12 september – voorportaal - Reisverslag uit Termas de Río Hondo, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu 12 september – voorportaal - Reisverslag uit Termas de Río Hondo, Argentinië van Ad Brunschot - WaarBenJij.nu

12 september – voorportaal

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

12 September 2014 | Argentinië, Termas de Río Hondo

Het hotel waar we terecht gekomen waren, bleek compleet overgenomen te zijn door Argentijnse bejaarden. Toch een beetje ons voorportaal, voor mij nog maar een jaar of 10 en dan zal ik toch moeten geven dat ik ook oud ben. Hoewel veel anderen me nu ook al wel oud zullen vinden. Ik praat nu voor mezelf, Janny kan haar eigen mening daar een keer over geven.
In de ontbijtzaal was het een gekakel van jewelste, dus wij snel wat naar binnen gewerkt. En daarna koffie in de bar van het hotel, dat smaakte tenminste beter dan die opgewarmde donkere vloeistof in de ontbijtzaal. Lekker op het terras, want het was al 20 gr C. Er reed heel vaak een politie-auto langs en ik sprak de collega aan met het verzoek om de schouderbadge te ruilen. Hij begreep het eerst niet, maar uiteindelijk begreep ik dat hij geen badge bij zich had. En dat hij later op de dag er een bij het hotel af zou geven. Als dat maar goed komt!
Bij de receptie was inmiddels iemand die Engels sprak en aan haar kon ik het uitleggen dat er iemand zou komen om de badge te ruilen, mijn badge liet ik bij haar achter. Het was tijd om de reisverslagen bij te werken, soms gaan de dagen zo snel dat ik een beetje achter loop. Hierna was het tijd om empanades te gaan eten, een soort bladerdeeghapjes. Op het terras werden we meteen omringd door zwerfhonden. Een van de personeelsleden had als taak deze honden weg te jagen en dat is nodig ook. Ik heb het aantal niet kunnen tellen, maar het zijn er heel veel. En ze zijn ook niet prettig om naar te kijken, grote bulten, kwijlend, poot eraf, heel mager. Het enige wat ze niet doen, is blaffen. En die zwerfhonden zagen we echt niet alleen in Termas, ook in andere dorpen en onderweg zagen we ze.
Terug in het hotel was het tijd voor een duik in het zwembad gevuld met heerlijk warm thermaal water, vervolgens even in de sauna en daarna nam ik nog een massage. Je moet jezelf ook eens (laten) verwennen. Ik had het die dag flink in mijn rug en al die behandelingen hielpen toch wel.
’s Avonds weer een heerlijk stuk Argentijns vlees in een leuk restaurant. Op tijd naar bed, want het is morgen weer vroeg dag. We hebben 75 km in de planning, naar Santiago del Estero.

• 14 September 2014 - 09:01

Arnold:

Hoi Ad en Janny
    het is wel een mooi land zoals ik zie ik zou de fietsen gewoon terugsturen naar nederland en en auto huren voor de rest van de vakantie dan kun je makkellijker overal naar toe en meer zien.
    denk ook aan jullie veiligheid
    ennnn pak ook eens een lekker pilsje je hebt tenslotte vakantie

groetjes Arnold en Yardlene

• 14 September 2014 - 10:25

Wil:

Hoi Ad en Janny.
    Ja Ad je zal eens moeten toegeven inderdaad dat de jaren gaan tellen.
    Maar stel dit maar zo lang mogelijk uit.
    Leuk te horen dat je ook de nodige rust neemt om een duik te nemen,een saunabezoekje met massage te pakken en lekker te eten.
    Hier zijn ze bezig met de 80 van de langstraat en de lopers hebben er mooi weer op.
    Gr Frans en Wil

• 14 September 2014 - 12:01

Jeanne Ansems:

Hoi Jannie en Ad.
    Tjee... vol bewondering lees ik jullie reisverslagen
    Wat 'n onderneming, wat 'n reis, wat 'n ervaring, wat 'n avontuur, heel indrukwekkend ! Chapeau!
    Heel veel plezier en succes en neem inderdaad de tijd voor rust en verwennerij. Hartelijke warme groet Jeanne Ansems (Drunen)