van Saigon naar Bangkok

22 April 2011 - 10 Juli 2011

Dwars door Amerika

Landen bezocht: